Gość darksin_pl Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Hi Mam zasadniczo pewnie banalne pytanie, jak zrobic by bitmapa zmianiala sie na teksturze co jakis czas w animacji w inną bitmape, bynajmniej nie chodzi mi o kolor bo nań reaguje auto key natomiast na zmiane bitmapy juz nie ;p Dzięki z góry, i pozdrawiam :]
Kris_R Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Jest na to kilka sposobów... zależnie od sytuacji masz do wyboru: 1) podmiana obiektów z róznymi bitmapami, chowając jeden a ukazując drugi w tej samej klatce (kożystając z kanału Visibility) 2) morfing materiału, jeśli w grę wchodzi zmiana bitmap na mocno deformowanym i złożonym obiekcie 3) wykożystanie sekwencji plików lub pliku video jako tekstury (jeśli chcesz aby max rozpoznał poszczególne obrazki jako sekwencję, musiałbyś nadać im odpowiednie nazwy oraz numerację... na przykład: blik001.jog, blik002.jpg, blik003.jpg.. itd.) Tempo wyświetlania poszczególnych obrazków można dopasować kożystając z zakładki time w edytorze materiałów.
vv3k70r Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 i jest jeszcze animacja jako tekstura, przy czym dotyczy wszystkiego co da sie zmeiscic w 8 bitach koloru (sa formaty 16 bitowe, ale max ich nie wczytuje w calosci, a 32 bitowych zeby zrobic animwoanego normala jeszcze nie ma w uzyciu); Polecam zlozenie sobie tego w image ready i podlozenie jako animacji, wzglednie morfing tekstury, wzglednie material typu blend i wygaszanie warstw...
vv3k70r Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 da sie, musi sie dac :) mnie tam sie dawalo :) ale zdrowym pomyslem jest animowane wygaszanie tych warstw, jak trzeba czegos mocniejszego to pies i image ready i tam juz trzeba podlubac :)
SWRSC Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 no ale jak jest wiecej tych tekstuek to chyba najlepszym sposobem będzie technika Krisa_R, tworzysz sobie .ifl-a i jedziesz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się