Posted December 27, 200618 yr Dzięki Ani udało mi się zrobić tą żarówkę http://img105.imageshack.us/img105/6425/bulbsx0.jpg Jak widać problem z tym ciemnym detalem w środku. Elementy szklane potraktowałem shell'em tak jak Ania radziła by uzyskać takie szkło jakie jest w żarówce no i teraz to coś w środku po tym zabiegu wygląda tak jak teraz. Myślałem że zwiększenie max refraction depth itd. pomoże ale to chyba nie to. A renderuje we wspaniałym mentalu jakby co. Jakieś pomysły?
December 27, 200618 yr Wydaje mi się, że włączenie raytracowanych cieni może pomóc. Oczywiście, ustaw także odpowiednią głębokość śledzenia promieni dla obliczanych cieni.
December 27, 200618 yr Author Heh mam cienie typu raytrace. Czyli cień powduje tą ciemncię w środku? EDIT: chyba się nie zrozumieliśmy wyłaczyłem cienie i nadal to coś w środku bańki jest ciemnie. Ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
December 27, 200618 yr w mental rayu każde odbicie czy przejśćie światła przez jakikolwiek ośrodek szklany/lustrzany liczony jest jako raz. w rendererze masz coś takiego jak Trace Depth o czym pisał A.Guzowski w tutorialu: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 mowa tam o tym, że musisz określić sam przez ile ośrodków światło przechodzi. analogicznie jak na tym schemacie: dziwisz się czemu jest czarno... bo element szklany w środku nic nie odbija ani nie załamuje. zwiększ wartości Trace depth i po sprawie. Pozdrawiam
December 27, 200618 yr Author Heh wiedziałem że jak wejde tu by napisać że problem rozwiązany to już ktoś napiszę odp na temat :D. Czytałem już dawno artykuł Guzowskiego (ciekawy materiał) i polecam wszystkim. Fajnie że szybko reagujecie a mi trochę wstyd że się tak pośpieszyłem. Co prawda zanim tu napisałem cudowałem ile wlezie tylko ja głupi zamiast do zakładki render looknąc to w Indirect Ilumination szukałem rozwiązania. Jeszcze raz dzięki za reakcje.
Create an account or sign in to comment