Napisano 27 Grudzień 200618 l Dzięki Ani udało mi się zrobić tą żarówkę http://img105.imageshack.us/img105/6425/bulbsx0.jpg Jak widać problem z tym ciemnym detalem w środku. Elementy szklane potraktowałem shell'em tak jak Ania radziła by uzyskać takie szkło jakie jest w żarówce no i teraz to coś w środku po tym zabiegu wygląda tak jak teraz. Myślałem że zwiększenie max refraction depth itd. pomoże ale to chyba nie to. A renderuje we wspaniałym mentalu jakby co. Jakieś pomysły?
Napisano 27 Grudzień 200618 l Wydaje mi się, że włączenie raytracowanych cieni może pomóc. Oczywiście, ustaw także odpowiednią głębokość śledzenia promieni dla obliczanych cieni.
Napisano 27 Grudzień 200618 l Autor Heh mam cienie typu raytrace. Czyli cień powduje tą ciemncię w środku? EDIT: chyba się nie zrozumieliśmy wyłaczyłem cienie i nadal to coś w środku bańki jest ciemnie. Ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
Napisano 27 Grudzień 200618 l w mental rayu każde odbicie czy przejśćie światła przez jakikolwiek ośrodek szklany/lustrzany liczony jest jako raz. w rendererze masz coś takiego jak Trace Depth o czym pisał A.Guzowski w tutorialu: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 mowa tam o tym, że musisz określić sam przez ile ośrodków światło przechodzi. analogicznie jak na tym schemacie: dziwisz się czemu jest czarno... bo element szklany w środku nic nie odbija ani nie załamuje. zwiększ wartości Trace depth i po sprawie. Pozdrawiam
Napisano 27 Grudzień 200618 l Autor Heh wiedziałem że jak wejde tu by napisać że problem rozwiązany to już ktoś napiszę odp na temat :D. Czytałem już dawno artykuł Guzowskiego (ciekawy materiał) i polecam wszystkim. Fajnie że szybko reagujecie a mi trochę wstyd że się tak pośpieszyłem. Co prawda zanim tu napisałem cudowałem ile wlezie tylko ja głupi zamiast do zakładki render looknąc to w Indirect Ilumination szukałem rozwiązania. Jeszcze raz dzięki za reakcje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto