Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hi

Mam zasadniczo pewnie banalne pytanie, jak zrobic by bitmapa zmianiala sie na teksturze co jakis czas w animacji w inną bitmape, bynajmniej nie chodzi mi o kolor bo nań reaguje auto key natomiast na zmiane bitmapy juz nie ;p

Dzięki z góry, i pozdrawiam :]

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 854
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest na to kilka sposobów... zależnie od sytuacji masz do wyboru:

1) podmiana obiektów z róznymi bitmapami, chowając jeden a ukazując drugi w tej samej klatce (kożystając z kanału Visibility)

 

2) morfing materiału, jeśli w grę wchodzi zmiana bitmap na mocno deformowanym i złożonym obiekcie

 

3) wykożystanie sekwencji plików lub pliku video jako tekstury (jeśli chcesz aby max rozpoznał poszczególne obrazki jako sekwencję, musiałbyś nadać im odpowiednie nazwy oraz numerację... na przykład: blik001.jog, blik002.jpg, blik003.jpg.. itd.) Tempo wyświetlania poszczególnych obrazków można dopasować kożystając z zakładki time w edytorze materiałów.

Napisano

i jest jeszcze animacja jako tekstura, przy czym dotyczy wszystkiego co da sie zmeiscic w 8 bitach koloru (sa formaty 16 bitowe, ale max ich nie wczytuje w calosci, a 32 bitowych zeby zrobic animwoanego normala jeszcze nie ma w uzyciu);

 

Polecam zlozenie sobie tego w image ready i podlozenie jako animacji, wzglednie morfing tekstury, wzglednie material typu blend i wygaszanie warstw...

Napisano

da sie, musi sie dac :) mnie tam sie dawalo :) ale zdrowym pomyslem jest animowane wygaszanie tych warstw, jak trzeba czegos mocniejszego to pies i image ready i tam juz trzeba podlubac :)

Napisano

no ale jak jest wiecej tych tekstuek to chyba najlepszym sposobem będzie technika Krisa_R, tworzysz sobie .ifl-a i jedziesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności