Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam następującą scenę:

071f8aa1f3d3e272m.jpg

 

Chcę ją oświetlić następująco:

  • latarnia gazowa daje silne światło wewnątrz siebie (nie widać żarówki wewnątrz), lecz dość szybko zostaje wytłumione - sięga do "wspornika"
  • niebo daje jedynie minimalną ilość światła, w sam raz tyle, by widoczne były kontury budynków
  • w niektórych oknach budynków palą się światła, jednak nie oddziaływują poza budynkiem

Jakie typy świateł zastosować, jakie efekty i jakie (ogólnie) parametry ustawić?

Znam dobrze angielski i help mi nie straszny ;)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Do lampy mógłoby iść światło punktowe. Jeśli używasz mentala, możesz także spróbować światło typu AreaLight, o kształcie sfery (jeśli chcesz uzyskać taki efekt, jednak Point light powinno wystarczyć).

Ustaw odpowiednią wartość parametru decay, by światło ulegało wygaszaniu.

Możesz także dodać jakieś efekty wolumetryczne, by widać było promienie światła.

 

Do budynków w oknach w sumie, moim zdaniem, nie warto dawać świateł. Ja spróbowałbym tam dać jakiegoś plane'a o odpowiednim kolorze z ustawionym światłem Ambient (selfillumination), by nie emitował swiatła, lecz wyglądał, jakby to robił :)

 

Ad tego nieba- jeśli używasz mentala możesz spróbować właczyć FG, gdzie environment będzie miał odpowiednią barwę (dość ciemną w tym wypadku).

Napisano

Tak, zapomniałem powiedzieć. Używam mentala.

 

Próbowałem coś takiego:

  • Photometric > Free Point dla latarnii z ustawioną opcją lx at na tyle, by sfera mieściła cię wewnątrz klosza (+Volume Light)
  • Omni dla środkowego odcinka latarnii, by ta rzucała cień i dawała bardziej intensywne światło
  • Target Direct z opcją Overshoot i Multiplier rzędu 0,04-0,05 (granatowo-szary kolor) jako niebo

Efekt nie jest satysfakcjonujący:

6d2c2d65a5db0c1cm.jpg

 

Oto widok "od góry":

a577f1973fef45dbm.jpg

Napisano

Specjalnie piszę kolejnego posta, aby ktoś mi pomógł :)

 

Otóż - jak rozwiązać taki problem, by światło latarnii było silne, ale tylko blisko klosza. Nie chcę, by budynki w tle również były tak oświetlone. Jak to osiągnąć?

Próbowałem pokombinować coś ze światłem Omni o ujemnym Multiplier, ale nie za bardzo mi to wychodziło...

Napisano

Decay w ustawieniach światła - zmienić na square i ustawić odległość zanikania. Zastosować Logarithmic lub Expotential (zależnie od renderera) exposure control.

Napisano

Hm.. To w takim razie jeszcze takie pytanie: światła fotometrycznego używamy tylko wtedy, gdy trzeba odtworzyć jakiś konkretny typ oświetlenia? Bo myślałem, że powinienem zastosować je właśnie w moim przypadku..

 

I jeszcze - jeśli chcę używać cieni typu Adv. Ray Traced, to muszę korzystać z Default Scanline Render? Bo jak daję cienie typu Ray Traced, to są bardzo ostre. A mam w scenie obiekty przeźroczyste..

 

Oto obecny efekt:

75eba3c0b8da45eem.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności