Skocz do zawartości

Lina


wizz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z utworzeniem liny , mam juz model z poly takiej liny ( cos jak od odkurzacza ) chciałbym aby dało sie ja jakos kontrolować w sensowny sposób i animować. Zrobił bym to zwykłymi kościamia ale czy to jedyna droga ? :P Może macie jakies wlasne sposoby jakieś z IKami czy bóg wie czym :) Z góry thx i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

A może zrobisz ten wąż LOFTEM? Utwórz sobie ścieżkę wyciagnięcia i potem po wyciągnięciu mozesz animować samą ścieżkę. Do węzłów (vertex) ścieżki możesz przypisać np. modyfikator NOISE i tak szumem deformować ścieżkę.

A może całość wyginać bendem czy deformować FDD?

W tutorialach na max3d jest lekcja o animacji węża na kościach po splajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się :) Tamten wężowy tutek to moje stare wypociny. I Spline IK by się w zupełności nadał. Jednak pewnym minusem Spline IK jest to, że kontrolery są ze sobą powiązane a kości nie są w nim rozciągliwe. Ostatnio przy animacji postawiłem prościutki rig, który fajnie się sprawdza. To tak, jakbyś miał 4 lub 5 punktów (początek liny, koniec liny i ze trzy gdzieś po drodze) i kontrolując te punkty wyginasz dowolnie linę.

W razie czego machę jakieś szybkie video jakby było potrzebne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności