Jump to content

Lina


wizz
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z utworzeniem liny , mam juz model z poly takiej liny ( cos jak od odkurzacza ) chciałbym aby dało sie ja jakos kontrolować w sensowny sposób i animować. Zrobił bym to zwykłymi kościamia ale czy to jedyna droga ? :P Może macie jakies wlasne sposoby jakieś z IKami czy bóg wie czym :) Z góry thx i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

A może zrobisz ten wąż LOFTEM? Utwórz sobie ścieżkę wyciagnięcia i potem po wyciągnięciu mozesz animować samą ścieżkę. Do węzłów (vertex) ścieżki możesz przypisać np. modyfikator NOISE i tak szumem deformować ścieżkę.

A może całość wyginać bendem czy deformować FDD?

W tutorialach na max3d jest lekcja o animacji węża na kościach po splajnie.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się :) Tamten wężowy tutek to moje stare wypociny. I Spline IK by się w zupełności nadał. Jednak pewnym minusem Spline IK jest to, że kontrolery są ze sobą powiązane a kości nie są w nim rozciągliwe. Ostatnio przy animacji postawiłem prościutki rig, który fajnie się sprawdza. To tak, jakbyś miał 4 lub 5 punktów (początek liny, koniec liny i ze trzy gdzieś po drodze) i kontrolując te punkty wyginasz dowolnie linę.

W razie czego machę jakieś szybkie video jakby było potrzebne.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy