Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, jest początkującym grafikiem 3D, tzn. bardzo początkującym :), ale mimo to postanowiłem zabrać się za amatorską scenę. ma ona przedstawiać zniszczone pole bitwy, na którym będą leżeć różne czaszki, bronie, hełmy, etc. na pierwszym planie zamierzam ukazać kamień z wbitym mieczem i tabliczką "Battlefield". no więc zabrałem się za ten kamień i szybko skończyłem, chociaż jest dość słaby i mam z nim problem (a raczej dwa). nie wiem jak naostrzyć ten miecz (powstał z boxa), a drugi problem jest baaardzo absurdalny, ale żaden tutorial nie dał mi na niego odpowiedzi - jak nakładać swoje tekstury na obiekty ;]? pozdrawiam i daję screen:

 

http://img95.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaabt0.png

 

tylko proszę mi tu się nie śmiać, bo w końcu jest początkujący i na maxa nie poświęcam tyle czasu, co niektórzy ;>.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nakładasz textury poprzez nacisnięcei klawisza "m" i wybierasz tam kulke dajesz kolor i rózne efekty a zeby dać to na swój kamień musisz nacisnąc 3 przycisk od lewej który znajduje się pod kulkami

 

edit: jak chcesz na ostrzyc miecz to msuzisz skonwertować do edit poly i werteksy poprzesówac.

 

No cóż długa droga przed tobą ale każdy jakoś zaczynał

Napisano

hm, tyle, że to robi się w materiałach to wiem :p, ale nie wiem, jak zrobić, aby zrobić materiał teksturę, tak, aby dany obiekt wczytywał ją na sobie, może ktoś zrobi minitutorial :)?

Napisano

Naciskasz "M". Klikasz w kwadracik kolo napisu difusee. Wybierasz bitmap. Pozniej klikasz w ta kulke tzn material ktory edytowales i przeciagasz na obiekt. Jezeli chcesz zeby bitmape bylo widac w viewporcie w ustawieniach materiailu bitmap jest taka ikonka. Nie opisze ci teraz jak wyglada bo nie mam teraz dostepu do maxa. Pozniej klikasz na obiekt 3d np. miecz i dodajesz z tej listy rozsuwanej w editable menu modyfikatoor uvwmap i mozesz ustawic odpowienio texture do ksztaltu.

Napisano

taki mały updejt, nałożyłem tekstury, testowe światło, jakiś tam hełm wikingowy z tyłu i kielich ;] wprawdzie nie za wiele, ale następny update zdecydowanie zmieni scenę;]

 

battlefield.jpg

Napisano

tabliczkę poprawię rzecz jasna, ale w tej chwili mam inny problem, mianowicie chcę zrobić taki kamienny łuk metodą shapes i meshsmooth. no i ciężko mi jest narysować ładny. spróbowałem symmetry, ale wtedy nie tworzy się łuk tylko jakieś byleco, mirror też nie, kopiowanie drugiej połowy i odwracanie też nie, bo wtedy meshsmooth działa oddzielnie. proszę o pomoc, będę wdzięczny ;]

Napisano

niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D

Napisano
niestety muszę stwierdzić, że moje umiejętności są za małe, aby brać się za pełną scenę - muszę oblecieć wszystkie tutki na max3d :D

 

bardzo dobrze, że sam do tego doszedłeś :) to się chwali, bo większość początkujących nie daje sobie wytłumaczyć, że powinni zabrać się za tutoriale

pozdrawiam i życzę postępów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności