wizz Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Witam mam problem z utworzeniem liny , mam juz model z poly takiej liny ( cos jak od odkurzacza ) chciałbym aby dało sie ja jakos kontrolować w sensowny sposób i animować. Zrobił bym to zwykłymi kościamia ale czy to jedyna droga ? :P Może macie jakies wlasne sposoby jakieś z IKami czy bóg wie czym :) Z góry thx i pozdrawiam!
jangot Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 A może zrobisz ten wąż LOFTEM? Utwórz sobie ścieżkę wyciagnięcia i potem po wyciągnięciu mozesz animować samą ścieżkę. Do węzłów (vertex) ścieżki możesz przypisać np. modyfikator NOISE i tak szumem deformować ścieżkę. A może całość wyginać bendem czy deformować FDD? W tutorialach na max3d jest lekcja o animacji węża na kościach po splajnie.
Kris_R Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Zgadza się :) Tamten wężowy tutek to moje stare wypociny. I Spline IK by się w zupełności nadał. Jednak pewnym minusem Spline IK jest to, że kontrolery są ze sobą powiązane a kości nie są w nim rozciągliwe. Ostatnio przy animacji postawiłem prościutki rig, który fajnie się sprawdza. To tak, jakbyś miał 4 lub 5 punktów (początek liny, koniec liny i ze trzy gdzieś po drodze) i kontrolując te punkty wyginasz dowolnie linę. W razie czego machę jakieś szybkie video jakby było potrzebne. Pozdrawiam.
wizz Napisano 7 Luty 2007 Autor Napisano 7 Luty 2007 Poporosiłbym o cos dokładniejszego :D tzn zeby opisac co i gdzie sie dzieje bo ja jestem totalnie zielony :\
SUPER_OkO Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 F1 odpal tutka pod tytulem SNAKE i tam masz opisane 2 metody IK spline. Mozna zanimowac taka line na pare sposobow, wszystko zalezy jaki efekt chcesz uzyskac - oczywiscie ktorego nie przytoczyles.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się