Jump to content

odmienne światło


mblade
 Share

Recommended Posts

Witam

Juz od dłuższego czasu zaczełem się zastanawiać jak zrobić w maxie śwatło podłużne typu "Jarzyniówka" (chyba tak się pisze :P ) jak zrobić aby dany obiekt był swiatłem ? i rzeczywiście oswietlał teren(inne obiekty) całą swą długością?

bede wdzięczny za poradę :)

Link to comment
Share on other sites

stawiasz np długi cylinder i jeżeli masz vraya to jako material dajesz VraylightMtl no i manipulujesz sobie mult. zas jezeli nie masz vraya to nakladasz na tego cylindra standardowy material maxa, zaznaczas color w self ilumination, dajesz go na jasny kolor i jeszcze jakies moze swiatłoo omni dla oswietlenia sceny.

hehe mam nadzieje ze sie rozczytasz z tego co napisalem, jak cos to pisz :]

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

często miałem podobny problem, dawanie vraylightMtl nie zdaje egzaminu najczęściej. Ja wolę dać vraylight area w kształecie jarzenioówki, ewentualnie wymodelować ją, nadać selfilumination i dodatkowo jako źródło światła vraylight.

Link to comment
Share on other sites

JunioR - tak jak ty napisałeś to ten cylinder będzie świecił, ale nie będzie dawał światła :p, do mental raya jest taki plugin co można zrobić że bryła będzie świeciła i dawała światło, ale jest zabugowany i sie za bardzo nie sprawdza, nadanie światłu MRarea kształtu cylindra to też nie jest to bo tak naprawde to jest swiatło punktowe, tylko Cienie od niego się inaczrj rozkładają, można popróbować photometricami (jak sie myle to niech ktoś poprawi)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy