Scrapek Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 Wracam do modelowania i chcę się wreszcie nauczyć obsługi 3dsmaxa :) Zaczynam od prostego modelu mojej gitarki. Zdjęcia jako refki, model dopiero zaczęty. Bardzo proszę o uwagi, rady itp. UPDATE [04.04.2007]: http://img513.imageshack.us/img513/1471/progressqs8.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonJakub Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 jak narazie dobrze teraz zaokrąglij troche brzegii i zrob wnętrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 27 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2006 Właśnie nie jestem pewien co do tego wnętrza. Bo jako taka ściana tylnia tam jest i w viewporcie mogę to doprowadzić do właściwego wyglądu dzięki opcji Backface Cull (czy jakoś tak), a przy renderze nie wiem jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 możesz też na same pudło bez gryfu dać shell modyfikator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 27 Grudzień 2006 Share Napisano 27 Grudzień 2006 a nie wystarczy material z opcja dwustronna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 28 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2006 Wystarczy Tadzio, dzięki. nie znałem tej opcji :) Kolejny lamerskie problem: nieopatrznie z powodu usuwania polygonów zamiast jednego mam teraz dwa Elementy (w sensie części składowej Editable Poly, nie w sensie osobnych obiektów) i nie mam pojęcia jak połączyć ze sobą ich vertexy (czy edge czy cokolwiek byle tylko stanowiły znów jedną całość :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 29 Grudzień 2006 Share Napisano 29 Grudzień 2006 jesli sa to elementy jednego obiektu, to vertex> weld i tyle;-) (tzn. zaznaczasz sobie te vertexy ktore chcesz polaczyc - przybliz je do siebie, a najlepiej ustaw na sobie- i welduj). uwazaj zeby nie zlaczyc tych niechcianych. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 29 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2006 Albo ja źle robie albo nnie działa. Spróbuje szerzej opisać. Mam w scenie tylko jeden obiekt "Box01", w obiekcie są dwa Elementy (nazywam Elementem to co się zaznacza w editable poly w zakładce "Element"). Niezależnie jak daleko siebie znajdują się vertexy opcja weld na nich nie daje żadnego efektu. Gdy próbowałem połączyć je Target Weldem po kliknięciu na jeden na drugim nie pojawił się już charakterystyczny kursor w postaci krzyżyka (i kliknięcie nie dało żadnego efektu). Daje przybliżenie w postaci siatki żebyście mogli (mam nadzieję) dokładnie zobaczyć o co mi chodzi http://img238.imageshack.us/img238/5373/gitarasiatkarr9.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 30 Grudzień 2006 Share Napisano 30 Grudzień 2006 no teraz to dopiero nie wiem o co chodzi... a co Ty wlasciwie chcesz laczyc? bo na tym obrazku nic nie widze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2006 Chce połączyć vertexami 2 elementy jednego obiektu. Wrzucam kilka screenów przedstawiających o co mi chodzi, rozsunęłem elementy żeby było lepiej widać. http://img49.imageshack.us/img49/1961/untitled1hc9.jpg http://img49.imageshack.us/img49/1898/untitled2ao8.jpg http://img49.imageshack.us/img49/2205/untitled3ba2.jpg http://img49.imageshack.us/img49/8040/untitled4ub8.jpg http://img49.imageshack.us/img49/8559/untitled5hj3.jpg EDIT: Już mam! Wystarczyło tylko usunąć poligony z góry jednego i dołu drugiego elementu i już mi pozwoliło swobodnie weldować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 30 Grudzień 2006 Share Napisano 30 Grudzień 2006 no generalnie to musisz dopasowac te miejsca ktore chcesz laczyc. miejsca laczenie powinny byc takie same, a u Ciebie jaos kazde z innej bajki. potem przyblizasz je, i weldujesz. jesli nie lapia Ci sie vertexy to zwiekszasz treshold (czy jakos tak). pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 Po przetrwaniu fazy rezygnacji i zniechęcenia postanowiłem jeszcze raz spróbować nauczyć sie 3ds max. Piszę to w tym wątku ponieważ postanowiłem zacząć jeszcze raz model tej samej gitarki. Poprawiłem referki, poprawiłem umiejętnośći i liczę, że się uda. Oto pierwsze renderki: Przód: http://img522.imageshack.us/img522/5492/przodbrylakf8.jpg Przód siatka: http://img297.imageshack.us/img297/6341/przodsiatkakw6.jpg Tył: http://img297.imageshack.us/img297/319/tylbrylaek3.jpg Tył siatka: http://img84.imageshack.us/img84/4756/tylsiatkart5.jpg Szczegół siatka: http://img84.imageshack.us/img84/7813/szczegolsiatkauq0.jpg Komentujcie, wytykajcie, błędy, doradzajcie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darken Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 Postęp. ;) Szyjka nieproporcjonalna do pudła. W rzeczywistości jest trochę krótsza. Powinna być okrągła od spodu. Podstawa szyjki też powinna być okrągła i cieńsza. Powodzenia. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 Szyjka (gryf) wraz z podstawą jest lekko zaokrąglona i będzie bardziej w miarę zagęszczania siatki. Jest ona długości dość przypadkowej, ponieważ jeszcze nie zająłem się tym elementem. Jeśli chodzi jednak o proporcję to nie powinno być problemów bo mam referki w postaci zdjęć meine gitary, które to służą mi za coś w rodzaju blueprintów, oraz gitarkę we własnej osobie około 2 metrów na lewo ode mnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darken Napisano 19 Luty 2007 Share Napisano 19 Luty 2007 A ja 5 m od siebie mam 8 gitar i sporo doświadczenia z nimi. Uważam, że proporcje są złe, ale zrób jak chcesz. Dalej nie chcę się mądrzyć. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 19 Luty 2007 Autor Share Napisano 19 Luty 2007 Nie mądrzysz się tylko radzisz i za to jestem bardzo wdzięczny. Proporcje tylko leciutko tknęłem. Wydaje mi się, że generalnie są ok Porównanie: http://img114.imageshack.us/img114/6430/untitled1yk3.jpg Dodatkowo wrzucam update. Głównie zagęszczenie i zaokrąglenie siatki. Dorzuciłem również Auto Smooth Przód: http://img114.imageshack.us/img114/6938/przodue3.jpg Tył: http://img114.imageshack.us/img114/4486/tylwt4.jpg Siatka szczegółu: http://img114.imageshack.us/img114/2649/szczegolsiatkadt8.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 4 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2007 Update: http://img513.imageshack.us/img513/1471/progressqs8.jpg Cały czas walczę z tym modelem :) Będę niezmiernie wdzięczny za wszystkie rady i uwagi. Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darken Napisano 4 Kwiecień 2007 Share Napisano 4 Kwiecień 2007 Coraz lepiej, mostek jest dziwaczny, ale szczegół. Rada jest jedna,... pracuj dalej i pokazuj efekty swojej pracy. Powodzenia. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scrapek Napisano 4 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2007 Dorzucam jeszcze ten sam render spod Scaline, nie ma na nim tych "chropowatych" krawędzi, które stworzył mental ray http://img406.imageshack.us/img406/9407/progressyv5.jpg . Co do mostka to jest na MeshSmoothie Interations 2 i może prez to jest trochę za bardzo zaokrąglony. Wrzucam jego zbliżenie http://img406.imageshack.us/img406/1160/mostekkx2.jpg i siatkę bez MS http://img406.imageshack.us/img406/4193/siatkamostekiw3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się