morrigan Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 Mam prosibę czy mogl by mi ktos wytlumaczyc jak zrobic taki efekt ze jeden prostokat wywraca drugi tak jak domino? Wielkie dzieki!
piksar Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 help/tutki do reactora szukaj dużo tych boxów chcesz wywrócic ? bedzie to dosc pracochlonne. ------------edit reactor to zaimplementowany w 3ds max (od jakiejs tam wersji ale 7,8,9 na pewno) program wyliczajacy i symulujacy m.in kolizje obiektow i ich wzajemne reagowanie. wpisz w google reactor tutorial i czytaj - jest duzo po polsku
morrigan Napisano 1 Styczeń 2007 Autor Napisano 1 Styczeń 2007 NO dość dużo! Ale ja jestem początkujący nawet nie wiem co to ten reactora! THX Sorry ale mogl by ktoś mi wysłać jakiegoś tutka wmiare latwego bo szukam i szukam i to co znajde to jest zatrudne.
Karrde Napisano 2 Styczeń 2007 Napisano 2 Styczeń 2007 Mogę Ci napisać krótkiego i prostego tutka, bo znaleźć w tej chwili nie znajdę. :) 1. Tworzysz te boxy domina (załóżmy wariant prosty - w linii prostej) i "podłogę" dla nich. 2. Zaznaczasz to wszystko i w górnym menu "reactor" wybierasz opcje utworzenia Rigid Body Collection. 3. Zaznacz pierwszy element domina i zanimuj go tak jakbyś go popchnął palcem. (czyli wystarczy ustawić keyframe'a pochylając go tak, aby dotknał następny element naszego domina, może go przenikać, tu i tak zadziała reactor - weź też pod uwagę, że boxy obracają się wokół pivot pointa, który musisz ustawić na dolną krawędź w stronę w którą będzie padał box. Żeby ustawić pivota zaznacz boxa i w prawym menu przejdź do zakładki eee... blackout, nie pamiętam której - w każdym razie będziesz tam miał opcję "affect pivot only" - przesuwasz go wtedy w odpowiednie miejsce. Po tym zresetuj transformation i scale - w tym samym menu są do tego dwa przyciski. Nie zapomnij też że wszystkie elementy domina muszą mieć tak ustawiony pivot point, więc zrób to zanim zaczniesz je kopiować.) 4. Wracamy do górnego menu "reactor" i puszczamy "create animation", ewentualnie "preview animation" żeby tylko podejrzeć czy wszystko dobrze idzie. Najbardziej łopatologicznie jak udało mi się po sylwku. ;) PS O geez, przecież to nie ma prawa zadziałać, Maya już mi kompletnie mózg wyżarła, inna rzecz że w sumie nie mam nic przeciwko. Oki, addon do tutka. 5. Zaznacz tego boxa którego animowałeś i podłogę, nasze top menu "reactor", wejdź do "property editor", zaznacz "unyielding". 6. Zaznacz całe pozostałe domino, ten sam "property editor", daj im masę (na początek choćby 5), zapamiętaj gdzie są opcje "elasticity" (elastyczność) i "friction" (tarcie, mniej więcej). 7. Teraz możesz dać "preview animation". Wskazówki: w "property editor" zaznacz wszystkim elementom domina "bounding box" - to i tak sa boxy więc nie ma co dokładać reactorowi pracy z dzieleniem mesha. Przypomnij sobie gdzie są wartości elastyczności i tarcia. Tweak till dead.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się