Skocz do zawartości

Problem z Target Weld


Gość Struś

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Struś

Otóż dorwalem się do tutka odnośnie modelowania flakonu perfum. Wszystko byłoby dobrze, ale Target Weld nie chce mi łączyć niektórych vertexów :/ Od czego to zależy, bo jestem początkujący i jakoś nie umiem tego naprawić, żeby dobrze było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W edit poly nie można weldować vertexów, które mają przeciwne normalne. Jak przejdziesz do edit mesh to tam jest opcja show normals patrz czy powierzchnie mają wszystkie niebieskie prostopadle linie obrócone w jedną stronę. Jeśli któreś są w odwrotną to daj flip normals, albo zaznacz wszystkie poligony i wcisnij unify normals.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Też korzystałem z tego tutka i wiem o co ci chodzi. Jeżeli chcesz połączyc dwa vertexy musisz usunąć polygon na brzegu, tam jest ten punkt jak łączysz dwie części flakonu, tam gdzie się stykają musisz usunąc ten polygon i wtedy bez problemów możesz połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Struś

Dzięki wszystkim za pomoc, jestem gupi i nie wywaliołem polygonów:P Teraz mam inny problem, tez z weldem. Otóż połączyłem te dwie połówki flakonu, ale jest problem, widoczy na screenie (po zastosowaniu TurboSmoooth):

flakon1nv1.th.jpg

flakon2sa7.th.jpg

 

A tutaj siatka z Vertexami:

siatkaye1.th.jpg

 

 

Jesty ich kilka (nachodza na siebie) ale nie da się ich złączyć weldem. Na całej wysokości flakonu było dobrze, a tutaj nie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wysokości piątego rzędu krawędzi (od dołu)masz przynajmniej 3 nakładające się poligony w tym samym miejscu (może robiłeś extrud krawędzi zerowy albo inne cudo.

dodatkowo na środku masz nie połączone vertexy w podsatwie.

a w miejscu gdzie ci się dziwnie smoothowało masz dodatkowy wewnętrzny poligon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto poligon.

taki widok dałem żeby się było łatwiej zorientować gdzie jest.

w tym też miejscu są vertexy powielone ( ale z różnych poligonów więc nie możesz ich od razu zweldować najpierw trzeba usunąć niepotrzebne poligony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności