Napisano 30 Styczeń 200718 l Witam. od dłuższego czasu nurtuje mnie problem meshsmooth'a i turbosmootha.. Zauważyłem ,że każda ścianka musi być o max. 4 krawędziach i musze uważać na podwójne verty itp. ,a mimo to czasami mesh mi sie krzaczy.. Modeluje coś z boxa ,edit poly ,robie cuty c,charmfery itd itp i mam coś takiego : wszędzie są trójkąty albo czworokąty.. Jeżeli dodam Edit Mesh [lub zamienie to na Editable mesh..] to siatka robi sie delikatnie mówiąc "dziurawa" Tutaj obrazek po turbo [lewy] i mesh smoothie [prawy]. Pytanie : Dlaczego siatka sie krzaczy ,czego mam unikać ,da sie jakoś szybko naprawić ? są jakieś pluginy do modelowania w maxie ? dzięki
Napisano 30 Styczeń 200718 l jesli chodzi o modelowanie pod turbosmootha czy meshsmootha to istnieja pewne zasady, mozesz poczytac o tym na przyklad tutaj: http://www.subdivisionmodeling.com/wiki/tiki-index.php pozdrawiam
Napisano 30 Styczeń 200718 l Autor użyłem tego i nic nie pomaga;d ale fajna opcja:) Edit : częściową poprawe daje zaznaczenie w Settings tego mesh smootha opcji Operate on ..
Napisano 30 Styczeń 200718 l Hech... ja się już nauczyłem tak modelować, że radzę sobie bez SG, tudzież cały model ma jedną SG i nic mi się nie krzaczy... Czasem tylko SG są niezbędne, ale dla mnie stanowią one ostateczność i nawet wówczas stosuję je z umiarem. Póki co nie baw się w SG, naucz się ostre krawędzie uzyskiwać leciuteńkim chamferem. PS: odradzam Meshsmootha, na rzecz Turbosmootha, ma on bowiem lepszy algorytm wygładzania.
Napisano 30 Styczeń 200718 l Autor shogun ...ja nie bawie sie w sg:P ale masz racje ,jak je wyczyściłem to jest jeszcze lepiej:D [przy zaznaczeniu tego trójkącika..w opcjach meshsmooth]..