Napisano 6 Styczeń 200718 l Na Autodesk Roadshow ogłoszono, że jednym z bajerów, jakie wprowadzono do maxa 9 jest GI dla włosów. Pozostaje tylko pytanie: dla jakich włosów? W Vray fur GI istniało juz dawno, ale Vray fur ma dużo mniejsze możliwości niż fur maxowy. Robiłem duzo róznych testów z V-rayem, a nawet ze Scanline'm i nic. V-ray ani Scanline nie uwzględnia nawet włosów jako obiektu, który rzuca cień, już nie mówiąc o GI. A jak zamienić włosy na spline'y lub poly, to tracą one własciwości włosów pod kątem ewentualnej ich animacji. Pytanie: jak nadać GI włosom maxowym bez utraty ich wlaściwości? Mniejsza o czas renderingu. I jaki renderer?
Napisano 8 Styczeń 200718 l Scanline przecież nie ma GI jest tylko light tracer ale to tylko taka atrapa GI, bo to działa raczej jak rozbudowane ambient occlusion. Najpewniej chodziło o mental raya.
Napisano 8 Styczeń 200718 l Jeżeli chodzi o maxowy Hair and Fur, to gdy zmienisz w Rendering -> Effects -> Hair Rendering options: z buffer na geometry, wówczas włosy będą renderowane odrazu i będą miały takie same właściwości jak obiekt z którego wyrastają (będa rzucać cienie itp.).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto