Skocz do zawartości

licencja a programy używane


moonrake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Chciałbym zacząć "przygodę" za zarabianiem na grafice ;) Jestem studentem i pracuje niestety nie w swoim zawodzie. Co prawda nie pracuje w 3D ale temat jest raczej uniwersalny. Chcę zakupić oryginalne programy żeby móc pracować na umowę o dzieło. Nie stać mnie niestety na nowy soft. Czy może mi ktoś naświetlić sprawę z przejęciem licencji. Dokładniej interesuje mnie zakup Flash'a i Photoshop'a.. Wiem, że oprogramowanie takie rejestruje się u producenta. Czy licencja w ogóle zezwala na odsprzedanie programu z zachowaniem praw licencyjnych? Czy jeśli program jest zarejestrowany na inna osobę przysługują mi wszystkie prawa takie jak instalowanie upgrade'ów na wyższe wersje itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czyli nie pozostaje mi nic innego jak zadzwonić do dystrybutora Macromedia i Adobe w Polsce i zapytać jak to jest.. Pytanie tylko, czy chęć sprzedania kolejnego egzemplarza nie spowoduje, że powiedzą mi, że muszę kupić nowy program w sklepie a w rzeczywistości mam prawo do przejęcia licencji.. Ale mam jeszcze jedno pytanie.. Czy wersje trial'owe (30 dniowe) można wykorzystywać w celach komercyjnych?? Czy mogę sprzedać firmie prezentację zrobioną na wersji testowej?? (nadal chodzi o Flash i Photoshop)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem.. Dałbym sobie głowe uciąć, ale kumpel mnie zapewniał, że w firmie w Poznaniu jeśli nie mieli programu używali trial'ówek.. W końcu tak mi namieszał, że stwierdziłem iż może mój angielski jest zbyt ubogi żeby znaleźć w licencji fragment zezwalający na takie użycie ;P

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach