3dsmaxman Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Mam następującą scenę: Chcę ją oświetlić następująco: latarnia gazowa daje silne światło wewnątrz siebie (nie widać żarówki wewnątrz), lecz dość szybko zostaje wytłumione - sięga do "wspornika" niebo daje jedynie minimalną ilość światła, w sam raz tyle, by widoczne były kontury budynków w niektórych oknach budynków palą się światła, jednak nie oddziaływują poza budynkiem Jakie typy świateł zastosować, jakie efekty i jakie (ogólnie) parametry ustawić? Znam dobrze angielski i help mi nie straszny ;)
piotrek Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Do lampy mógłoby iść światło punktowe. Jeśli używasz mentala, możesz także spróbować światło typu AreaLight, o kształcie sfery (jeśli chcesz uzyskać taki efekt, jednak Point light powinno wystarczyć). Ustaw odpowiednią wartość parametru decay, by światło ulegało wygaszaniu. Możesz także dodać jakieś efekty wolumetryczne, by widać było promienie światła. Do budynków w oknach w sumie, moim zdaniem, nie warto dawać świateł. Ja spróbowałbym tam dać jakiegoś plane'a o odpowiednim kolorze z ustawionym światłem Ambient (selfillumination), by nie emitował swiatła, lecz wyglądał, jakby to robił :) Ad tego nieba- jeśli używasz mentala możesz spróbować właczyć FG, gdzie environment będzie miał odpowiednią barwę (dość ciemną w tym wypadku).
3dsmaxman Napisano 16 Styczeń 2007 Autor Napisano 16 Styczeń 2007 Tak, zapomniałem powiedzieć. Używam mentala. Próbowałem coś takiego: Photometric > Free Point dla latarnii z ustawioną opcją lx at na tyle, by sfera mieściła cię wewnątrz klosza (+Volume Light) Omni dla środkowego odcinka latarnii, by ta rzucała cień i dawała bardziej intensywne światło Target Direct z opcją Overshoot i Multiplier rzędu 0,04-0,05 (granatowo-szary kolor) jako niebo Efekt nie jest satysfakcjonujący: Oto widok "od góry":
3dsmaxman Napisano 17 Styczeń 2007 Autor Napisano 17 Styczeń 2007 Specjalnie piszę kolejnego posta, aby ktoś mi pomógł :) Otóż - jak rozwiązać taki problem, by światło latarnii było silne, ale tylko blisko klosza. Nie chcę, by budynki w tle również były tak oświetlone. Jak to osiągnąć? Próbowałem pokombinować coś ze światłem Omni o ujemnym Multiplier, ale nie za bardzo mi to wychodziło...
Hynol Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Decay w ustawieniach światła - zmienić na square i ustawić odległość zanikania. Zastosować Logarithmic lub Expotential (zależnie od renderera) exposure control.
3dsmaxman Napisano 17 Styczeń 2007 Autor Napisano 17 Styczeń 2007 Hm.. To w takim razie jeszcze takie pytanie: światła fotometrycznego używamy tylko wtedy, gdy trzeba odtworzyć jakiś konkretny typ oświetlenia? Bo myślałem, że powinienem zastosować je właśnie w moim przypadku.. I jeszcze - jeśli chcę używać cieni typu Adv. Ray Traced, to muszę korzystać z Default Scanline Render? Bo jak daję cienie typu Ray Traced, to są bardzo ostre. A mam w scenie obiekty przeźroczyste.. Oto obecny efekt:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się