ADi-mistrzu Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Witam Mam problem w stworzeniu dymu, dym wychodzi ładnie ale nie wygląda realistycznie nie je rozmyty. Tutaj macie zdjęcie. Robiłem to według tutka ale nie wiem czemu mi to nie wyszło (http://www.max3d.pl/tut.php?id=262). Tak naprawdę chcę zrobić mgłę i prosiłbym o poradę jak to zrobić. Rozmywam to wartością motion blur, ustawiłem nawet na 100 ale nie widać różnicy...
Cyrek Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Mgłę? Mgłę można zrobić przy użyciu opcji "fog" - szczegóły w helpie. Pozdrawiam.
Shogun 3D Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 A jak już dym, to do tego są odpowiednie plugi, ak na przykład FumeFX.
pecet Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Rozmywam to wartością motion blur, ustawiłem nawet na 100 ale nie widać różnicy... a którą klatke renderujesz? wyrenderuj np. 20 powinno sie rozmyć
Leru Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 http://www.3dluvr.com/content/article/60 http://www.3dluvr.com/content/article/61 http://www.3dluvr.com/content/article/62 Tu jest fajny tutek na dym beż żadnych plugów. Polecam serdecznie! :)
ADi-mistrzu Napisano 15 Luty 2007 Autor Napisano 15 Luty 2007 A jest sposób aby zrobić takie chmury: A tak dokładnie to chodzi mi o te dolne. Bo modelowaniem by to strasznie żmudna robota była i czasochłonna... Chce po prostu zrobić obiekt który spada z kosmosu i przelatuje przez chmury, dlatego zdjęcie raczej odpada...
Hynol Napisano 15 Luty 2007 Napisano 15 Luty 2007 Zależy czym dysponujesz (renderer, plugi). W mentalu bez problemu się da, z Vrayem nieco trudniej, ale też da rade. Z plugów to najlepszy chyba jest pyrocluster, ale on ładnie współpracuje tylko Finalem z tego co się orientuje.
ADi-mistrzu Napisano 16 Luty 2007 Autor Napisano 16 Luty 2007 Plugi to mam podstawowe, zadnych nie wgrywalem narazie bo jeszcze nigdy tego nie robilem i niechce cegos rozwalic... A czym jest ten Finalem ?
Hynol Napisano 16 Luty 2007 Napisano 16 Luty 2007 Final Renderer. Taki moduł renderujący. Ale jak masz podstawową wersje bez dodatków, to mental ray, mesh z displacementem i odpowiedni shader dla volume'a.
Rekomendowane odpowiedzi