Napisano 27 Styczeń 200718 l witam, jest początkującym grafikiem 3D, tzn. bardzo początkującym :), ale mimo to postanowiłem zabrać się za amatorską scenę. ma ona przedstawiać zniszczone pole bitwy, na którym będą leżeć różne czaszki, bronie, hełmy, etc. na pierwszym planie zamierzam ukazać kamień z wbitym mieczem i tabliczką "Battlefield". no więc zabrałem się za ten kamień i szybko skończyłem, chociaż jest dość słaby i mam z nim problem (a raczej dwa). nie wiem jak naostrzyć ten miecz (powstał z boxa), a drugi problem jest baaardzo absurdalny, ale żaden tutorial nie dał mi na niego odpowiedzi - jak nakładać swoje tekstury na obiekty ;]? pozdrawiam i daję screen: http://img95.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaabt0.png tylko proszę mi tu się nie śmiać, bo w końcu jest początkujący i na maxa nie poświęcam tyle czasu, co niektórzy ;>.
Napisano 27 Styczeń 200718 l nakładasz textury poprzez nacisnięcei klawisza "m" i wybierasz tam kulke dajesz kolor i rózne efekty a zeby dać to na swój kamień musisz nacisnąc 3 przycisk od lewej który znajduje się pod kulkami edit: jak chcesz na ostrzyc miecz to msuzisz skonwertować do edit poly i werteksy poprzesówac. No cóż długa droga przed tobą ale każdy jakoś zaczynał
Napisano 27 Styczeń 200718 l Autor hm, tyle, że to robi się w materiałach to wiem :p, ale nie wiem, jak zrobić, aby zrobić materiał teksturę, tak, aby dany obiekt wczytywał ją na sobie, może ktoś zrobi minitutorial :)?
Napisano 27 Styczeń 200718 l em... jednego nie rozumiem battlefield-pole bitwy a co pole bitwy ma wspólnego z twoją pracą?
Napisano 27 Styczeń 200718 l Naciskasz "M". Klikasz w kwadracik kolo napisu difusee. Wybierasz bitmap. Pozniej klikasz w ta kulke tzn material ktory edytowales i przeciagasz na obiekt. Jezeli chcesz zeby bitmape bylo widac w viewporcie w ustawieniach materiailu bitmap jest taka ikonka. Nie opisze ci teraz jak wyglada bo nie mam teraz dostepu do maxa. Pozniej klikasz na obiekt 3d np. miecz i dodajesz z tej listy rozsuwanej w editable menu modyfikatoor uvwmap i mozesz ustawic odpowienio texture do ksztaltu.
Napisano 27 Styczeń 200718 l Autor No jak pisałem ma być dawnym polem bitwy wypełnionym starymi hełmami, kośćmi, orężem ;)
Napisano 27 Styczeń 200718 l Autor taki mały updejt, nałożyłem tekstury, testowe światło, jakiś tam hełm wikingowy z tyłu i kielich ;] wprawdzie nie za wiele, ale następny update zdecydowanie zmieni scenę;]
Napisano 27 Styczeń 200718 l Powiedz mi jaki ktoś miał interes kuć w kamieniu żeby włożyć tam tabliczkę ? :)
Napisano 27 Styczeń 200718 l co by nie powiedziec to robisz zdecydowane postepy :) ale z ta tabliczka w kamieniu to cos serio nie tak :)
Napisano 28 Styczeń 200718 l Autor tabliczkę poprawię rzecz jasna, ale w tej chwili mam inny problem, mianowicie chcę zrobić taki kamienny łuk metodą shapes i meshsmooth. no i ciężko mi jest narysować ładny. spróbowałem symmetry, ale wtedy nie tworzy się łuk tylko jakieś byleco, mirror też nie, kopiowanie drugiej połowy i odwracanie też nie, bo wtedy meshsmooth działa oddzielnie. proszę o pomoc, będę wdzięczny ;]
Napisano 30 Styczeń 200718 l Autor niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D
Napisano 30 Styczeń 200718 l niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D bardzo dobrze, że sam do tego doszedłeś :) to się chwali, bo większość początkujących nie daje sobie wytłumaczyć, że powinni zabrać się za tutoriale pozdrawiam i życzę postępów :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto