Napisano 1 Styczeń 200718 l Otóż dorwalem się do tutka odnośnie modelowania flakonu perfum. Wszystko byłoby dobrze, ale Target Weld nie chce mi łączyć niektórych vertexów :/ Od czego to zależy, bo jestem początkujący i jakoś nie umiem tego naprawić, żeby dobrze było...
Napisano 1 Styczeń 200718 l Byc moze wertexy tworza poligony, Mosisz pousuwac poligonyu i wtedy bez problemu polaczyc. Zobacz na obrazek http://zgredpiotr.w.interia.pl/polygon.jpg .
Napisano 1 Styczeń 200718 l albo zaznacz dwa vertexy (ktore chcesz polaczyc) i daj conncet pozniej dopiero welduj :)
Napisano 1 Styczeń 200718 l W edit poly nie można weldować vertexów, które mają przeciwne normalne. Jak przejdziesz do edit mesh to tam jest opcja show normals patrz czy powierzchnie mają wszystkie niebieskie prostopadle linie obrócone w jedną stronę. Jeśli któreś są w odwrotną to daj flip normals, albo zaznacz wszystkie poligony i wcisnij unify normals.
Napisano 2 Styczeń 200718 l Też korzystałem z tego tutka i wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz połączyc dwa vertexy musisz usunąć polygon na brzegu, tam jest ten punkt jak łączysz dwie części flakonu, tam gdzie się stykają musisz usunąc ten polygon i wtedy bez problemów możesz połączyć.
Napisano 5 Styczeń 200718 l Dzięki wszystkim za pomoc, jestem gupi i nie wywaliołem polygonów:P Teraz mam inny problem, tez z weldem. Otóż połączyłem te dwie połówki flakonu, ale jest problem, widoczy na screenie (po zastosowaniu TurboSmoooth): A tutaj siatka z Vertexami: Jesty ich kilka (nachodza na siebie) ale nie da się ich złączyć weldem. Na całej wysokości flakonu było dobrze, a tutaj nie:/
Napisano 5 Styczeń 200718 l wrzuć model jako zipa to zweldujemu. Nie ma takiej możliwości żeby się nie dało.
Napisano 5 Styczeń 200718 l zanim cokolwiek bedziesz dlubal, to uzyj modyfikatora weld na calym obiekcie, znikan wtedy wszelkie nieprawidlowosci, o ile nie masz gdzies pozawijanych trianlgi, oczywiscie dobor dokladnosci na oko...
Napisano 5 Styczeń 200718 l Ok, tutaj macie załącznik. Jak ktoś to zwelduje, to niech mi powie, gdzie był błąd :P
Napisano 5 Styczeń 200718 l na wysokości piątego rzędu krawędzi (od dołu)masz przynajmniej 3 nakładające się poligony w tym samym miejscu (może robiłeś extrud krawędzi zerowy albo inne cudo. dodatkowo na środku masz nie połączone vertexy w podsatwie. a w miejscu gdzie ci się dziwnie smoothowało masz dodatkowy wewnętrzny poligon.
Napisano 6 Styczeń 200718 l Mógłbyś zrobić screeny, bo jakoś tych nakładających się polygonów znaleźć.
Napisano 6 Styczeń 200718 l oto poligon. taki widok dałem żeby się było łatwiej zorientować gdzie jest. w tym też miejscu są vertexy powielone ( ale z różnych poligonów więc nie możesz ich od razu zweldować najpierw trzeba usunąć niepotrzebne poligony).