kondzio.u Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 witam mam problem odnosnie textur sciagnietych ze strony maxwell'owskiej szukalem na forum ale ciezko znalezc odpowiedz jesli sie powtorzyla to przepraszam sciagam texturke..rozpakowuje.. ustawiam wszystko tj NIE MA ZADNYCH BLEDOW w zadladce Console - wczytuje jpg'i w material editor jeszcze raz itd..podglad mi dziala itd no i zaczyna sie problem zaczynam renderowac ..wszystko jest ok a niektore textury sa CZARNE!! to jest ten czarny pasek co widac na zdjeciu nie wiem co sie dzieje probowalem juz wszystkiego moze musze miec oryginalnego maxwella zeby dzialaly textury ze stronki ale z tego co czytalem nikt takiego problemu nie ma! z gory dziekuje za odpowiedz
TrojkaT Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 takie cos moze byc spowodawne ze nie dales apply materialu do danego elementu, tzn. ze ten element nie materialu Maxwella
kondzio.u Napisano 4 Styczeń 2007 Autor Napisano 4 Styczeń 2007 no wlasnie dodalem ten material na ten element.. probowalem z innymi materialami i tak samo jest..oczywiscie z niektorymi ze stronki maxwella ..to ktore maja textury nie dzialaja z tego taki wniosek
Hindus Napisano 4 Styczeń 2007 Napisano 4 Styczeń 2007 moze poprostu zassałes materiał, rozpakowałes i dodałes do sceny ale nie zmieniłes w jego ustawieniach sciezki do tekstury (plus dodatkowo zapis) ?
Hindus Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 ciężko sie czegoś dowiedzieć bo podałeś tyle informacji że głowa boli - nie napisałeś nic o wersji maxa, wersji mw, jakiego pluginu używasz pod maxem, czy używasz iorów w materiale, jakiego rodzaju są mapki, co sie dzieje po nałożeniu materiału na inny obiekt w scenie itd więc nie dziw się prosze że ciężko ci pomóc :]
kondzio.u Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 no masz racje!! myslalem poprostu ze jest to jakis maly blad ktory latwo jest zdiagnozowac a bardzo zalezalo mi na szybkiej odpowiedzi juz podaje wszystko co wiem na temat tego co sie dzieje : - maxwell 1.1 - jesli naloze material na inna scene i na inny element dzieje sie to samo.. -wszystko w okienku refresh jest ustawione i dziala -jesli chodzi jakiego rodzaju sa texturki to sa jpg..png..bumpy nakladam ..normalnie ustawiam texture tak jak jest to napisane wszedzie..najdziwniejsze jest to ze normalne textury z maxwella dzialaja jak naloze na shiny plastic np jaka texturke to wszystko jest ok.. nie dzialaja ze stronki textury plug-in? gdzie to sie ustawia? bo nie moge znalezc gdzie to jest i jakiego uzywam to jest plik mxs wyexportowany z 3dmaxa i 1% wyrenderowany w maxwellu a poznij otwieram mxs w domyslnym katalogu i ustawiam sobie textury podajac sciezke dostepu jpg'ow orazz png moge zrobic jakiegos screena z ms jesli to ulatwi cos
Hindus Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 hmmm nie bardzo kumam o co chodzi z tym ostatnim zdaniem - robisz scene w maxie, zapisujesz do mxs i otwierasz w maxwell studiu gdzie nakładasz materiały a potem render ? druga bajka - błąd dot najprawdopodobniej materiału skoro nie działa na innych obiektach, albo nowy maxwell a stary plugin do maxa. nie mam maxa na tym pc ani maxwella wiec ciężko nawet cos napisac bez spr materiału.
Hindus Napisano 5 Styczeń 2007 Napisano 5 Styczeń 2007 zasada działania jest taka modelujesz w maxie(np albo innym sofcie) i tam ustawiasz materiały w scenie a potem odrazu renderujesz bez żadnego otwierania mxs. Drugi sposób - robisz scene ustawiasz materiały zapisujesz do mxs a renderujesz w studiu. A z tego co rozumiem to ty renderujesz a potem nakładasz materiały ? nie musisz renderowac zeby zapisac mxs. Spróbuj uzyc tego materiału w 3dsmaxie w material edytorze. i wyrenderowac.
kondzio.u Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 materialy nakladam przez maxwell studio i klikam render..nic nie zmieniam w ustawieniach oczywiscie swiatlo itd dziala..tak jak podalem wczesniej w zalaczniku..wszystkie normalne textury dzialaja a te elementy na ktorych sa te materialy sa czarne.. a i co to jest skrot mw co napisales? wiem ze ciezko tak przez kompa cos wykombinowac a tym bardziej pomoc..ale dzieki wielkie i tak.. aha i co ma plugin do maxa ? ze jest stary ? gdzie to moge sprawdzic jaki jest plugin? moze to jest to?
kondzio.u Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 ok sprobuje wyrenderowac w 3dmaxie ja robie tak ze mam np budynek bez nalozonych materialow w 3dmaxie klikam render i wlacza mi sie maxwell itd..zatrzymuje rendering i otwieram ta scene mxs w studio i zaczynam nakladac materialy maxwellowskie..ja je nakladam w maxwell studio dopiero ale sprobuje ustawic je w 3dmax i zobaczymy co wtedy
kondzio.u Napisano 5 Styczeń 2007 Autor Napisano 5 Styczeń 2007 no i dalej to samo..sciagnalem juz dosyc duzo materialow ze strony ..nic nie dziala dalej doszedlem do jednej rzeczy obojetnie jaki material sobie zrobie z jpgiem i bumpem to renderuje mi sie jako czarne..! wszystko jest git ustawione chyba reinstal sie klania mi sie wydaje wiecie co to moze byc.. z gory dzieki za pomoc
kondzio.u Napisano 18 Styczeń 2007 Autor Napisano 18 Styczeń 2007 wiam udalo mi sie znalezc przyczyne metoda prob i bledow... brykle robiem w archicad 10..zapisywalem jakos 3ds i przez maxa 8. otwieralem w maxwellu... okazalo sie ze przyczyna tego ze textury z jpg i bumpami sa czarne jest wina zlego importu do 3ds zrobilem ta sama brylke w maxie i wszystko dziala pieknie!! teraz bede musial tylko poszukac jak sie exportuje z archicada 3ds'a?? moze ktos wie jak to sie robi? jak powinno byc ustawione okienko exporty w archicadzie 10 pozdrawiam i czekam z niecierplowoscia na odpowiedz
kondzio.u Napisano 19 Styczeń 2007 Autor Napisano 19 Styczeń 2007 problem w 100% rozwiazany zainstalowalem nowy plugin do archicada 10 ze stronki maxwellowskiej i wszystko dziala pieknie sorki jesli za duzo pisze ale jesli ktos bedzie mial podobny problem ( zaloze sie ze dla niektorych smieszny:)) bedzie mial odpowiedz do tego sluzy w koncu forum:)
zdeno Napisano 20 Styczeń 2007 Napisano 20 Styczeń 2007 nic strasznego że tyle piszesz , zawsze komuś może się przydać ta wiedza, którą Ty posiadłeś ... może tylko zamiast pisać kolejnego posta wystarczy dodać text do poprzedniego korzystając z opcji EDIT powodzenia z maxwellowaniem
ar_ Napisano 17 Marzec 2007 Napisano 17 Marzec 2007 moze poprostu zassałes materiał, rozpakowałes i dodałes do sceny ale nie zmieniłes w jego ustawieniach sciezki do tekstury (plus dodatkowo zapis) ? Witam, mam z tym mały problem- jak się ustawia ścieżkę do tekstury po ściągnięciu materiału ze stronki maxwellowskiej?
zeet Napisano 17 Marzec 2007 Napisano 17 Marzec 2007 Nie trzeba nic ustawiać jeśli textury wypakujesz do folderu textury a materiał do folderu materiały w maxwellu. Program wtedy sam określi ścieżki dostępu.
ar_ Napisano 17 Marzec 2007 Napisano 17 Marzec 2007 Nie trzeba nic ustawiać jeśli textury wypakujesz do folderu textury a materiał do folderu materiały w maxwellu. Program wtedy sam określi ścieżki dostępu. Wypakowałem materiał do C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\mxm files a tekstury do C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\textures i nic, jak klikne na materiał otwiera się material editor w którym nic nie ma, to samo po załadowaniu materiału z maxa :/
zeet Napisano 17 Marzec 2007 Napisano 17 Marzec 2007 Maxa nie używam w Maxwell studio to działa bez problemu ,materiał po prostu przenosisz na zaznaczony obiekt i nic się nie otwiera żaden edytor ? Dziwne rzeczy dzieją się jedynie jak folder ,model lub textura ma w nazwie polskie znaki ł,ę,ó wtedy Maxell nie widzi tych obiektów przynajmniej u mnie się tak dzieje .
ar_ Napisano 19 Marzec 2007 Napisano 19 Marzec 2007 w maxwell studio jak naciskam prawym przyciskiem myszy aby zaimportowac nowy materiał który umieściłem w folderze gdzie są mxm-y, to go wogóle nie importuje- zwyczajnie nic sie nie dzieje, jakby nie istniał ten plik. Nie używam polskich znaków. Po kolei: 1. Sciągam plik, rar. 2. Wypakowuję. 3. Umieszczam w folderze C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\mxm files folder o nazwie dajmy na to wood, w którym znajduje się plik mxm. 4. W folderze C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\textures umieszczam wypakowane tekstury. 5. Otwieram maxwell studio 1.0 6. Otwieram maxwell material browser 7. Staram się przeciągnąć ściągnięty plik na scenę, ale się nie da. Material browser wogóle go nie widzi, zamias kulki ciemna plama, z kótą nic się nie da zrobić. Co robię źle?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się