Skocz do zawartości

[mental ray] ciemne oswietlenie


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od razu napisze, ze z mentalem mam kontakt dopiero od kilku dni. Przerobilem tutoriale z 3D Total na jego temat ale nie wychodzi mi tak jak jest to pokazane na nich.

 

Oswietlam zwykly pokoj z jednym oknem. Przez okno wpada mr Area Spot. w oknie ustawilem FreeArea i po stronie kamery drugie FreeArea. Wartoscie ustawilem mniej wiecej takie jak w tutorialu. Niestety moj render jest znacznie ciemniejszy. Kiedy znacznie zwiekszam jasnosc swiatla render jest jasniejszy ale we viewporcie wszystko staje sie strashnie biale (koles w tutorialu tak nie mial) i wydaje mi sie, ze prawdilowo naswietlony pokoj nie musi byc biala plama we viewporcie.

 

Chcialbym sie rowniez spytac czy zwiekszajac sample albo max bounces w ustawieniwch rendera zwiekszam jasnosc obrazka czy tylko poprawiam jego jakosc?

 

Licze na Wasza pomoc!

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam :)

Podaj linka do tego tuta to się zobaczy :)

Sample to jest jakość, a bounces to jasność (chociaż jakość chyba też :)).

Teraz tylko niewiem czy mówisz o fotonach czy FG...??

Podaj jakieś screeny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak...

Daj temu zielonemu boxowi i podłodze w ich materiałach photon basic base, skopiuj do diffuse tego photon basic'a diffuse normalny i zmniejsz saturation jak tylko się da.

Włącz GI... i zamiast free area daj lepiej tam mr area spot'a. Pamiętaj, żeby decay ustawić na inverse square i ustaw multipler tak, żeby w scenie było bardzo, ale to bardzo ciemno. Po wyrenderowaniu z GI powinno wyjść dobrze.

PS Teraz nie mogę, bo renderuję, ale potem mogę Ci pokazać ustawienia świateł, GI itd. w mojej scenie, a po wyrenderowaniu powinno u Ciebie wyjść mniej więcej tak jak u mnie:

fc41d8afdfe7f92b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porady ale na tym stopniu zaawansowania nie bylem w stanie z nich skorzystac :( musze jeszcze poczytac o mentalu troszke. Mimo wszystko chcialbym zobaczyc twoje ustawienie swiatel :)

 

stworzylem nowa scene i oto co udalo misie z niej wycisnac. Jest troche jasniejsza niz ta moja poprzednia ale dalej za ciemna w stosunku do tutka. Viewport niestety przeswietlony

 

Mam jeszcze jedno pytanie: czy jezeli renderuje w mentalu musze uzywac materialow mentalowskich czy moge korzystac ze standardowych?

 

Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a jakiego masz maxa?? Bo ja mam 9...

Skoro nie możesz otworzyć, to daję screena z ustawieniami

aa3b0d1547ac8f99.jpg

 

Jeśli masz starszego maxa to u Ciebie rays per FG point to będzie samples w FG.

I jak widzisz, u mnie w viewporcie jest bardoz ciemno :)

Jak pomogłem to waga czeka :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chcialbym sie spytac jeszcze o kilka rzeczy, jesli mozna :)

 

majac takie swaitlo: mr Area Spot moge zminiac Multiplier zeby bylo jasniej ale w zakladce Indirect Illumination mam jeszcze Enegry, Caustic, GI photons, tym takze moge doswietlic scene? Czym to sie rozni?

 

Jezeli chodzi o ustawienia w renderze w tutkach spotkalem sie ze aby doswietli scene jedni dodawali Avarage Photson per light w drugim za to zwiekszali Max. Num. Photons per sample. W jednym tutku ilosc sampli przekraczala 500 a w drugim bylo ustawione na 50 i tez bylo dobrze.

 

Czego wy sie dotykacie ustawiajac swiatlo? Ktorych funkcji uzywacie, jakie wartosci ustawiacie np: dla sample? Bylbym wdzieczny gdyby ktos moglby mi po krotce opisal co mniej wiecej znacza te funkcje powyzej.

 

Jak robilem wczoraj testy zmieniejac rozne ustawienia parametrow, ktore podalem wyzej, na obrazku tak naprawde nie wiele sie zmienialo. Dlatego jestem nieco skolowany :/

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multiplier służy do rozjaśnienia w sensie direct, Tobie bardziej jest potrezbne indirect - czyli lepiej zwiększać energy, dla poprawniejszego efektu.

Samplowanie photonów służy do blurowania ich - im wiecej sampli tym wiecej photonów może znaleźć się w jednym miejscu - ustaw ok 5000 i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

No i udalo sie! :) Oto co z tego wszystkiego wyszlo. Jak widac obrazek po dodaniu swiatlu "energy" znacznie pojasnial. Aktualnie jestem na testowaniu tych wszystkich funkcji bo sporo tu tego jest. Troche niepokoja mnie te niezbyt naturalne sciemnienia w rogach pokoju ale mysle ze jakos uda mi sie je usunac.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: czy energy rzedu 130000 to normalne czy znowu przesadzam z liczbami? :)

 

Dzieki za Wasza pomoc!

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności