Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam problem z utworzeniem liny , mam juz model z poly takiej liny ( cos jak od odkurzacza ) chciałbym aby dało sie ja jakos kontrolować w sensowny sposób i animować. Zrobił bym to zwykłymi kościamia ale czy to jedyna droga ? :P Może macie jakies wlasne sposoby jakieś z IKami czy bóg wie czym :) Z góry thx i pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 992
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A może zrobisz ten wąż LOFTEM? Utwórz sobie ścieżkę wyciagnięcia i potem po wyciągnięciu mozesz animować samą ścieżkę. Do węzłów (vertex) ścieżki możesz przypisać np. modyfikator NOISE i tak szumem deformować ścieżkę.

A może całość wyginać bendem czy deformować FDD?

W tutorialach na max3d jest lekcja o animacji węża na kościach po splajnie.

Napisano

Zgadza się :) Tamten wężowy tutek to moje stare wypociny. I Spline IK by się w zupełności nadał. Jednak pewnym minusem Spline IK jest to, że kontrolery są ze sobą powiązane a kości nie są w nim rozciągliwe. Ostatnio przy animacji postawiłem prościutki rig, który fajnie się sprawdza. To tak, jakbyś miał 4 lub 5 punktów (początek liny, koniec liny i ze trzy gdzieś po drodze) i kontrolując te punkty wyginasz dowolnie linę.

W razie czego machę jakieś szybkie video jakby było potrzebne.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Poporosiłbym o cos dokładniejszego :D tzn zeby opisac co i gdzie sie dzieje bo ja jestem totalnie zielony :\

Napisano

F1 odpal tutka pod tytulem SNAKE i tam masz opisane 2 metody IK spline. Mozna zanimowac taka line na pare sposobow, wszystko zalezy jaki efekt chcesz uzyskac - oczywiscie ktorego nie przytoczyles.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności