Jump to content

Problem z Animacją i Teksturami


darksin_pl
 Share

Recommended Posts

Hi

Mam zasadniczo pewnie banalne pytanie, jak zrobic by bitmapa zmianiala sie na teksturze co jakis czas w animacji w inną bitmape, bynajmniej nie chodzi mi o kolor bo nań reaguje auto key natomiast na zmiane bitmapy juz nie ;p

Dzięki z góry, i pozdrawiam :]

Link to comment
Share on other sites

Jest na to kilka sposobów... zależnie od sytuacji masz do wyboru:

1) podmiana obiektów z róznymi bitmapami, chowając jeden a ukazując drugi w tej samej klatce (kożystając z kanału Visibility)

 

2) morfing materiału, jeśli w grę wchodzi zmiana bitmap na mocno deformowanym i złożonym obiekcie

 

3) wykożystanie sekwencji plików lub pliku video jako tekstury (jeśli chcesz aby max rozpoznał poszczególne obrazki jako sekwencję, musiałbyś nadać im odpowiednie nazwy oraz numerację... na przykład: blik001.jog, blik002.jpg, blik003.jpg.. itd.) Tempo wyświetlania poszczególnych obrazków można dopasować kożystając z zakładki time w edytorze materiałów.

Link to comment
Share on other sites

i jest jeszcze animacja jako tekstura, przy czym dotyczy wszystkiego co da sie zmeiscic w 8 bitach koloru (sa formaty 16 bitowe, ale max ich nie wczytuje w calosci, a 32 bitowych zeby zrobic animwoanego normala jeszcze nie ma w uzyciu);

 

Polecam zlozenie sobie tego w image ready i podlozenie jako animacji, wzglednie morfing tekstury, wzglednie material typu blend i wygaszanie warstw...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy