Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam pytanko jak można sprawdzić parametry textur na danym elemencie lub zupełnie przerzucić je na nowy fragment. Załóżmy, że mam otexturowany zwykły prostokąt i zrobiłem drugi identyczny i chciałbym dokładnie tak samo nałożyć na niego textury jak na pierwowzór.

Mam pewien model, który ma zostać wstawiony do gry i w głupi sposób tracone są polygony, więc tworzę dokładnie ten sam model z mniejszą ilością poly, a nie mam chęci texturować go od nowa.

 

Mam nadzieję, że da się to jakoś zrobić ??

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Pewnie się da.

 

Nie bałdzo. Da się przenieść mapowanie UVW mapping, ale już z unwrapem będzie kłopot. Niby można by spróbować jakiejś projekcji, ale nie sądze aby to dało dobry rezultat. No bo skąd ten biedny komp ma wiedzieć jak nakładać te tekstury???

Napisano

Dlatego pytałem o soft :)

Co prawda sam nie próbowałem, ale czytając manuala można mieć wrażenie, że takie coś można zrobić. Jak z dokłdnością, to nie wiem.

Maya help:

Transfer Attributes transfers UV, color per vertex (CPV), and vertex position information between meshes that have differing topologies (that is, the meshes have different shapes, and the vertices and edges are different).

 

Transfer Attributes transfers vertex data by sampling the vertex information on the source mesh and then transferring the information to the specified target mesh, based on a comparison that is spatially based. The target mesh gets modified as a result.

Napisano

jest to mozliwe tylko w XSI i tylko w bardzo ograniczonym zakresie, w maxie po prostu nei ma do tego narzedzia bo byloby nieprecyzyjne (jak w xsi);

chodzi CI o przeniesienei mapowania uvw z modelu na model...

oto z w maxi emapowanie idzie po wierzcholkach, nei da sie stworzyc i skopiowac gizma projekcji instancja... znaczy da sie naoszukwiac, korzystajac z aquire projection map... ale dziala to tak sobie, jak modele maja zblizona bryle to jod beidy do przyjecia, ale detale bedizesz mial pewnie posypane...

Napisano

Ja zrobiłbym tylko update do unwrapa. Co prawda przy gmeraniu w siatce i tak caly unwrap szlag trafia, ale jak masz teksturę, to mozesz ją sobie wrzucić do okna edycji unwrapa i - choć to trochę od d... strony, ale dopasować mapowanie do gotowej tekstury.

Jesli nie zrobi to dużej różnicy, to elementy które masz poddać edycji zdetachuj przed ponownym unwrapem. Tą metodą nie naruszysz unwrapa pozostałych elementów.

Napisano
znaczy da sie naoszukwiac, korzystajac z aquire projection map... ale dziala to tak sobie, jak modele maja zblizona bryle to jod beidy do przyjecia, ale detale bedizesz mial pewnie posypane...

spróbuje tą metodą coś zrobić ta nowa bryła będzie identyczna lub tylko w małym stopniu będzie się różnić od pierwowzoru, więc mam nadzieję, że jakoś to pójdzie

 

dzięki wszystkim za informacje na ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności