Napisano 26 Grudzień 200618 l Jak sprzęt polecacie do digital sculpting'u ? W jednym threadzie Klicek napisał że szybkość, płynność, poruszania się po scenie, obracanie obiektu, w programach jak z-brush, zależy od procesora, a max ilość poly zależy od RAM'u , jak to z tym jest mam AMD 64 3000+ , 1 GB RAM'u , Radeona 9550 256 MB , i mi chrępoli w z-brushu przy 1,3 miliona poly , jak chcę dodać detali do moich ogólnych brył to mi nie wystarcza, co trzeba zmienić, z 1 Giga ramu dokupić , ile max wyciągacie na 2 GB ramu tak żeby dało się pracować?
Napisano 26 Grudzień 200618 l na 2gb okolo 4 mln poly ale nie da sie pracowac z caloscia na ekranie zawsze sie chowa jakas czesc. No i procek z 2woma rdzeniami to podstawa
Napisano 26 Grudzień 200618 l Sprzęt jest ok dużo zależy od techniki pracy na obiekcie o tak wysokim podziale: -maskowanie ,praca na wyciętym fragmencie obiektu -nanoszenie deformacji poprzez Projection master -stosowanie do nanoszenia detalu masek alpha lub tekstur Na sprzęcie Athalon 3000+,1GB RAM,karta Radeon 9200 spokojnie obrabiam modele do 2,5 miliona poly. Większość początkujących użytkowników ZB stara się wymodelować wszystko w normalnym trybie pracy bo nie znają pozostałych metod. Poznaj dobrze program i jego możliwości a gwarantuję że spokojnie będziesz pracował na obiektach o kilku milionach poly. Nawet jak zmienisz sprzęt na szybszy i tak w jakimś momencie zacznie mulić :)
Napisano 26 Grudzień 200618 l na 2gb okolo 4 mln poly ale nie da sie pracowac z caloscia na ekranie zawsze sie chowa jakas czesc. No i procek z 2woma rdzeniami to podstawa Ale nawet ukrycie części modelu w zbrushu, nie powoduje zwolnienia pamięci, jedynie szybciej "viewport" działa. Osobiście na 1GB Ramu staram się domyślnych 2 mln nie przekraczać (to naprawde w większości modeli wystarcza, a reszte detali zawsze można bumpem dorobić)
Napisano 26 Grudzień 200618 l no ale to o to chyba chodzi zeby szybciej viuport dzialał i zeby sie plynniej sculptowalo ;)
Napisano 26 Grudzień 200618 l Autor Zauważyłem że w Blenderku zmniejszenie ilości undo , poprawia płynność sculptowania :D . Wracam ugniatać model.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto