mblade Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Witam Juz od dłuższego czasu zaczełem się zastanawiać jak zrobić w maxie śwatło podłużne typu "Jarzyniówka" (chyba tak się pisze :P ) jak zrobić aby dany obiekt był swiatłem ? i rzeczywiście oswietlał teren(inne obiekty) całą swą długością? bede wdzięczny za poradę :)
JunioR Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 stawiasz np długi cylinder i jeżeli masz vraya to jako material dajesz VraylightMtl no i manipulujesz sobie mult. zas jezeli nie masz vraya to nakladasz na tego cylindra standardowy material maxa, zaznaczas color w self ilumination, dajesz go na jasny kolor i jeszcze jakies moze swiatłoo omni dla oswietlenia sceny. hehe mam nadzieje ze sie rozczytasz z tego co napisalem, jak cos to pisz :] pozdrawiam!
siwy Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 często miałem podobny problem, dawanie vraylightMtl nie zdaje egzaminu najczęściej. Ja wolę dać vraylight area w kształecie jarzenioówki, ewentualnie wymodelować ją, nadać selfilumination i dodatkowo jako źródło światła vraylight.
pecet Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 JunioR - tak jak ty napisałeś to ten cylinder będzie świecił, ale nie będzie dawał światła :p, do mental raya jest taki plugin co można zrobić że bryła będzie świeciła i dawała światło, ale jest zabugowany i sie za bardzo nie sprawdza, nadanie światłu MRarea kształtu cylindra to też nie jest to bo tak naprawde to jest swiatło punktowe, tylko Cienie od niego się inaczrj rozkładają, można popróbować photometricami (jak sie myle to niech ktoś poprawi)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się