Jump to content

Jak stworzyć wywracające sie kostki domina?


morrigan
 Share

Recommended Posts

help/tutki do reactora szukaj

dużo tych boxów chcesz wywrócic ? bedzie to dosc pracochlonne.

 

------------edit

reactor to zaimplementowany w 3ds max (od jakiejs tam wersji ale 7,8,9 na pewno)

program wyliczajacy i symulujacy m.in kolizje obiektow i ich wzajemne reagowanie.

 

wpisz w google

reactor tutorial i czytaj - jest duzo po polsku

Link to comment
Share on other sites

Mogę Ci napisać krótkiego i prostego tutka, bo znaleźć w tej chwili nie znajdę. :)

 

1. Tworzysz te boxy domina (załóżmy wariant prosty - w linii prostej) i "podłogę" dla nich.

2. Zaznaczasz to wszystko i w górnym menu "reactor" wybierasz opcje utworzenia Rigid Body Collection.

3. Zaznacz pierwszy element domina i zanimuj go tak jakbyś go popchnął palcem.

(czyli wystarczy ustawić keyframe'a pochylając go tak, aby dotknał następny element naszego domina, może go przenikać, tu i tak zadziała reactor - weź też pod uwagę, że boxy obracają się wokół pivot pointa, który musisz ustawić na dolną krawędź w stronę w którą będzie padał box. Żeby ustawić pivota zaznacz boxa i w prawym menu przejdź do zakładki eee... blackout, nie pamiętam której - w każdym razie będziesz tam miał opcję "affect pivot only" - przesuwasz go wtedy w odpowiednie miejsce. Po tym zresetuj transformation i scale - w tym samym menu są do tego dwa przyciski. Nie zapomnij też że wszystkie elementy domina muszą mieć tak ustawiony pivot point, więc zrób to zanim zaczniesz je kopiować.)

4. Wracamy do górnego menu "reactor" i puszczamy "create animation", ewentualnie "preview animation" żeby tylko podejrzeć czy wszystko dobrze idzie.

 

Najbardziej łopatologicznie jak udało mi się po sylwku. ;)

 

PS O geez, przecież to nie ma prawa zadziałać, Maya już mi kompletnie mózg wyżarła, inna rzecz że w sumie nie mam nic przeciwko. Oki, addon do tutka.

 

5. Zaznacz tego boxa którego animowałeś i podłogę, nasze top menu "reactor", wejdź do "property editor", zaznacz "unyielding".

 

6. Zaznacz całe pozostałe domino, ten sam "property editor", daj im masę (na początek choćby 5), zapamiętaj gdzie są opcje "elasticity" (elastyczność) i "friction" (tarcie, mniej więcej).

 

7. Teraz możesz dać "preview animation".

 

Wskazówki: w "property editor" zaznacz wszystkim elementom domina "bounding box" - to i tak sa boxy więc nie ma co dokładać reactorowi pracy z dzieleniem mesha. Przypomnij sobie gdzie są wartości elastyczności i tarcia.

 

Tweak till dead.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy