Napisano 28 Marzec 200718 l modeluję piastę do roweru stworzyłem już korpus piasty za pomocą lathe, przekształciłem do poly i boolenem zrobiłem otwory na szprychy, chcę lekko zchamferować krawędzi przy otworach, aby było jak w prawdziwej piaście. Próbowałem już tworzyć jednego poligona z którego wykrawam otworki, triangulacja trochę się zmieniła, ale efekt ponownie nie rewelacyjny, da się jakoś połączyć vertexy tych otworów z bokami poligonu żeby chamfer był jednolity? http://www.slibe.com/image/9536ab7f-piasta/ http://www.slibe.com/image/21653a20-piasta2/
Napisano 28 Marzec 200718 l gratuluje tak zacietej zabawy w szczegoly, ale czy to w ogole bedzie widzoczne (ten chamfer)? ale jesli Ci na tym zalezy, to powiem tyle ze boolean czesto kaszani strukture modelu. Pro Boolean juz mniej wiec sprobuj nim. pozdr.
Napisano 28 Marzec 200718 l Autor używam maxa 5, więc pewnie w tych nowszych jest coś takiego jak pro... .... jakkaszani to mogę poprawić,tylko chcę wiedzieć jak, może nie rozumiem np jak dokładnie działa narzędzie chamfer..?
Napisano 28 Marzec 200718 l Możesz "oszukać" nieco i zamiast chamfera na krawędziach użyć extrude i bevel na wewnętrznych powierzchniach otworów. Mnie osobiście bardzo rzadko zdarza się, żeby otwór wycięty przez boolean nadawał się od razu do chamferowania. Zwykle lepiej jest sobie zrobić kontury polygona i otworu za pomocą spline'ów, a potem ręcznie utworzyć face'y tak jak trzeba. Żmudne, ale daje przyzwoity efekt ;)
Napisano 9 Kwiecień 200718 l Autor z tym wewnętrznym extrude albo bevel,to nie był zły pomysł, szokujące jest, że wciąż w niektórych otworach pojawiają się bugi, pozdro
Napisano 9 Kwiecień 200718 l po wycieciu sprawdz czy nie pojawily sie jakies niehcciane vertexy na edgach, bo czesto tak sie zdarza. powedduj je i kombinuj. pozdr.
Napisano 9 Kwiecień 200718 l tego tak sie nigdy nie zrobi;) ogolnie charmferowanie dziurek po boleanie jest dosc .. upierdliwe i wymaga sporo trikow;d najprosciej zrobic to tak: http://uncle.magma-net.pl/charmfer.jpg
Napisano 9 Kwiecień 200718 l Autor dzieki za tak szczegolowe instrukcje, modelowalem korpus piasty przy pomocy splajnu,poniewaz chcialem idealnie odwzorowac kształt mojej piasty "Sram 5.0" wiec teraz musze radzic sobie z tym co mam, poweldowalem najblizsze vertexy, pozostal jeszcze tylko problem brakujacych wewnetrznych krawędzi, nie jest tego duzo, parę otworów, chyba sobie poradze, przynajmniej dostalem nauczke wczesniejszego planowania http://www.slibe.com/image/dbcad942-chamfer/
Napisano 9 Kwiecień 200718 l Czemu nie połączyłeś tych vertexów po lewej cut'em tą po prawej krawędź usuń(remove) lub jak chcesz ją zachowadź połącz ten vertex z najbliższym za pomocą snaps toggle i welduj
Napisano 9 Kwiecień 200718 l Autor już to dawno zrobiłem, ale opcją creat, chyba nie ma żadnej różnicy co do opcji cat? nie chcę w przyszłości się dowiedzieć że lepiej było użyć cat aniżeli creat :)