Skocz do zawartości

[Renderowanie] Rendering 'seryjny' w max'ie. [3ds max]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Przeglądając dział Tutoriali natknąłem się na temat fikołka, dotyczący 'jednoczesnego' renderingu z kilku kamer w Maya. Przy okazji tego tematu patry pytał o podobne rozwiązanie dla 3ds max, stąd też ten tutorial, mam nadzieję, że ktoś z tego skorzysta, bo to naprawdę spore usprawnienie;)

 

Mając już gotową scenę i zbiór ujęć, z których chcielibyśmy pokazać naszą pracę przechodzimy do menu Rendering, skąd wybieramy pozycję Video Post

 

2003256203373416269_rs.jpg

 

W oknie, które mamy teraz do dyspozycji wybieramy Add Scene Event

 

2003284688143954304_rs.jpg

 

Następnie, z rozwijanego menu, wybieramy pierwszą z kamer w naszej scenie

 

2003237505923500949_rs.jpg

 

Po wybraniu kamery i potwierdzeniu naszego wyboru (OK), na liście po lewej powinna pojawić się ikonka czajniczka wraz z nazwą wybranej kamery. Klikamy na tej pozycji, następnie przechodzimy do Add Image Output Event

 

2003277580855716557_rs.jpg

 

W oknie, które wywołaliśmy klikamy button File..., gdzie będziemy mogli wybrać katalog docelowy dla renderingu oraz nazwę i format pliku. Gdy już to zrobim, zamykamy okno klikając OK.

 

Teraz na liście mamy już dwie pozycje tworzące małe drzewo. Aby dodać kolejną pozycję, klikamy gdziekolwiek na białym(domyślnie) polu listy, aby odznaczyć dodaną wcześniej kamerę.

Następnie powtarzamy(poczynając od Add Scene Event) czynności dla każdej kolejnej kamery.

 

Powinniśmy otrzymać podobną listę do tej poniżej:

 

2003235424995335417_rs.jpg

 

Co możemy zobaczyć na powyższym obrazku, kolejnym krokiem będzie przejście do Execute Sequence. W oknie, które otrzymamy, zaznaczamy Single Frame, jak i pożądaną rozdzielczość.

 

2003206991498633747_rs.jpg

 

Resztę ustawień renderingu przygotowujemy wcześniej z okna ogólnych ustawień renderingu.

 

Co nam pozostaje, to kliknąć magiczne Render;)

 

Mam nadzieję, że komuś ten tutorial pomoże i ułatwi nieco pracę przy renderowaniu z wielu ujęć;)

 

Pozdrawiam!

  • Like 2
  • Confused 1
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba łatwiej wykorzystać takie ciekawe narzędzie jak "batch render"

tylko hehe :) widzę, że kolega takiego nie ma w menu :)

 

edit:

tweety - byłem pierwszy? ;)

Napisano

przy batch renderingu jest możliwośc wybrania różnych stanów sceny dla każdego z renderingów (należy wczesniej je stworzyc) i między innymi można ustawiąc tam parametry świateł

Napisano

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie renderowania kilki ujęć jednno za drugim (automatem). Po włączeniu LWF wszystko pięknie się renderuje i zapisuje na dysku, ale tylko pojedyńcze pliki. Za choler..... nie wiem dlaczego renderowanie przy użyciu Batch rendera pliki jpg zapisywane są bez LWF. Czy trzeba włączyć jakąś opcję czy co ?

Z góry dzięki za odpowiedz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności