Adjes Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 witam, jest początkującym grafikiem 3D, tzn. bardzo początkującym :), ale mimo to postanowiłem zabrać się za amatorską scenę. ma ona przedstawiać zniszczone pole bitwy, na którym będą leżeć różne czaszki, bronie, hełmy, etc. na pierwszym planie zamierzam ukazać kamień z wbitym mieczem i tabliczką "Battlefield". no więc zabrałem się za ten kamień i szybko skończyłem, chociaż jest dość słaby i mam z nim problem (a raczej dwa). nie wiem jak naostrzyć ten miecz (powstał z boxa), a drugi problem jest baaardzo absurdalny, ale żaden tutorial nie dał mi na niego odpowiedzi - jak nakładać swoje tekstury na obiekty ;]? pozdrawiam i daję screen: http://img95.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaabt0.png tylko proszę mi tu się nie śmiać, bo w końcu jest początkujący i na maxa nie poświęcam tyle czasu, co niektórzy ;>.
Yaro16 Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 nakładasz textury poprzez nacisnięcei klawisza "m" i wybierasz tam kulke dajesz kolor i rózne efekty a zeby dać to na swój kamień musisz nacisnąc 3 przycisk od lewej który znajduje się pod kulkami edit: jak chcesz na ostrzyc miecz to msuzisz skonwertować do edit poly i werteksy poprzesówac. No cóż długa droga przed tobą ale każdy jakoś zaczynał
Adjes Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 hm, tyle, że to robi się w materiałach to wiem :p, ale nie wiem, jak zrobić, aby zrobić materiał teksturę, tak, aby dany obiekt wczytywał ją na sobie, może ktoś zrobi minitutorial :)?
Dawcio_m Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 na obiekt musisz nałożyć modyfikator uvwmap
Nerwer Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 em... jednego nie rozumiem battlefield-pole bitwy a co pole bitwy ma wspólnego z twoją pracą?
zgred Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Naciskasz "M". Klikasz w kwadracik kolo napisu difusee. Wybierasz bitmap. Pozniej klikasz w ta kulke tzn material ktory edytowales i przeciagasz na obiekt. Jezeli chcesz zeby bitmape bylo widac w viewporcie w ustawieniach materiailu bitmap jest taka ikonka. Nie opisze ci teraz jak wyglada bo nie mam teraz dostepu do maxa. Pozniej klikasz na obiekt 3d np. miecz i dodajesz z tej listy rozsuwanej w editable menu modyfikatoor uvwmap i mozesz ustawic odpowienio texture do ksztaltu.
Adjes Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 No jak pisałem ma być dawnym polem bitwy wypełnionym starymi hełmami, kośćmi, orężem ;)
Adjes Napisano 27 Styczeń 2007 Autor Napisano 27 Styczeń 2007 taki mały updejt, nałożyłem tekstury, testowe światło, jakiś tam hełm wikingowy z tyłu i kielich ;] wprawdzie nie za wiele, ale następny update zdecydowanie zmieni scenę;]
chveti Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Powiedz mi jaki ktoś miał interes kuć w kamieniu żeby włożyć tam tabliczkę ? :)
vv3k70r Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 co by nie powiedziec to robisz zdecydowane postepy :) ale z ta tabliczka w kamieniu to cos serio nie tak :)
Adjes Napisano 28 Styczeń 2007 Autor Napisano 28 Styczeń 2007 tabliczkę poprawię rzecz jasna, ale w tej chwili mam inny problem, mianowicie chcę zrobić taki kamienny łuk metodą shapes i meshsmooth. no i ciężko mi jest narysować ładny. spróbowałem symmetry, ale wtedy nie tworzy się łuk tylko jakieś byleco, mirror też nie, kopiowanie drugiej połowy i odwracanie też nie, bo wtedy meshsmooth działa oddzielnie. proszę o pomoc, będę wdzięczny ;]
Adjes Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Napisano 30 Styczeń 2007 niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D
Valery Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D bardzo dobrze, że sam do tego doszedłeś :) to się chwali, bo większość początkujących nie daje sobie wytłumaczyć, że powinni zabrać się za tutoriale pozdrawiam i życzę postępów :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się