Skocz do zawartości

[modelowanie] - wgłębienie + mesh smooth


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Sam bardzo długo miałem problem z ostrymi krawędziami extrudowanych dziur przy mesh smooth'ie więc postanowiłem napisać ten tutorial dla początkujących (totalne podstawy wymagane) którzy chcą się nauczyć przydatnych drobiazgów,

 

Zaczynamy:D

 

1) Robimy boxa

c7a107595b1d189emed.jpg

 

2) Dodajemy więcej krawędzi

3818f81f2221f04amed.jpg

 

3) "Zaginamy" jeden polygon w dół za pomocą funkcji Hinge From Edge

04dcdaf67cb88512med.jpg

 

4) Dodajemy po 2 krawedzie za pomocą funkcji connect. 2 przy skraju obiektu i 2 przy naszej dziurze w celu zaostrzenia krawędzi. (na obrazku na zielono zaznaczone)

f5ea73428836893emed.jpg

1a05bd45f70ee723med.jpg

 

5) Tym razem dodajemy po jednej lini na każdą strone wewnątrz dziury.

9ab6c518e18aae40med.jpg

showFullSize.php?id=3ad9393be6d17a2e

 

6) Nakładamy mesh smooth i gotowe

8ca545379b497035med.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

AGmakonts

  • Like 1
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Twoj tutek AG jest rowniez dobry :) niestety jak juz wczesniej wspominalem na bardziej okraglych ksztaltach raczej nie znajdzie zastosowania. Ponizej przedstawiam:

27360180bw0.jpg

1. Prosta siatke rozwiazujaca ten problem

2. Kula w Clayu bez ms

 

3 Jak zachowuje sie chamfer AGmakontsa stosujac go na kuli

 

Pozdrawiam :)

  • Like 1
Napisano

AGmakonts: taka drobna uwaga techniczna, jak zapodajesz obrazki ze screenshotow, to o wiele lepiej zapisywac je jako 8 bitowe png albo gify, w wiekszosci bedzie mniejsze, a napewno czytelniejsze :)

 

a tutki dobre, bo jak sie zaczyna z poly to takie rzeczy wydają sie byc kosmicznie trudne

Napisano

hmm sam chamfer na krawedziach nie starczy, zobacie jak kula wyglada z profilu, traci wowczas kszatal kuli. Trzeba dodac wtedy jeszcze z 1 edge'a zeby zaokraglic bardziej:) to raczej spostrzezenia z wlasnych doswiadczen, u was z tej perspektywy nie widac ze tak sie dzieje, a zapewne dzieje:) innym sposobem moze byc wczesniejsza gestrza siatka kuli:) pozdro

Napisano

Nie tylko na nieregularnych "bardziej". Jeżeli stosuje się tą technike na powierzchni która nie jest idealnie płaska, to z samej idei meshsmootha kształt ulegnie zmianie skoro zmienia się gęstość punktów interpolacji a pozostają one na jednej płaszczyźnie (jak na przykład przy conectcie) . Im gęstsza siatka tym zniekształcenie jest mniejsze. Można oczywiście obejść to na różne sposoby, ale przed rozpoczęciem robienia siatki trzeba mieć już pomysł jak, bo na gotowej siatce czasami jest bardzo ciężko. Sam zmagałem się z tym problemem i dalej się zmagam ;)

Napisano

napisałeś że dodajesz krawędzie zaznaczone na zielono za pomocą funkcji conect, nie wiem jak to zrobiłeś. funkcja conect dodaje poprzecznie nowe krawędzie między krawędziami które zaznaczysz. jak uzyskałeś takie krawędzie blisko siebie i równoległe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności