Touch Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 Witam, Przeglądając dział Tutoriali natknąłem się na temat fikołka, dotyczący 'jednoczesnego' renderingu z kilku kamer w Maya. Przy okazji tego tematu patry pytał o podobne rozwiązanie dla 3ds max, stąd też ten tutorial, mam nadzieję, że ktoś z tego skorzysta, bo to naprawdę spore usprawnienie;) Mając już gotową scenę i zbiór ujęć, z których chcielibyśmy pokazać naszą pracę przechodzimy do menu Rendering, skąd wybieramy pozycję Video Post W oknie, które mamy teraz do dyspozycji wybieramy Add Scene Event Następnie, z rozwijanego menu, wybieramy pierwszą z kamer w naszej scenie Po wybraniu kamery i potwierdzeniu naszego wyboru (OK), na liście po lewej powinna pojawić się ikonka czajniczka wraz z nazwą wybranej kamery. Klikamy na tej pozycji, następnie przechodzimy do Add Image Output Event W oknie, które wywołaliśmy klikamy button File..., gdzie będziemy mogli wybrać katalog docelowy dla renderingu oraz nazwę i format pliku. Gdy już to zrobim, zamykamy okno klikając OK. Teraz na liście mamy już dwie pozycje tworzące małe drzewo. Aby dodać kolejną pozycję, klikamy gdziekolwiek na białym(domyślnie) polu listy, aby odznaczyć dodaną wcześniej kamerę. Następnie powtarzamy(poczynając od Add Scene Event) czynności dla każdej kolejnej kamery. Powinniśmy otrzymać podobną listę do tej poniżej: Co możemy zobaczyć na powyższym obrazku, kolejnym krokiem będzie przejście do Execute Sequence. W oknie, które otrzymamy, zaznaczamy Single Frame, jak i pożądaną rozdzielczość. Resztę ustawień renderingu przygotowujemy wcześniej z okna ogólnych ustawień renderingu. Co nam pozostaje, to kliknąć magiczne Render;) Mam nadzieję, że komuś ten tutorial pomoże i ułatwi nieco pracę przy renderowaniu z wielu ujęć;) Pozdrawiam! 2 1
pionix Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 Chyba łatwiej wykorzystać takie ciekawe narzędzie jak "batch render" tylko hehe :) widzę, że kolega takiego nie ma w menu :) edit: tweety - byłem pierwszy? ;)
tweety Napisano 18 Kwiecień 2007 Napisano 18 Kwiecień 2007 szybciej pójdzie z Batch Render ;) ale brawo za inicjatywę :) edit: hehe. tym razem ci sie udało :D
Touch Napisano 18 Kwiecień 2007 Autor Napisano 18 Kwiecień 2007 LOL:D Cóż, ja mam swój świat, swój program i swoje opcje w menu;D Pozdr! 1
chais Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Czy jest mozliwość zróznicowania ustawienia światła w seryjnym renderingu??
maciekG Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 przy batch renderingu jest możliwośc wybrania różnych stanów sceny dla każdego z renderingów (należy wczesniej je stworzyc) i między innymi można ustawiąc tam parametry świateł
Nash23 Napisano 2 Sierpień 2007 Napisano 2 Sierpień 2007 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie renderowania kilki ujęć jednno za drugim (automatem). Po włączeniu LWF wszystko pięknie się renderuje i zapisuje na dysku, ale tylko pojedyńcze pliki. Za choler..... nie wiem dlaczego renderowanie przy użyciu Batch rendera pliki jpg zapisywane są bez LWF. Czy trzeba włączyć jakąś opcję czy co ? Z góry dzięki za odpowiedz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się