Slimol Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 Witam Wszystkich. Jestem totalnie zielony w stronę grafiki 3D. Piszę z prożbą podania jakichś wskazówek jak zacząć pracę w 3Ds Max 8. Dotychczas pracowałem wyłącznie w Photoshopie. Mam już dużo prac w tym programie, ale to już dla mnie za mało.. Chcę zacząć pracę z trójwymiarowymi grafikami. Głównie chodzi mi o kształty abstrakcyjne (te właśnie chcę tworzyć), ale domyślam się, że trzeba dużo się nauczyć podstaw.. Dlatego proszę o jedną lub kilka podpowiedzi jak ruszyć z miejsca w tym programie :] Przepraszam jeżeli temat już istnieje.. :/ Pozdrawiam :]
tadzio Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 ja zaczynalem od kombimowania samemu. metoda prob i bledow. pobaw sie, poszperaj w interfejsie studiujac jedoczesnie helpa F1. i zaczni robic jakies proste tutoriale. no chyba nie ma innej rady jak... kombinuj... ;-) i rob duzo tutoriali. jak zakumasz o co chodzi w tutku, to zacznij kombinowac zmieniajac ustawienia i obserwujac zmiany. pozdrawiam.
BLADE Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 poczytaj manuala który jest pod f1, przerabiaj tutki itp. masz ich całkiem sporo chociaz by na stronie max3d.pl
Slimol Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Napisano 30 Grudzień 2006 Chciałem zacząć robić dzięki tutkom, z dopiskiem "dla początkujących", ale nawet to mi nie wychodziło :/ Dzięki za pierwsze rady ;] I czekam na następne :D PZDR
BLADE Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 z bardziej konkretnych rzeczy to najpierw naucz sie modelować (jest wiele technik) później materiały i tekstury , oświetlenie i rendering. z modelowania zapoznaj sie z poly modelingiem. a poza tym musisz temu poswiecic wiele czasu i samozaparcia inaczej nic z tego nie wyjdzie
piksar Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 ksiażka "3ds max5 projekty i zastosowania" - wyd Helion
Qbikster Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 witam - tak metoda prób i blędów jest owocna ale długotrwała - ale również proponuje tutoriale - jest ich full - na www.3dbuzz.com są darmowe videotutoriale które na pewno pomogą http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_list.php?c=2
tadzio Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 najwazniejsze na poczatku jest zapoznanie sie z interfejsem zeby wiedziec gdzie co jest.
Slimol Napisano 30 Grudzień 2006 Autor Napisano 30 Grudzień 2006 Hmm... Video.. ^^ To na 100% powinno mi pomóc. Dzięki! Ja mam problem właśnie w interfejsem.. :/ Faktycznie muszę go poznać.. Może mógł bym prosić o dokładniejsze wskazówki z modowaniem?
streaker Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 Może mógł bym prosić o dokładniejsze wskazówki z modowaniem? Czego ty wogóle chcesz, bo nie rozumie pytania, bierz tutki, videotutki i jazda, patrz, obserwuj, próbuj i nie licz, że opanujesz maxa na zadowalającym poziomie za mięsiąc (chyba, że masz bardzo niewygórowane wymagania). Na sam początek interface: http://streaker.xoompages.com/tutorial/interface.pdf -> wiem, że słabe, ale to mój pierwszy tutorial, a ciebie na połapanie się w interface powinien pomóc... Więc nie marudź, tylko bierz się do roboty
Slimol Napisano 31 Grudzień 2006 Autor Napisano 31 Grudzień 2006 Okay okay ^^ Dzięki. Już nie będę marudził ;P Mam jeszcze mały problem. Tutoriale już obcykałem trochę na youtube.com ;] No ale ma problem, bo na figurach nie ma siatki do modelowania. Czy można to gdzieś włączyć???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się