Skocz do zawartości

Model 3D: Gitara


Scrapek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wystarczy Tadzio, dzięki. nie znałem tej opcji :) Kolejny lamerskie problem: nieopatrznie z powodu usuwania polygonów zamiast jednego mam teraz dwa Elementy (w sensie części składowej Editable Poly, nie w sensie osobnych obiektów) i nie mam pojęcia jak połączyć ze sobą ich vertexy (czy edge czy cokolwiek byle tylko stanowiły znów jedną całość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ja źle robie albo nnie działa. Spróbuje szerzej opisać. Mam w scenie tylko jeden obiekt "Box01", w obiekcie są dwa Elementy (nazywam Elementem to co się zaznacza w editable poly w zakładce "Element"). Niezależnie jak daleko siebie znajdują się vertexy opcja weld na nich nie daje żadnego efektu. Gdy próbowałem połączyć je Target Weldem po kliknięciu na jeden na drugim nie pojawił się już charakterystyczny kursor w postaci krzyżyka (i kliknięcie nie dało żadnego efektu). Daje przybliżenie w postaci siatki żebyście mogli (mam nadzieję) dokładnie zobaczyć o co mi chodzi http://img238.imageshack.us/img238/5373/gitarasiatkarr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce połączyć vertexami 2 elementy jednego obiektu. Wrzucam kilka screenów przedstawiających o co mi chodzi, rozsunęłem elementy żeby było lepiej widać.

 

http://img49.imageshack.us/img49/1961/untitled1hc9.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/1898/untitled2ao8.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/2205/untitled3ba2.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/8040/untitled4ub8.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/8559/untitled5hj3.jpg

 

EDIT: Już mam! Wystarczyło tylko usunąć poligony z góry jednego i dołu drugiego elementu i już mi pozwoliło swobodnie weldować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no generalnie to musisz dopasowac te miejsca ktore chcesz laczyc.

miejsca laczenie powinny byc takie same, a u Ciebie jaos kazde z innej bajki.

potem przyblizasz je, i weldujesz.

jesli nie lapia Ci sie vertexy to zwiekszasz treshold (czy jakos tak).

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przetrwaniu fazy rezygnacji i zniechęcenia postanowiłem jeszcze raz spróbować nauczyć sie 3ds max. Piszę to w tym wątku ponieważ postanowiłem zacząć jeszcze raz model tej samej gitarki. Poprawiłem referki, poprawiłem umiejętnośći i liczę, że się uda. Oto pierwsze renderki:

 

Przód: http://img522.imageshack.us/img522/5492/przodbrylakf8.jpg

Przód siatka: http://img297.imageshack.us/img297/6341/przodsiatkakw6.jpg

Tył: http://img297.imageshack.us/img297/319/tylbrylaek3.jpg

Tył siatka: http://img84.imageshack.us/img84/4756/tylsiatkart5.jpg

Szczegół siatka: http://img84.imageshack.us/img84/7813/szczegolsiatkauq0.jpg

 

Komentujcie, wytykajcie, błędy, doradzajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp. ;) Szyjka nieproporcjonalna do pudła. W rzeczywistości jest trochę krótsza. Powinna być okrągła od spodu. Podstawa szyjki też powinna być okrągła i cieńsza. Powodzenia.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyjka (gryf) wraz z podstawą jest lekko zaokrąglona i będzie bardziej w miarę zagęszczania siatki. Jest ona długości dość przypadkowej, ponieważ jeszcze nie zająłem się tym elementem. Jeśli chodzi jednak o proporcję to nie powinno być problemów bo mam referki w postaci zdjęć meine gitary, które to służą mi za coś w rodzaju blueprintów, oraz gitarkę we własnej osobie około 2 metrów na lewo ode mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mądrzysz się tylko radzisz i za to jestem bardzo wdzięczny. Proporcje tylko leciutko tknęłem. Wydaje mi się, że generalnie są ok

 

Porównanie: http://img114.imageshack.us/img114/6430/untitled1yk3.jpg

 

Dodatkowo wrzucam update. Głównie zagęszczenie i zaokrąglenie siatki. Dorzuciłem również Auto Smooth

 

Przód: http://img114.imageshack.us/img114/6938/przodue3.jpg

Tył: http://img114.imageshack.us/img114/4486/tylwt4.jpg

Siatka szczegółu: http://img114.imageshack.us/img114/2649/szczegolsiatkadt8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam jeszcze ten sam render spod Scaline, nie ma na nim tych "chropowatych" krawędzi, które stworzył mental ray http://img406.imageshack.us/img406/9407/progressyv5.jpg . Co do mostka to jest na MeshSmoothie Interations 2 i może prez to jest trochę za bardzo zaokrąglony. Wrzucam jego zbliżenie http://img406.imageshack.us/img406/1160/mostekkx2.jpg i siatkę bez MS http://img406.imageshack.us/img406/4193/siatkamostekiw3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności