Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witajcie !

jestem nowym userem forum co chyba widać :) używam maxa 7

mam dwa pytania oto one:

1. [nieaktualne patrz edit] stworzyłem kubeczek, jest piękny, jedyny jego "mankament" to uchwyt

kubekzs5.th.jpgfilizankauchwytuf3.th.jpg

i teraz pytanie za 100 punktów albo i więcej, jak zrobić żeby uchwyt był "podobny" do tego drugiego (białego) [nie chodzi o tekstury a wygładzenie]?

2. jak stworzyć w tym kubeczku denko ? niestety jak na razie mój kubeczek jest dziurawy ;)

siatkaww7.th.jpg oto siatka

 

ps. to mój 1-wszy model w programie do 3d

 

 

---

 

EDIT:

 

na pytanie 1 po części sobie odpowiedziałem (meshsmooth) ale w wyniku tego mam kolejne pytanie :) po użyciu meshsmooth i parametrze iterations na 1 uzyskuję taki efekt

kubek2br9.th.jpg

czemu uszko wygląda na "pokręcone", czy to wyłącznie cienie robią taki efekt?

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

więc problem rączki rozwiązany

kubek3sh3.th.jpg siatkaeu0.th.jpg

Verts: 3262

Faces: 3264

czy to nie za dużo?

 

teraz tylko pytanie : co z tym denkiem :)?

Napisano

hmm... a jak użyć meshsmooth na ucho same ? bo jak zaznaczam sam uchwyt (polygonami) , wybieram meshsmooth i bez względu na to wszystko mi wygładza.

 

dzięki

Napisano

W meshsmooth jest takie coś do kliknięcia - nie pamiętam już jak się nazywa - chyba [use selected faces only] albo Aply to selected faces. Ale to nie jest bardzo dobra metoda, bo może pokaszanić siatke. Co do denka to nie widze dokładnie jak jest zrobiony mesh w środku - ale generalnie wybierasz border i dajesz polecenie cap.

Napisano

Border to sub object level (jak vertex lub edge). Cap to "zamknięcie" przestrzeni między ciągłą krawędzią. Cap pojawia się jako operator po wybraniu sub-object levelu border (tam na dole pod stackiem). Jak nie możesz znaleźć to F1 pomaga.

Napisano

wielkie dzięki!

ja jestem na tyle narazie ograniczony z moją wiedzą że niewiem gdzie to jest :-|

 

---

eureka! ;) już wiem tylko jak tym się zaznacza ? bo "klikam i klikam" a nic mi się na czerwono nie podświetla

---

ktoś odpowie?

Napisano

...filmu nie wiedzialem ale tez nie widze problemu z dnem :) - prawdopodobnie modelujesz operujac polygon'ami (a jezeli uzywasz edit mesh to zmien obiekt na editable poly- prawym myszy i convert to...) , zatem masz tam takie narzedzie zaznaczania jak "border"- dzieki temu powinienes moc zaznaczyc "dziure" w dnie twojego kubka - potem wystarczy uzyc opcji "cap" (dostepnej kiedy uzywasz wlasnie "border")- "zaklei" ona tobie dno -ale powienienes wtedy jeszcze stworzyc na nim jakas siatke tak by zmniejszyc wielkosc polygona-innym sposobem jest zbudowanie dna wyorzystujac metode tworzenia poly z uzyciem klawisza "shift". polega to na tym ze wybierasz opcje zaznaczenia "edge" lub "border" (proponuje border) i zaznaczasz (tak jak poprzednio) dziure w dnie , nastepnie nie wylaczajac zaznaczenie wybierasz skalowanie, wciskasz shift i skalujesz zaznaczone krawedzie w osi xy (najprawdopodobniej) - dzieki temu tworzysz kolejny zestaw polygonow- kiedy wykorzystujac ta metode dojdziesz do wniosku ze trzeba zamknac dno, wystarczy zaznaczenie krawedzi otworu zmienic na zaznaczenie jego punktow (wciskasz ctrl i zmieniasz opcje selekcji na punkty), a potem uzyc funkcji collapse co spowoduje ze wszystkie zaznaczone punkty zespola sie w jeden bedacy na "srodku".

Napisano

wiem że dla obeznanych w maxie to żenujące jest

mam edita(costam) poly --> "biorę" border i niemoge zaznaczyć klikam lewym myszki i "nic" :/

Napisano

...mnie takie rzeczy nie zenuja :P - oka - a masz otwor w dnie ?? czy cos inszego - jak masz otwor to powinno dzialac bo border zaznacza otwarte krawedzie czyli np otwory :) - daj jakiegos skrina-kilka ujec dna

Napisano

...wyglada na otwor w dnie ale masz scianki zamkniete - musisz wywalil kilka poly ( te ktore stanowia na spodzie grubosc kubka tak by twoja bryla stala sie otwarta :) ) -widze ze masz bordera odpalonego - wiec teraz zaznacz ta krawedz ( otwor w dnie) ... i jedz najlepiej wg sposobu drugiego ktory opisalem - w koncowce nie trzeba sie przelaczac na punkty - zeby zamknac otwor ( collapse) wystarczy z wlaczonym border klepnac myszke po prawym poldupku i bedzie w rolecie :)

 

...takie pogladowe foto zamieszczam ...

 

ddddus0.th.jpg

Napisano

teraz jest jeszcze śmiszniej , załatało mi ale to łatanie widać tylko od góry bo patrząc od dołu znowu jest dziura

 

udało się!

hurrra!

dziękuje wszystkim za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności