Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jestem w sytuacji podbramkowej, potrzebuje wyrenderować dużą wizke formatu około A2.... 300 DPI. Pracuje na laptopie Procek Centrino 2,1GHZ (Sonoma) 1GB ramu, grafa Radeon X300 256mb.

W scenie mam dużo szkła i elementów.Rendery wielkości 3000x2500 robią się koło 20 godzin...Vray RC2,max8

Moje pytanie brzmi:

Czy bardziej opłaca mi się wydać załóżmy 1500 zł na prosty zestawik z CORE 2 DUO (i zrobić render farma), czy może dołożenie RAMU(do 2GB) do laptopa poprawi sytuacje?

Z tego co wiem, najwięcej chyba zależy od procka?

Dzięki za szybką odpowiedź..

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W duzych scenach RAM jest dosc kluczową sprawą (bylem przy probie renderowania scenki 8000xileś tam i w ogole nie ruszala na sprzecie ponizej 3gb). Ale skoro ruszylo ci to na 1GB ramu, to render farmik rzeczywiscie powinien to zdecydowanie przyspieszyc. Najwiecej to procek i ram ma do powiedzenia przy renderach.

A, i tu na forum byl gdzies wątek gdzie ktos porownywal szybkosc liczenia vraya w roznych wersjach i RC2 byla o wiele wolniejsza od RC3, moze ta zmiana też ciut pomoze.

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

Chciałbym sie dołączyć. Bo chce także dokupić sobie troche ramu ale nie wiem czy to coś da i nie wyrzuce pieniędzy w błoto. wymienie tylko parametry procesora i ramu bo to jest najwazniejsze. MAM procesor Intel celeron 2.6GB oraz pamięć RAM 512 DDR 400 MHZ czy dokupienie 1 lub 2 Giga pamięci da dużo przy renderingu i pracy komputera podczas pracy z dużą ilością polygonów??

Napisano

Nie chce robic za hardwarowego guru, bo nim do konca nie jestem, ale:

- wspolczuje troche celerona, podobnie jak durony swego czasu, są obciente i pozbawione pewnych instrukcji czy czegos tam, w kazdym razie gozej sobie radzą z rzeczami 3d.

- sam zaczynalem zabawe w maxie z 256 ramu, pozniej mialem 512 a teraz 1gb. Prawde mowiac najwiekszy skok wydajnosci zaobserwowalem przy przejsciu na 512,komp mi sie juz nie dusil, ale wtedy pracowalem na raczej malych scenach.

- teraz mam porownanie takie: w domu pracuje na Athlonie 2000+ pracujacym na 1,66 Ghz i 1GB ramu. W pracy siedze na Pentium IV 3Ghz (z Hyperthreadingiem) i 2GB Ramu, i jak testowalem rendery na Modo to wychodzilo ze komp w pracy jest prawie idealnie 2 razy szybszy od mojego w domu.

W skrócie, RAM przyda sie zawsze, a w twoim wypadku kupil bym sobie drugą kostke 512 i obaczył. Ale jak chcesz pracować z naprawde duża iloscią poly to RAM jest niezbedny, bo w pewnym momencie rozbijesz sie o granice poly bo renderer ci nie przyjmie z powodu braku ramu...

 

dżizas, ale ja rozwlekle dzisiaj pisze, czas spac... sorry jesli zamotałem... chcialem dobrze :D

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

Nie zgodze sie, ze Durony sobie nie radzily. Przez kilka lat "jechalem" na Duronach. Najpierw 800MHz, a pozniej 1.3GHz i NIGDY nie mialem sytuacji, zeby z czym s sobie nie poradzil w 3D. Oczywiscie praca byla wolniejsza, ale nie bylo zadnych "zaciec":)

Co do pamieci, to fakt, ze 512MB to jest za malo. 1GB to minimum.

Napisano

Też jechałem na duronie przez dluzszy czas, i wszystko działało. Poprostu te procki są przycięte (z jakiegoś powodu kosztują mniej) i do niektorych rzeczy nadają się gożej. Co nie znaczy ze nie da sie na nich pracowac :)

Napisano

Stary - jasne że wiecej ramu

Sorry ale z doświadzenia powiem Ci że nawet taki Athlon 64 X2 +5000 i wiecej

nie uratuje sceny z kilku mln poly w rozdzielczosci około 4 czy 6K z efektami jak GI GLARE ETC ETC.

W domu mam 2,6 hz i 2+1,5GB ramu i powiem Ci że czasem bez tej "2" sprawa jest nie do ruszenia . RAM i kropka!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności