Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

wyrenderowałem taki obrazek:

 

2ksampli1-0p1.jpg

 

te zielone poświaty dają nierenderowane obiekty z shaderem glow. Długo się to robiło, gotując mi obydwa rdzenie:-], a efekt nie jest idealny. Jeśli umiesz postawić diagnozę, to bardzo proszę o pomoc. Parametry mojego FG: 2000 sampli, radiusy: 1cm-0,1cm, filtrowanko na 1. Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

chciałbym, żeby to zielone światełko rozszło się ładnie po ścianach, tzn nie dawało takich kropek jak przy lewej krawędzi. Z tego co widze ten niechciany efekt jest tym bardziej widoczny im dalej od źródła światła.

Napisano
  • Autor

tweety-tak jak napisałem, to światlo jest emitowane przez nierenderowalne obiekty z shaderem glow. Wyczytałem, że żeby to świeciło trzeba włączyć FG, więc myślę, że to parametry z tej rolety zdecydują o wyglądzie tego oświetlenia.

 

zaznaczyłem radius in pixel, ustawiłem 0,5 i 0,1, sample dalej na 2K, oto efetk:

2ksampli0p5-0p1pixel.jpg

 

wydaje mi sie że teraz ten niepożądany efekt już nie zależy od odległości od źródła światła.

 

właśnie nastawiłem render z 4K sampli, jak się skończy to zamieszcze.

Dzięki za zainteresowanie.

Napisano

Mysle, ze w rolecie FG mozesz zostawic nawet slabe ustawienia (tak jak z presetu draft), ale w zakladce [Renderer], Samples per Pixel ustaw: minimum 16, maximum 64 i powinno byc dobrze.

Napisano

a zwieksz troszke rozmiar tych sampli, powiedzmy tak o 100% o porwnaj wyniki

Napisano
  • Autor

no więc jak mówiłem, skończyło się renderować ( chyba z 5h ), efekt taki:

 

4ksampli0p5-0p1pixel.jpg

 

niby jest lepiej, ale jeszcze nie idealnie ( ziarno na tych zielonych poświatach ), ale za długo to trwało, dalsze zwiększzanie sampli nie wchodzi w grę.

 

TuF- zaraz spróbuje tego co radzisz

 

no i spróbowałem i niestety nie masz racji, zmniejszyłem sample w FG do 600, radiusy zostawiłem takie jakie były i lipa, tzn jest ten sam efekt co przy mniejszym samplingu obrazu. Dzięki anyway.

Napisano
  • Autor

no więc zmieniłem podejście, nie wiem jak otrzymać lepszy efekt w tej technice, którą wybrałem na początku ( glow ), zamieniłem to na światełka ( spoty ) i teraz efekt mnie zadowala, nie mówiąc już o znacznie krótszym czasie renderingu. Wygląda to tak:

 

swiatelka.jpg

 

Dzięki za zainteresowanie.Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.