Jump to content
Kluś

displacement / bump

Recommended Posts

witam

załączam dwa robocze renderki. pierwszy - bump, drugi - displacement.

Pierwszy jest ostry ale kaszkę ma jakąś. Drugi jest fajniejszy ale jest za mało ostry..

pyt.1

- jak zwiększyć ostrość w drugim przypadku (z displacemenem)? (rozmiar textury to 3500x3500)

pyt.2

- jak wytłoczyć jakiś napis (wypukle..) na tej powierzchni tak aby zawierał fakturkę skóry??

proszę o podpowiedzi.pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) W opcjach bitmapy w materialach, masz takie cos jak "blur" zmniejsz z 1 na powiedzmy 0,5 i zobacz efekt :)

 

2) to , to juz chyba musisz wymodelowac :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol bez kitu :D mozna nalozyc dwa razy displacement :) Pierwszy z textura napisu :) i ładnie zmapowac model tak aby byl w odpowiednim miejscu napis...a później nałozyc displacement z textura skory....

 

hmmm a czy takie cos nie spowodowało by rozciagnięcia textury drugiego displacementa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie jeśli się da nałożyć to jak uniknąć chaosu z mapowaniem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic się nie stanie z pierwszym złego. ja tak robiłem i jest git:D naprawde działa. na pierwszy większy amount na drugi mniejszy i jest gites:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)chaos z mapowaniem - masz inne kanały mapowania.

2)Ostrość displacemntu - jak napisano wcześniej - zmniejszyć bluring tekstury nawet do 0,1 i zwiększyć gęstość displacemntu w VraydisplacementMod do 2-1 piksla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blury jak najbardziej pomogło. ze zwiększeniem gęstości jasne zaraz spróbuje hynol .dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobiłem jak XizOr napisał, czyli nałożyłem dwa displacementy na siebie. pierwszy z texturą napisu (z większym amount), drugi (z texturą skóry-mniejszy amount). Naturalnie użyłem kanałów mapowania (1,2), ale bez przypisywania id do materiałów.

Pożądanego efektu jednak nie osiągnąłem (wytłoczonego napisu).

gdzie robie błąd..?

 

XizOR? czy przypadkiem nie trzeba do uzyskania takiego efektu (wytłoczonego napisu metodą 2x displacement) stworzyć fizycznie drugiej płaszczyzny ?? i przypisać pierwszy disp do pierwszej powierzchni, a drugi do drugiej??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sub materałem, bo nie tędy droga. Tworzysz jeden VrayMaterial i w slot displacement wsadzasz albo mape typu mix albo (preferowane) VRaycompTexture. Teraz masz dwa sloty w które pakujesz swojego displacementa. Jeżeli używasz vraycomptex, może zajść potrzeba zmniejszenia levelu RGB (materiały się sumują).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hynol gdy użyłem VraycompTexture czyli zmiksowałem materiały, to mapowania mi się też pozmieszały.. nie iwem generalnie coś nie tak...ehh mimo map channel.. (moge podesłac scenke max 9..jeśli chce Ci się oblukać..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mimo podłożonego displacementa z texturą textu .. nie wyłazi przez skórę.. jak na załączniku. co nadal źle robie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... Źle panie kolego. Jak masz podaną teksture w materiale to nie podajesz jej w VRayDispModzie - zostaw to pole czyste (none). Zaznacz na samym dole modyfikatora Use Object Mtl. I nie używaj go dwa ray - raz wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gładkie jak dupa niemowlaka.. eh:)nie wyszło! zrobiłem tak jak sugerowałeś, czyli: Use Object Mtl itd.. jeżeli wywaliłem texturki z VrayDispMod to skąd teraz wiadomo który disp jest do której texturki.. tak sie zastanawiam..

sorry ze tak męcze ale zalezy mi na tym efekcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasne że gładkie skoro nie masz zaznaczonego "ptaszka" w materiale przy displacemencie (sugeruje ustawić go na 100). Kanały mapowania ustawiasz dla tekstur i w teksturach - na samej górze masz do wyboru tryb i kanał.

 

Teraz to juz chyba nic nie może być źle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapomniałem dodać ze obiekt nie jest zamkniętą bryłą tylko bryłą niedomknietą składającą sie z odpowiednio wymodelowanych planów. to dlatego pewno kulfony wychodza na displacement 3d..

ach..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. coś zaczęło wychodzić ale.. jak można zauważyć wciąż brakuje faktury skóry na wypukłych literach! a faktura musi być! jeśli ktoś ma jakieś uwagi będę dźwięczny:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, sorry Kluś za offtop'a, ale zmień typografię;)) Koszmarnie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to masz wybaczone;) Co do dispa, możliwe, że źle myślę, ale nie próbowałeś nałożyć już odpowiednio powielonej mapy nierówności z naniesionym w odpowiednim miejscu napisem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie to jest zły pomysł bo nie mógłbym kontrolować oddzielnie wypukłości bądź wgłębienia samego napisu... syf by był..

ale i tak nie mogękontrolowac oddzielnie displacementu napisu coś nie gra.. wogle nie potrzebny jest ten drugi displ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy