Skocz do zawartości

Problem z Target Weld


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Struś
Napisano

Otóż dorwalem się do tutka odnośnie modelowania flakonu perfum. Wszystko byłoby dobrze, ale Target Weld nie chce mi łączyć niektórych vertexów :/ Od czego to zależy, bo jestem początkujący i jakoś nie umiem tego naprawić, żeby dobrze było...

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W edit poly nie można weldować vertexów, które mają przeciwne normalne. Jak przejdziesz do edit mesh to tam jest opcja show normals patrz czy powierzchnie mają wszystkie niebieskie prostopadle linie obrócone w jedną stronę. Jeśli któreś są w odwrotną to daj flip normals, albo zaznacz wszystkie poligony i wcisnij unify normals.

Gość BigBen
Napisano

Też korzystałem z tego tutka i wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz połączyc dwa vertexy musisz usunąć polygon na brzegu, tam jest ten punkt jak łączysz dwie części flakonu, tam gdzie się stykają musisz usunąc ten polygon i wtedy bez problemów możesz połączyć.

Gość Struś
Napisano

Dzięki wszystkim za pomoc, jestem gupi i nie wywaliołem polygonów:P Teraz mam inny problem, tez z weldem. Otóż połączyłem te dwie połówki flakonu, ale jest problem, widoczy na screenie (po zastosowaniu TurboSmoooth):

flakon1nv1.th.jpg

flakon2sa7.th.jpg

 

A tutaj siatka z Vertexami:

siatkaye1.th.jpg

 

 

Jesty ich kilka (nachodza na siebie) ale nie da się ich złączyć weldem. Na całej wysokości flakonu było dobrze, a tutaj nie:/

Napisano

zanim cokolwiek bedziesz dlubal, to uzyj modyfikatora weld na calym obiekcie, znikan wtedy wszelkie nieprawidlowosci, o ile nie masz gdzies pozawijanych trianlgi,

oczywiscie dobor dokladnosci na oko...

Gość Struś
Napisano

Ok, tutaj macie załącznik. Jak ktoś to zwelduje, to niech mi powie, gdzie był błąd :P

Napisano

na wysokości piątego rzędu krawędzi (od dołu)masz przynajmniej 3 nakładające się poligony w tym samym miejscu (może robiłeś extrud krawędzi zerowy albo inne cudo.

dodatkowo na środku masz nie połączone vertexy w podsatwie.

a w miejscu gdzie ci się dziwnie smoothowało masz dodatkowy wewnętrzny poligon.

Gość Struś
Napisano

Mógłbyś zrobić screeny, bo jakoś tych nakładających się polygonów znaleźć.

Napisano

oto poligon.

taki widok dałem żeby się było łatwiej zorientować gdzie jest.

w tym też miejscu są vertexy powielone ( ale z różnych poligonów więc nie możesz ich od razu zweldować najpierw trzeba usunąć niepotrzebne poligony).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności