Jump to content

Animacja 3d: Animacja twarzy/głowy


FaNTOMAS
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Chciałbym wam pokazać nową "animację" głowy/twarzy. Ścieżka dźwiękowa jest z filmu "Dublerzy", jeżeli chodzi o animację to nie wzorowałem się na filmie. Każdy komentarz jest dla mnie ważny.

 

Tutaj jest link do animacji:

 

Factial Animation

 

A tutaj jest link do riggu twarzy, factial rigg (jak kto woli) swoja drogą umieszczam go bo chcę pokazać jak go zrobiłem, nie daje go razę z animacją, poto aby nie było komentarzy typu poco pokazywałem rigg.

 

Factial Rigg

 

Pozdrawiam i Dziękuję!

 

p.s

to jest głowa kobiety :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

czy ta mimika nie jest zdeczko przerysowana? taka jakby zbyt ekspresyjna... ale pewnie to autor mial na mysli, widac ze sie nic nei sypie nawet przy takim machaniu oczami i pyskiem...

tylko cos sie stalo z wlosami, chyba tak troche bez pomyslu zostaly dodane...

 

co do rigu, to czy kontroler glowy (ten pod uszami dookola mesza) am pivota w dobrym miejscu? bo jak zdrobiles uniesienie glowy i wzroku do gory to chyba sie nie tam gdzie powinna szyja zgiela...

 

ladnei to wszystko wyglada, bardzo fajnie...

Link to comment
Share on other sites

hej

 

pare sugestii:

 

1. ogolnie panuje chaos, brakuje momentow przestoju mimo,ze probowales je robic, ale ciagly ruch wlosow w tym nie pomaga rowniez.

2.zbyt plynnie i nieustatnie rusza glowa..nie widac w tym myslenia.

Wyobraz sobie, ze ona mowi do rozmowcy...raz to patrzy na jego oczy, raz na nos, raz za niego..jak to ludzie..skupiaja wzrok na czyms i czesto ten punkt zmieniaja...nie majtaja glowa przypadkowo i bez celu.

3. Zachowaj sobie ruchy glowa na wazniejsze akcenty, gdyz przy tym co masz bardzo ciezko juz jakies inne wydobyc nie przerysowujac nierealistycznie.

4. Oczy sa najistotniejszym elementem ludzkiej twarzy...jesli narysujesz/wymodelujesz bylejaka postac, ale dopracujesz jej oczy sprawisz,ze ona ozyje..nie zrobisz tego dopracowujac w ten sposob inne elementy twarzy...oczy to klucz:)

5.Mysl impulsami mozgowymi...one powoduja konkretny rodzaj ruchow glowy, decyduja o tym kiedy zamiera w skupieniu,a kiedy wykonuje ruch by osiagnac jakis cel..np. spojrzec rozmowcy gleboka w oczy.

6. Dopasowuj lepiej charakter postaci do charakteru glosu. Mozna tym popsuc wszystko, gdy jest dysharmonia.

7. Nie otwieraj ust tak szeroko...zbyt czesto ludzie stosujac morfy bliskie 100% rozwarcia, a prawda jest taka,ze ludzie gadajac tyle sa w tym bardzo leniwi...otwieraja usta bardzo skromnie(pomijajac smiech,krzyk,itd;)

8. Ruchy glowa pociagaja za soba/ lub sa powodowane przez ruchy reszty ciala..dlatego glowa przytwierdzona do jednego miejsca bedzie zawsze wygladac bardzo bardzo dziwnie.

Zauwaz, ze nawet obrot glowy w bok powoduje rotacje i przemieszczenie na poziomie obojczykow.

9.Wychwiciles pare ladnych niuansow, szczegolnie przy zamknietych ustach..nie ma tam sztucznosci za co gratulacje:)

10. W animacji oprocz realizmu liczy sie bardzo tzw.appeal...czyli wyglad przekonujacy/przyjemny dla oka. Pamietaj o tym nadajac takie cechy wygladu postaciom aby widz z przyjemnoscia patrzyl na ich akcje.

11. Zbyt dlugi dialog nie zaskakujacy niczym..moglbys rozbic akcje jakos w polowie, zmienic ton, nawet wstawic dzwiek zupelnie z innego fragmentu filmu aby pokazac odmienne emocje. I jesli mowa o emocjach...to jest to co interesuje widzow najbardziej i trzeba je barzdo klarownie i czytelnie przedstawiac.

 

Ogolnie uwazam to co zrobiles za calkiem niezle podejscie..jestem pewien, ze kolejne beda jeszcze lepsze:)

 

Pozdrawiam,

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Chciałem napisać to co Paweł ale w połowie pisania zobaczyłem, że doszedł Jego post więc nie będę powtarzać.

 

Głos w tle nie pasuje do postaci. Twój model jest zbyt przyjazny a w tle słychać agresywną i niezbyt młodą kobietę. Wg mnie bardziej by pasowała jakaś babka koło 40tki ze zmarszczkami i zadziornym wyrazem twarzy.

Rig mi się bardzo podoba, tylko kąciki ust trochę za nisko schodzą w dół przy otwieraniu buzi i chyba ciężko by było zrobić nim usta otwarte tylko z jednej strony (palenie cygara)

Ogólnie pozytywnie.

Powodzenia przy następnych animkach.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy