Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Tak jak w temacie.Szukalem w googlach,na stronach różnych i nic dobrego nie znalazłem.Prosze o jakies linki do materiałów lub tutki.

 

Z góry thx

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 884
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Tak jak w temacie.Szukalem w googlach,na stronach różnych i nic dobrego nie znalazłem.Prosze o jakies linki do materiałów lub tutki.

 

Z góry thx

 

heh możę sprawdzisz coś takiego

 

materiały na światło (zapalone lub nie) - >

materiał 1 - lampa zarowka

 

- mental ray -> w zakładce basic shader walnj OUTPUT zaś w outpucie w zakładce output (tej na dole ) podnieś RGB level na coś z przedziału 10 - 100 ( to są w miare rozsądne wartości)

//// to w połączeniu z wykozystaniem shadera Glare najprostszy IMO sposob na oczobijne światło z rozbłyskiem kontrolujac poziomy barw w outpucie ( w polaczeniu z mnoznikiem rgb)

jesli chcesz czegos skomplikowanego to precik z tego materialu obuduj jakims szklem (proste MR + glass (lume) jako surface shader) "promienie" i tak sie przebija i bedzie sii

 

materiał 2 - chrom lampy

 

Mental ray -> jako basic shader metal(lume) a w nim surface material wybierz material to shader a w nim wybierz ze standartowej biblioteki maxa metal_chrome

reszte parametrów zmieniaj wedle uznania ( z tym ze reflectivity nie powinno przekraczac wartosci ok 0,5 )

materiał 3 szklo

 

MR->

w zakładcesurface daj glass(lume)

w zakładce photon daj - photon basic (base)

w zakładce Bump 3dsmax i jako mape wybierz checkera albo jakas mape "sfrostowanego" szkla (moze masz wlasna??)

 

na koniec włączamy camera shaders -> output -> glare (musisz uaktywnic jesli jeszcze tego nie zrobiles ) , GI & caustics ( na bledy renderera nie patrz) i jedziemy

 

i po w sumie 2 min mamy calkiem niezly efekt jak na poczatek

my.php?image=lampacg0.jpg

lampacg0.jpg

Napisano

To słabo szukałeś bo z tydzień temu na tej stronie była o tym mowa...

Napisano
  • Autor

a moze cos pod v raya??

hynol-jak możesz daj linka bo ja szukalem ale nieznalazlem

Napisano

ale co to za problem z lampami? przecież tam jest materiał jak lustro, tzn. wystarczy reflection dać na max

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności