Jump to content

Textury ze stronki maxwell'owskiej


kondzio.u
 Share

Recommended Posts

witam

 

mam problem odnosnie textur sciagnietych ze strony maxwell'owskiej

 

szukalem na forum ale ciezko znalezc odpowiedz jesli sie powtorzyla to przepraszam

 

sciagam texturke..rozpakowuje..

ustawiam wszystko tj NIE MA ZADNYCH BLEDOW w zadladce Console - wczytuje jpg'i w material editor jeszcze raz itd..podglad mi dziala itd

no i zaczyna sie problem

 

zaczynam renderowac ..wszystko jest ok a niektore textury sa CZARNE!!

 

 

to jest ten czarny pasek co widac na zdjeciu

nie wiem co sie dzieje

 

probowalem juz wszystkiego

 

moze musze miec oryginalnego maxwella zeby dzialaly textury ze stronki

ale z tego co czytalem nikt takiego problemu nie ma!

 

z gory dziekuje za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

ciężko sie czegoś dowiedzieć bo podałeś tyle informacji że głowa boli - nie napisałeś nic o wersji maxa, wersji mw, jakiego pluginu używasz pod maxem, czy używasz iorów w materiale, jakiego rodzaju są mapki, co sie dzieje po nałożeniu materiału na inny obiekt w scenie itd więc nie dziw się prosze że ciężko ci pomóc :]

Link to comment
Share on other sites

no masz racje!! myslalem poprostu ze jest to jakis maly blad ktory latwo jest zdiagnozowac a bardzo zalezalo mi na szybkiej odpowiedzi

 

juz podaje wszystko co wiem na temat tego co sie dzieje :

- maxwell 1.1

- jesli naloze material na inna scene i na inny element dzieje sie to samo..

-wszystko w okienku refresh jest ustawione i dziala

-jesli chodzi jakiego rodzaju sa texturki to sa jpg..png..bumpy nakladam ..normalnie ustawiam texture tak jak jest to napisane wszedzie..najdziwniejsze jest to ze normalne textury z maxwella dzialaja jak naloze na shiny plastic np jaka texturke to wszystko jest ok..

nie dzialaja ze stronki textury

plug-in? gdzie to sie ustawia? bo nie moge znalezc gdzie to jest i jakiego uzywam

to jest plik mxs wyexportowany z 3dmaxa i 1% wyrenderowany w maxwellu a poznij otwieram mxs w domyslnym katalogu i ustawiam sobie textury podajac sciezke dostepu jpg'ow orazz png

 

moge zrobic jakiegos screena z ms jesli to ulatwi cos

Link to comment
Share on other sites

hmmm nie bardzo kumam o co chodzi z tym ostatnim zdaniem - robisz scene w maxie, zapisujesz do mxs i otwierasz w maxwell studiu gdzie nakładasz materiały a potem render ?

 

druga bajka - błąd dot najprawdopodobniej materiału skoro nie działa na innych obiektach, albo nowy maxwell a stary plugin do maxa.

 

nie mam maxa na tym pc ani maxwella wiec ciężko nawet cos napisac bez spr materiału.

Link to comment
Share on other sites

zasada działania jest taka

 

modelujesz w maxie(np albo innym sofcie) i tam ustawiasz materiały w scenie a potem odrazu renderujesz bez żadnego otwierania mxs.

 

Drugi sposób - robisz scene ustawiasz materiały zapisujesz do mxs a renderujesz w studiu. A z tego co rozumiem to ty renderujesz a potem nakładasz materiały ? nie musisz renderowac zeby zapisac mxs. Spróbuj uzyc tego materiału w 3dsmaxie w material edytorze. i wyrenderowac.

Link to comment
Share on other sites

materialy nakladam przez maxwell studio i klikam render..nic nie zmieniam w ustawieniach oczywiscie swiatlo itd dziala..tak jak podalem wczesniej w zalaczniku..wszystkie normalne textury dzialaja a te elementy na ktorych sa te materialy sa czarne..

a i co to jest skrot mw co napisales?

 

wiem ze ciezko tak przez kompa cos wykombinowac a tym bardziej pomoc..ale dzieki wielkie i tak..

 

aha i co ma plugin do maxa ? ze jest stary ? gdzie to moge sprawdzic jaki jest plugin? moze to jest to?

Link to comment
Share on other sites

ok sprobuje wyrenderowac w 3dmaxie

 

ja robie tak ze mam np budynek bez nalozonych materialow w 3dmaxie klikam render i wlacza mi sie maxwell itd..zatrzymuje rendering i otwieram ta scene mxs w studio i zaczynam nakladac materialy maxwellowskie..ja je nakladam w maxwell studio dopiero ale sprobuje ustawic je w

3dmax i zobaczymy co wtedy

Link to comment
Share on other sites

no i dalej to samo..sciagnalem juz dosyc duzo materialow ze strony ..nic nie dziala dalej

 

doszedlem do jednej rzeczy

 

obojetnie jaki material sobie zrobie z jpgiem i bumpem to renderuje mi sie jako czarne..!

 

wszystko jest git ustawione

 

chyba reinstal sie klania mi sie wydaje

 

wiecie co to moze byc..

z gory dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

wiam

udalo mi sie znalezc przyczyne metoda prob i bledow...

 

brykle robiem w archicad 10..zapisywalem jakos 3ds i przez maxa 8. otwieralem w maxwellu...

okazalo sie ze przyczyna tego ze textury z jpg i bumpami sa czarne jest wina zlego importu do 3ds

zrobilem ta sama brylke w maxie i wszystko dziala pieknie!!

 

teraz bede musial tylko poszukac jak sie exportuje z archicada 3ds'a??

 

 

moze ktos wie jak to sie robi? jak powinno byc ustawione okienko exporty w archicadzie 10

pozdrawiam i czekam z niecierplowoscia na odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

problem w 100% rozwiazany

zainstalowalem nowy plugin do archicada 10 ze stronki maxwellowskiej i wszystko dziala pieknie

 

sorki jesli za duzo pisze ale jesli ktos bedzie mial podobny problem ( zaloze sie ze dla niektorych smieszny:)) bedzie mial odpowiedz

 

do tego sluzy w koncu forum:)

Link to comment
Share on other sites

nic strasznego że tyle piszesz , zawsze komuś może się przydać ta wiedza, którą Ty posiadłeś ... może tylko zamiast pisać kolejnego posta wystarczy dodać text do poprzedniego korzystając z opcji EDIT powodzenia z maxwellowaniem

Link to comment
Share on other sites

moze poprostu zassałes materiał, rozpakowałes i dodałes do sceny ale nie zmieniłes w jego ustawieniach sciezki do tekstury (plus dodatkowo zapis) ?

 

Witam, mam z tym mały problem- jak się ustawia ścieżkę do tekstury po ściągnięciu materiału ze stronki maxwellowskiej?

Link to comment
Share on other sites

Nie trzeba nic ustawiać jeśli textury wypakujesz do folderu textury a materiał do folderu materiały w maxwellu.

Program wtedy sam określi ścieżki dostępu.

 

Wypakowałem materiał do C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\mxm files

 

a tekstury do C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\textures

 

i nic, jak klikne na materiał otwiera się material editor w którym nic nie ma, to samo po załadowaniu materiału z maxa :/

Link to comment
Share on other sites

Maxa nie używam w Maxwell studio to działa bez problemu ,materiał po prostu przenosisz na zaznaczony obiekt i nic się nie otwiera żaden edytor ?

Dziwne rzeczy dzieją się jedynie jak folder ,model lub textura ma w nazwie polskie znaki ł,ę,ó wtedy Maxell nie widzi tych obiektów przynajmniej u mnie się tak dzieje .

Link to comment
Share on other sites

w maxwell studio jak naciskam prawym przyciskiem myszy aby zaimportowac nowy materiał który umieściłem w folderze gdzie są mxm-y, to go wogóle nie importuje- zwyczajnie nic sie nie dzieje, jakby nie istniał ten plik. Nie używam polskich znaków.

Po kolei:

 

1. Sciągam plik, rar.

2. Wypakowuję.

3. Umieszczam w folderze C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\mxm files folder o nazwie dajmy na to wood, w którym znajduje się plik mxm.

4. W folderze C:\Program Files\Next Limit\Maxwell\materials database\textures

umieszczam wypakowane tekstury.

5. Otwieram maxwell studio 1.0

6. Otwieram maxwell material browser

7. Staram się przeciągnąć ściągnięty plik na scenę, ale się nie da. Material browser wogóle go nie widzi, zamias kulki ciemna plama, z kótą nic się nie da zrobić.

 

Co robię źle?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy