Jump to content

Błędy wygładzania itp.


peterr
 Share

Recommended Posts

Witam.

od dłuższego czasu nurtuje mnie problem meshsmooth'a i turbosmootha..

Zauważyłem ,że każda ścianka musi być o max. 4 krawędziach i musze uważać na podwójne verty itp. ,a mimo to czasami mesh mi sie krzaczy..

Modeluje coś z boxa ,edit poly ,robie cuty c,charmfery itd itp i mam coś takiego :

 

th_53572_prob_122_31lo.jpg

 

wszędzie są trójkąty albo czworokąty..

Jeżeli dodam Edit Mesh [lub zamienie to na Editable mesh..] to siatka robi sie delikatnie mówiąc "dziurawa"

 

Tutaj obrazek po turbo [lewy] i mesh smoothie [prawy].

 

th_53577_prob2_122_85lo.jpg

 

Pytanie : Dlaczego siatka sie krzaczy ,czego mam unikać ,da sie jakoś szybko naprawić ? są jakieś pluginy do modelowania w maxie ?

dzięki

Link to comment
Share on other sites

Hech... ja się już nauczyłem tak modelować, że radzę sobie bez SG, tudzież cały model ma jedną SG i nic mi się nie krzaczy... Czasem tylko SG są niezbędne, ale dla mnie stanowią one ostateczność i nawet wówczas stosuję je z umiarem. Póki co nie baw się w SG, naucz się ostre krawędzie uzyskiwać leciuteńkim chamferem.

PS: odradzam Meshsmootha, na rzecz Turbosmootha, ma on bowiem lepszy algorytm wygładzania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy