AGmakonts Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 Witam! Sam bardzo długo miałem problem z ostrymi krawędziami extrudowanych dziur przy mesh smooth'ie więc postanowiłem napisać ten tutorial dla początkujących (totalne podstawy wymagane) którzy chcą się nauczyć przydatnych drobiazgów, Zaczynamy:D 1) Robimy boxa 2) Dodajemy więcej krawędzi 3) "Zaginamy" jeden polygon w dół za pomocą funkcji Hinge From Edge 4) Dodajemy po 2 krawedzie za pomocą funkcji connect. 2 przy skraju obiektu i 2 przy naszej dziurze w celu zaostrzenia krawędzi. (na obrazku na zielono zaznaczone) 5) Tym razem dodajemy po jednej lini na każdą strone wewnątrz dziury. 6) Nakładamy mesh smooth i gotowe Pozdrawiam AGmakonts 1
ReflectVision Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 no dobra a co jezeli powierzchnia jest krzywa ? :>dodając tyle edge raczej ciezko bedzie
AGmakonts Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Napisano 17 Kwiecień 2007 to zrób na szybko tutaj 2 sposób:) bedzie więcej info 1
ReflectVision Napisano 17 Kwiecień 2007 Napisano 17 Kwiecień 2007 jutro na pewno zapodam, dzisiaj juz mam dosyc maxa :)
ReflectVision Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 Twoj tutek AG jest rowniez dobry :) niestety jak juz wczesniej wspominalem na bardziej okraglych ksztaltach raczej nie znajdzie zastosowania. Ponizej przedstawiam: 1. Prosta siatke rozwiazujaca ten problem 2. Kula w Clayu bez ms 3 Jak zachowuje sie chamfer AGmakontsa stosujac go na kuli Pozdrawiam :) 1
mirach Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 AGmakonts: taka drobna uwaga techniczna, jak zapodajesz obrazki ze screenshotow, to o wiele lepiej zapisywac je jako 8 bitowe png albo gify, w wiekszosci bedzie mniejsze, a napewno czytelniejsze :) a tutki dobre, bo jak sie zaczyna z poly to takie rzeczy wydają sie byc kosmicznie trudne
Pionier Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 chodzi o taki efekt na okraglych ksztaltach?
piksar Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 dobry temat - niby prosty ale ciągle mam z tym problemy ciągnijcie dalej
JohnZi Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 hmm sam chamfer na krawedziach nie starczy, zobacie jak kula wyglada z profilu, traci wowczas kszatal kuli. Trzeba dodac wtedy jeszcze z 1 edge'a zeby zaokraglic bardziej:) to raczej spostrzezenia z wlasnych doswiadczen, u was z tej perspektywy nie widac ze tak sie dzieje, a zapewne dzieje:) innym sposobem moze byc wczesniejsza gestrza siatka kuli:) pozdro
ReflectVision Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 john :) kula nie stracila swojego ksztaltu, sprawdzalem po zrobieniu modelu (chyba ze juz jestem slepy ;p)
JohnZi Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 hmm moze dlatego ze tam sa idealne katy, na bardziej nieregularnych ksztaltach chyba cus sie robi. Zreszta nie wiem, ja tu tylko sprzatam...
Hynol Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 Nie tylko na nieregularnych "bardziej". Jeżeli stosuje się tą technike na powierzchni która nie jest idealnie płaska, to z samej idei meshsmootha kształt ulegnie zmianie skoro zmienia się gęstość punktów interpolacji a pozostają one na jednej płaszczyźnie (jak na przykład przy conectcie) . Im gęstsza siatka tym zniekształcenie jest mniejsze. Można oczywiście obejść to na różne sposoby, ale przed rozpoczęciem robienia siatki trzeba mieć już pomysł jak, bo na gotowej siatce czasami jest bardzo ciężko. Sam zmagałem się z tym problemem i dalej się zmagam ;)
wielkibrat00 Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 napisałeś że dodajesz krawędzie zaznaczone na zielono za pomocą funkcji conect, nie wiem jak to zrobiłeś. funkcja conect dodaje poprzecznie nowe krawędzie między krawędziami które zaznaczysz. jak uzyskałeś takie krawędzie blisko siebie i równoległe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się