Skocz do zawartości

Błędy wygładzania itp.


peterr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

od dłuższego czasu nurtuje mnie problem meshsmooth'a i turbosmootha..

Zauważyłem ,że każda ścianka musi być o max. 4 krawędziach i musze uważać na podwójne verty itp. ,a mimo to czasami mesh mi sie krzaczy..

Modeluje coś z boxa ,edit poly ,robie cuty c,charmfery itd itp i mam coś takiego :

 

th_53572_prob_122_31lo.jpg

 

wszędzie są trójkąty albo czworokąty..

Jeżeli dodam Edit Mesh [lub zamienie to na Editable mesh..] to siatka robi sie delikatnie mówiąc "dziurawa"

 

Tutaj obrazek po turbo [lewy] i mesh smoothie [prawy].

 

th_53577_prob2_122_85lo.jpg

 

Pytanie : Dlaczego siatka sie krzaczy ,czego mam unikać ,da sie jakoś szybko naprawić ? są jakieś pluginy do modelowania w maxie ?

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hech... ja się już nauczyłem tak modelować, że radzę sobie bez SG, tudzież cały model ma jedną SG i nic mi się nie krzaczy... Czasem tylko SG są niezbędne, ale dla mnie stanowią one ostateczność i nawet wówczas stosuję je z umiarem. Póki co nie baw się w SG, naucz się ostre krawędzie uzyskiwać leciuteńkim chamferem.

PS: odradzam Meshsmootha, na rzecz Turbosmootha, ma on bowiem lepszy algorytm wygładzania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności