filsza Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 witajcie ! jestem nowym userem forum co chyba widać :) używam maxa 7 mam dwa pytania oto one: 1. [nieaktualne patrz edit] stworzyłem kubeczek, jest piękny, jedyny jego "mankament" to uchwyt i teraz pytanie za 100 punktów albo i więcej, jak zrobić żeby uchwyt był "podobny" do tego drugiego (białego) [nie chodzi o tekstury a wygładzenie]? 2. jak stworzyć w tym kubeczku denko ? niestety jak na razie mój kubeczek jest dziurawy ;) oto siatka ps. to mój 1-wszy model w programie do 3d --- EDIT: na pytanie 1 po części sobie odpowiedziałem (meshsmooth) ale w wyniku tego mam kolejne pytanie :) po użyciu meshsmooth i parametrze iterations na 1 uzyskuję taki efekt czemu uszko wygląda na "pokręcone", czy to wyłącznie cienie robią taki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adjes Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Zwiększ ilość segmentów w uchwycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 więc problem rączki rozwiązany Verts: 3262 Faces: 3264 czy to nie za dużo? teraz tylko pytanie : co z tym denkiem :)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Zmniejsz ilość sekcji kubka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 hmm... a jak użyć meshsmooth na ucho same ? bo jak zaznaczam sam uchwyt (polygonami) , wybieram meshsmooth i bez względu na to wszystko mi wygładza. dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 W meshsmooth jest takie coś do kliknięcia - nie pamiętam już jak się nazywa - chyba [use selected faces only] albo Aply to selected faces. Ale to nie jest bardzo dobra metoda, bo może pokaszanić siatke. Co do denka to nie widze dokładnie jak jest zrobiony mesh w środku - ale generalnie wybierasz border i dajesz polecenie cap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 17 Luty 2007 Autor Share Napisano 17 Luty 2007 sory ale co to jest border i co to jest cap (modyfikator?) ;) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Luty 2007 Share Napisano 17 Luty 2007 Border to sub object level (jak vertex lub edge). Cap to "zamknięcie" przestrzeni między ciągłą krawędzią. Cap pojawia się jako operator po wybraniu sub-object levelu border (tam na dole pod stackiem). Jak nie możesz znaleźć to F1 pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 18 Luty 2007 Autor Share Napisano 18 Luty 2007 wielkie dzięki! ja jestem na tyle narazie ograniczony z moją wiedzą że niewiem gdzie to jest :-| --- eureka! ;) już wiem tylko jak tym się zaznacza ? bo "klikam i klikam" a nic mi się na czerwono nie podświetla --- ktoś odpowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 25 Luty 2007 Autor Share Napisano 25 Luty 2007 witajcie minął jakiś czas , niestety z problemem się nie uporałem czy znacie odpowiedź na moje pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 25 Luty 2007 Share Napisano 25 Luty 2007 nie mozesz wymodelowac spodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 26 Luty 2007 Autor Share Napisano 26 Luty 2007 nie mogę :/ za chwilkę zrobię "filmik" jak prubóję robić link http://rapidshare.com/files/18408987/C39139742103.7z.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 27 Luty 2007 Share Napisano 27 Luty 2007 ...filmu nie wiedzialem ale tez nie widze problemu z dnem :) - prawdopodobnie modelujesz operujac polygon'ami (a jezeli uzywasz edit mesh to zmien obiekt na editable poly- prawym myszy i convert to...) , zatem masz tam takie narzedzie zaznaczania jak "border"- dzieki temu powinienes moc zaznaczyc "dziure" w dnie twojego kubka - potem wystarczy uzyc opcji "cap" (dostepnej kiedy uzywasz wlasnie "border")- "zaklei" ona tobie dno -ale powienienes wtedy jeszcze stworzyc na nim jakas siatke tak by zmniejszyc wielkosc polygona-innym sposobem jest zbudowanie dna wyorzystujac metode tworzenia poly z uzyciem klawisza "shift". polega to na tym ze wybierasz opcje zaznaczenia "edge" lub "border" (proponuje border) i zaznaczasz (tak jak poprzednio) dziure w dnie , nastepnie nie wylaczajac zaznaczenie wybierasz skalowanie, wciskasz shift i skalujesz zaznaczone krawedzie w osi xy (najprawdopodobniej) - dzieki temu tworzysz kolejny zestaw polygonow- kiedy wykorzystujac ta metode dojdziesz do wniosku ze trzeba zamknac dno, wystarczy zaznaczenie krawedzi otworu zmienic na zaznaczenie jego punktow (wciskasz ctrl i zmieniasz opcje selekcji na punkty), a potem uzyc funkcji collapse co spowoduje ze wszystkie zaznaczone punkty zespola sie w jeden bedacy na "srodku". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 27 Luty 2007 Autor Share Napisano 27 Luty 2007 wiem że dla obeznanych w maxie to żenujące jest mam edita(costam) poly --> "biorę" border i niemoge zaznaczyć klikam lewym myszki i "nic" :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 27 Luty 2007 Share Napisano 27 Luty 2007 ...mnie takie rzeczy nie zenuja :P - oka - a masz otwor w dnie ?? czy cos inszego - jak masz otwor to powinno dzialac bo border zaznacza otwarte krawedzie czyli np otwory :) - daj jakiegos skrina-kilka ujec dna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 27 Luty 2007 Autor Share Napisano 27 Luty 2007 oto screen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 27 Luty 2007 Share Napisano 27 Luty 2007 ...wyglada na otwor w dnie ale masz scianki zamkniete - musisz wywalil kilka poly ( te ktore stanowia na spodzie grubosc kubka tak by twoja bryla stala sie otwarta :) ) -widze ze masz bordera odpalonego - wiec teraz zaznacz ta krawedz ( otwor w dnie) ... i jedz najlepiej wg sposobu drugiego ktory opisalem - w koncowce nie trzeba sie przelaczac na punkty - zeby zamknac otwor ( collapse) wystarczy z wlaczonym border klepnac myszke po prawym poldupku i bedzie w rolecie :) ...takie pogladowe foto zamieszczam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filsza Napisano 28 Luty 2007 Autor Share Napisano 28 Luty 2007 teraz jest jeszcze śmiszniej , załatało mi ale to łatanie widać tylko od góry bo patrząc od dołu znowu jest dziura udało się! hurrra! dziękuje wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się