peterr Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 Witam. od dłuższego czasu nurtuje mnie problem meshsmooth'a i turbosmootha.. Zauważyłem ,że każda ścianka musi być o max. 4 krawędziach i musze uważać na podwójne verty itp. ,a mimo to czasami mesh mi sie krzaczy.. Modeluje coś z boxa ,edit poly ,robie cuty c,charmfery itd itp i mam coś takiego : wszędzie są trójkąty albo czworokąty.. Jeżeli dodam Edit Mesh [lub zamienie to na Editable mesh..] to siatka robi sie delikatnie mówiąc "dziurawa" Tutaj obrazek po turbo [lewy] i mesh smoothie [prawy]. Pytanie : Dlaczego siatka sie krzaczy ,czego mam unikać ,da sie jakoś szybko naprawić ? są jakieś pluginy do modelowania w maxie ? dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
y2d Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 jesli chodzi o modelowanie pod turbosmootha czy meshsmootha to istnieja pewne zasady, mozesz poczytac o tym na przyklad tutaj: http://www.subdivisionmodeling.com/wiki/tiki-index.php pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2007 ee zasady? troche tam marnie napisane jest..no i używam maxa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michlord Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 Chyba ci się siatka "zaplątała" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 wrzuc tu plik z obiektem a powiem ci co masz zle ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2007 A prosze bardzo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 sprawdź siatke STL checkiem (w modyfikatorach) tam Ci pozaznacza błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2007 użyłem tego i nic nie pomaga;d ale fajna opcja:) Edit : częściową poprawe daje zaznaczenie w Settings tego mesh smootha opcji Operate on .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 30 Styczeń 2007 Share Napisano 30 Styczeń 2007 Hech... ja się już nauczyłem tak modelować, że radzę sobie bez SG, tudzież cały model ma jedną SG i nic mi się nie krzaczy... Czasem tylko SG są niezbędne, ale dla mnie stanowią one ostateczność i nawet wówczas stosuję je z umiarem. Póki co nie baw się w SG, naucz się ostre krawędzie uzyskiwać leciuteńkim chamferem. PS: odradzam Meshsmootha, na rzecz Turbosmootha, ma on bowiem lepszy algorytm wygładzania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2007 shogun ...ja nie bawie sie w sg:P ale masz racje ,jak je wyczyściłem to jest jeszcze lepiej:D [przy zaznaczeniu tego trójkącika..w opcjach meshsmooth].. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi