Kluś Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 witam załączam dwa robocze renderki. pierwszy - bump, drugi - displacement. Pierwszy jest ostry ale kaszkę ma jakąś. Drugi jest fajniejszy ale jest za mało ostry.. pyt.1 - jak zwiększyć ostrość w drugim przypadku (z displacemenem)? (rozmiar textury to 3500x3500) pyt.2 - jak wytłoczyć jakiś napis (wypukle..) na tej powierzchni tak aby zawierał fakturkę skóry?? proszę o podpowiedzi.pozdr
MaGuu Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 1) W opcjach bitmapy w materialach, masz takie cos jak "blur" zmniejsz z 1 na powiedzmy 0,5 i zobacz efekt :) 2) to , to juz chyba musisz wymodelowac :(
Orangegraphics Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 dajesz napis w mono w displacement w modyfikatorze pod modyfikator z dispem skóry;)
MaGuu Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 lol bez kitu :D mozna nalozyc dwa razy displacement :) Pierwszy z textura napisu :) i ładnie zmapowac model tak aby byl w odpowiednim miejscu napis...a później nałozyc displacement z textura skory.... hmmm a czy takie cos nie spowodowało by rozciagnięcia textury drugiego displacementa?
Kluś Napisano 25 Styczeń 2007 Autor Napisano 25 Styczeń 2007 no właśnie jeśli się da nałożyć to jak uniknąć chaosu z mapowaniem..
Orangegraphics Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 nic się nie stanie z pierwszym złego. ja tak robiłem i jest git:D naprawde działa. na pierwszy większy amount na drugi mniejszy i jest gites:D
Hynol Napisano 25 Styczeń 2007 Napisano 25 Styczeń 2007 1)chaos z mapowaniem - masz inne kanały mapowania. 2)Ostrość displacemntu - jak napisano wcześniej - zmniejszyć bluring tekstury nawet do 0,1 i zwiększyć gęstość displacemntu w VraydisplacementMod do 2-1 piksla.
Kluś Napisano 25 Styczeń 2007 Autor Napisano 25 Styczeń 2007 blury jak najbardziej pomogło. ze zwiększeniem gęstości jasne zaraz spróbuje hynol .dzięki
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 zrobiłem jak XizOr napisał, czyli nałożyłem dwa displacementy na siebie. pierwszy z texturą napisu (z większym amount), drugi (z texturą skóry-mniejszy amount). Naturalnie użyłem kanałów mapowania (1,2), ale bez przypisywania id do materiałów. Pożądanego efektu jednak nie osiągnąłem (wytłoczonego napisu). gdzie robie błąd..? XizOR? czy przypadkiem nie trzeba do uzyskania takiego efektu (wytłoczonego napisu metodą 2x displacement) stworzyć fizycznie drugiej płaszczyzny ?? i przypisać pierwszy disp do pierwszej powierzchni, a drugi do drugiej??
Hynol Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 Nie sub materałem, bo nie tędy droga. Tworzysz jeden VrayMaterial i w slot displacement wsadzasz albo mape typu mix albo (preferowane) VRaycompTexture. Teraz masz dwa sloty w które pakujesz swojego displacementa. Jeżeli używasz vraycomptex, może zajść potrzeba zmniejszenia levelu RGB (materiały się sumują).
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 Hynol gdy użyłem VraycompTexture czyli zmiksowałem materiały, to mapowania mi się też pozmieszały.. nie iwem generalnie coś nie tak...ehh mimo map channel.. (moge podesłac scenke max 9..jeśli chce Ci się oblukać..)
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 mimo podłożonego displacementa z texturą textu .. nie wyłazi przez skórę.. jak na załączniku. co nadal źle robie?
Hynol Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 hmmm... Źle panie kolego. Jak masz podaną teksture w materiale to nie podajesz jej w VRayDispModzie - zostaw to pole czyste (none). Zaznacz na samym dole modyfikatora Use Object Mtl. I nie używaj go dwa ray - raz wystarczy.
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 gładkie jak dupa niemowlaka.. eh:)nie wyszło! zrobiłem tak jak sugerowałeś, czyli: Use Object Mtl itd.. jeżeli wywaliłem texturki z VrayDispMod to skąd teraz wiadomo który disp jest do której texturki.. tak sie zastanawiam.. sorry ze tak męcze ale zalezy mi na tym efekcie.
Hynol Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 No jasne że gładkie skoro nie masz zaznaczonego "ptaszka" w materiale przy displacemencie (sugeruje ustawić go na 100). Kanały mapowania ustawiasz dla tekstur i w teksturach - na samej górze masz do wyboru tryb i kanał. Teraz to juz chyba nic nie może być źle ;)
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 zapomniałem dodać ze obiekt nie jest zamkniętą bryłą tylko bryłą niedomknietą składającą sie z odpowiednio wymodelowanych planów. to dlatego pewno kulfony wychodza na displacement 3d.. ach..
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 chętnie pokaże. mail do Ciebie czy zrzut z ekranu tu na forum?
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 ok. coś zaczęło wychodzić ale.. jak można zauważyć wciąż brakuje faktury skóry na wypukłych literach! a faktura musi być! jeśli ktoś ma jakieś uwagi będę dźwięczny:)
Touch Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 hehe, sorry Kluś za offtop'a, ale zmień typografię;)) Koszmarnie;)
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 cze witam Touch:) no to jest robocze noo:)
Touch Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 to masz wybaczone;) Co do dispa, możliwe, że źle myślę, ale nie próbowałeś nałożyć już odpowiednio powielonej mapy nierówności z naniesionym w odpowiednim miejscu napisem?
Kluś Napisano 26 Styczeń 2007 Autor Napisano 26 Styczeń 2007 nie to jest zły pomysł bo nie mógłbym kontrolować oddzielnie wypukłości bądź wgłębienia samego napisu... syf by był.. ale i tak nie mogękontrolowac oddzielnie displacementu napisu coś nie gra.. wogle nie potrzebny jest ten drugi displ..
Touch Napisano 26 Styczeń 2007 Napisano 26 Styczeń 2007 a gdybyś fakturę skóry załatwił zwykłym bumpem, a wytłoczenie displacement'em?
Kluś Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 teraz użyłem VraycompTexMap i displacementu3d.. wg mnie bump wychodzi gorzej duzo..zobacz na pierwszy załącznik w tym poście.
vv3k70r Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 hik... a normalem nie dalo sie zalatwic? lekki displace na to polozyc (ale lekki) i bumpik gdyby swiatelko nie chycilo?
Kluś Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 normal bumpem rozumiem...? nie w próbowałem jeszcze..
Hynol Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Cała magia polega na stosowaniu tekstur o niskiej (do 128 RGB w przypadku sumy dwóch) jasności. Vray Comp texture sumuje się do białego po 8 bitach (255 RGB), więc jeśli tekstura napisu ma kolor biały, nic już się do niej nie doda. Nie trzeba przerabiać w tym celu bitmap. Można sterować tym z poziomu samej tekstury i jej ustawień.
Kluś Napisano 28 Styczeń 2007 Autor Napisano 28 Styczeń 2007 dzięki hynol. zmniejszenie levelu RGB powoduje zmieszanie source A i B. fajnie.
Hynol Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 Prosze uprzejmie :) W sumie sporo się tym bawiłem do scenki z roborowerem i testowałem różne metody mixowania dla displacementa, więc coś tam moge zawsze podpowiedzieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się