Napisano 25 Styczeń 200718 l witam załączam dwa robocze renderki. pierwszy - bump, drugi - displacement. Pierwszy jest ostry ale kaszkę ma jakąś. Drugi jest fajniejszy ale jest za mało ostry.. pyt.1 - jak zwiększyć ostrość w drugim przypadku (z displacemenem)? (rozmiar textury to 3500x3500) pyt.2 - jak wytłoczyć jakiś napis (wypukle..) na tej powierzchni tak aby zawierał fakturkę skóry?? proszę o podpowiedzi.pozdr
Napisano 25 Styczeń 200718 l 1) W opcjach bitmapy w materialach, masz takie cos jak "blur" zmniejsz z 1 na powiedzmy 0,5 i zobacz efekt :) 2) to , to juz chyba musisz wymodelowac :(
Napisano 25 Styczeń 200718 l dajesz napis w mono w displacement w modyfikatorze pod modyfikator z dispem skóry;)
Napisano 25 Styczeń 200718 l lol bez kitu :D mozna nalozyc dwa razy displacement :) Pierwszy z textura napisu :) i ładnie zmapowac model tak aby byl w odpowiednim miejscu napis...a później nałozyc displacement z textura skory.... hmmm a czy takie cos nie spowodowało by rozciagnięcia textury drugiego displacementa?
Napisano 25 Styczeń 200718 l Autor no właśnie jeśli się da nałożyć to jak uniknąć chaosu z mapowaniem..
Napisano 25 Styczeń 200718 l nic się nie stanie z pierwszym złego. ja tak robiłem i jest git:D naprawde działa. na pierwszy większy amount na drugi mniejszy i jest gites:D
Napisano 25 Styczeń 200718 l 1)chaos z mapowaniem - masz inne kanały mapowania. 2)Ostrość displacemntu - jak napisano wcześniej - zmniejszyć bluring tekstury nawet do 0,1 i zwiększyć gęstość displacemntu w VraydisplacementMod do 2-1 piksla.
Napisano 25 Styczeń 200718 l Autor blury jak najbardziej pomogło. ze zwiększeniem gęstości jasne zaraz spróbuje hynol .dzięki
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor zrobiłem jak XizOr napisał, czyli nałożyłem dwa displacementy na siebie. pierwszy z texturą napisu (z większym amount), drugi (z texturą skóry-mniejszy amount). Naturalnie użyłem kanałów mapowania (1,2), ale bez przypisywania id do materiałów. Pożądanego efektu jednak nie osiągnąłem (wytłoczonego napisu). gdzie robie błąd..? XizOR? czy przypadkiem nie trzeba do uzyskania takiego efektu (wytłoczonego napisu metodą 2x displacement) stworzyć fizycznie drugiej płaszczyzny ?? i przypisać pierwszy disp do pierwszej powierzchni, a drugi do drugiej??
Napisano 26 Styczeń 200718 l Nie sub materałem, bo nie tędy droga. Tworzysz jeden VrayMaterial i w slot displacement wsadzasz albo mape typu mix albo (preferowane) VRaycompTexture. Teraz masz dwa sloty w które pakujesz swojego displacementa. Jeżeli używasz vraycomptex, może zajść potrzeba zmniejszenia levelu RGB (materiały się sumują).
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor Hynol gdy użyłem VraycompTexture czyli zmiksowałem materiały, to mapowania mi się też pozmieszały.. nie iwem generalnie coś nie tak...ehh mimo map channel.. (moge podesłac scenke max 9..jeśli chce Ci się oblukać..)
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor mimo podłożonego displacementa z texturą textu .. nie wyłazi przez skórę.. jak na załączniku. co nadal źle robie?
Napisano 26 Styczeń 200718 l hmmm... Źle panie kolego. Jak masz podaną teksture w materiale to nie podajesz jej w VRayDispModzie - zostaw to pole czyste (none). Zaznacz na samym dole modyfikatora Use Object Mtl. I nie używaj go dwa ray - raz wystarczy.
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor gładkie jak dupa niemowlaka.. eh:)nie wyszło! zrobiłem tak jak sugerowałeś, czyli: Use Object Mtl itd.. jeżeli wywaliłem texturki z VrayDispMod to skąd teraz wiadomo który disp jest do której texturki.. tak sie zastanawiam.. sorry ze tak męcze ale zalezy mi na tym efekcie.
Napisano 26 Styczeń 200718 l No jasne że gładkie skoro nie masz zaznaczonego "ptaszka" w materiale przy displacemencie (sugeruje ustawić go na 100). Kanały mapowania ustawiasz dla tekstur i w teksturach - na samej górze masz do wyboru tryb i kanał. Teraz to juz chyba nic nie może być źle ;)
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor zapomniałem dodać ze obiekt nie jest zamkniętą bryłą tylko bryłą niedomknietą składającą sie z odpowiednio wymodelowanych planów. to dlatego pewno kulfony wychodza na displacement 3d.. ach..
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor ok. coś zaczęło wychodzić ale.. jak można zauważyć wciąż brakuje faktury skóry na wypukłych literach! a faktura musi być! jeśli ktoś ma jakieś uwagi będę dźwięczny:)
Napisano 26 Styczeń 200718 l to masz wybaczone;) Co do dispa, możliwe, że źle myślę, ale nie próbowałeś nałożyć już odpowiednio powielonej mapy nierówności z naniesionym w odpowiednim miejscu napisem?
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor nie to jest zły pomysł bo nie mógłbym kontrolować oddzielnie wypukłości bądź wgłębienia samego napisu... syf by był.. ale i tak nie mogękontrolowac oddzielnie displacementu napisu coś nie gra.. wogle nie potrzebny jest ten drugi displ..
Napisano 26 Styczeń 200718 l a gdybyś fakturę skóry załatwił zwykłym bumpem, a wytłoczenie displacement'em?
Napisano 27 Styczeń 200718 l Autor teraz użyłem VraycompTexMap i displacementu3d.. wg mnie bump wychodzi gorzej duzo..zobacz na pierwszy załącznik w tym poście.
Napisano 27 Styczeń 200718 l hik... a normalem nie dalo sie zalatwic? lekki displace na to polozyc (ale lekki) i bumpik gdyby swiatelko nie chycilo?
Napisano 27 Styczeń 200718 l Cała magia polega na stosowaniu tekstur o niskiej (do 128 RGB w przypadku sumy dwóch) jasności. Vray Comp texture sumuje się do białego po 8 bitach (255 RGB), więc jeśli tekstura napisu ma kolor biały, nic już się do niej nie doda. Nie trzeba przerabiać w tym celu bitmap. Można sterować tym z poziomu samej tekstury i jej ustawień.
Napisano 28 Styczeń 200718 l Autor dzięki hynol. zmniejszenie levelu RGB powoduje zmieszanie source A i B. fajnie.
Napisano 29 Styczeń 200718 l Prosze uprzejmie :) W sumie sporo się tym bawiłem do scenki z roborowerem i testowałem różne metody mixowania dla displacementa, więc coś tam moge zawsze podpowiedzieć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto