QbisieQ Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Ostatnio wzięło mnie na zrobienie własnego pokoju.Jako że jestem początkujący to liczę na waszą pomoc/sugestie/krytykę.Póki co nie jest za dużo ale powoli będę dodawał rzeczy.
piksar Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 jasno - nie jasno mało ważne na tym etapie bierz miarkę do ręki, nie modeluj z głowy rozmieszczenie nóg pod stołem do poprawy - zbyt blisko środka
QbisieQ Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 One (te nogi) takie są - efekt zamierzony tyle że rozchodzą się na zewnątrz trochę a tutaj zapomniałem tego zrobić...zmienię to zaraz jak skończę łóżko robić.Kupa roboty z kołdrą -żeby ją dobrze wymodelować :-)
predator747 Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Może, żeby było porównanie, pokaż zdjęcia pokoju. Wtedy będzie można ocenić, na ile dobrze wszystko odwzorowałeś. Jak na razie troche tego mało, ale może wyjść coś całkiem dobrego :D trzymam kciuki i czekam na więcej renderów.
QbisieQ Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 heh dzięki :-) postaram się jak najszybciej porobić zdjęcia pokoju i pokazać dla porównania. Dorobiłem kołdrę,koc i prześcieradło do łóżka.Ile ja się z tą kołdrą męczyłem- a itak nie wyszła mi dokładnie tak jak chciałem.Jak trochę od niej odpocznę to potem ją poprawię. PS. zapomniałem zmienić ustawienia nóg przy stole, ale to się zrobi.Pod kołdrą będzie poducha of course-dla tego część jest trochę uniesiona.:-)
Stachu Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 czemu na tym forum co drugi temat to "mój pokój" ;p te pokoje są już trochę nudne. Dobra co do pokoju to chyba jest dobrze, tera to kwestia textur/materiałów i oświetlenia pzdr :)
QbisieQ Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 teraz to kwestia dokończenia pokoju...czyli jeszcze duuużo roboty.Wiem że tematyka oklepana ale cóż poradzę -fjnie jest zrobić swój pokój....potem go przemeblowywać, malować itd. w max'ie ;-)
SimonM Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Kołdra wygląda jak spulchniony naleśnik na patelni;) Spróbuj może soft selection - popatrz na oryginał i powyciągaj wierzchołki wg wzorca. Ja bym przynajmniej tak robił.
makbol Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Pamiętaj że nie ma idealnie ostrych krawędzi - używaj chamfera.
QbisieQ Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 No i tu pojawia się problem-jestem początkujący i za bardzo nie wiem co do mnie mówicie :-) - co to jest chamfer, soft selection ?
makbol Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Nie chcę być wścibski, ale najprościej jak nacisniesz F1 w maxie i wpiszesz chamfer. Tam to jest najlepiej i najjaśniej wyjaśnione ;) Ewentualnie wikipedia
QbisieQ Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Dorobiłem kilka drobnych rzeczy (nie mam za bardzo w tym tygodniu czasu-egzaminy do liceum :-) ) ...z nogami od krzesła się bardzo męczyłem, ale już najgorsze mam za sobą. No i jeszcze dla porównania zdjątka mojego pokoju i wiecznie panującego tam bałaganu :-) PS.Tapetę poobgryzał królik.Możecie się przyjżeć tym budzącym wątpliwości nogom od stołu :-)
QbisieQ Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Napisano 22 Kwiecień 2007 Mam pytanie ponieważ zamierzam poprawić tę kołdrę, czy istnieje jakiś mało skomplikowany sposób na robienie fałd na powierzchni ?? Czy po prostu będę musiał walnąć po 50 vertexów na dwie strony i ze 20 na jedną i spróbować to wymodelować ?? Nois jak coś mnie nie interesuje bo chcę panować nad wyglądem fałd.
makbol Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 Wydaje mi się ze najprostszym sposobem było by zrobienie tych fałd za pomocą paint deformation w editable poly (dostępne od 7 wersji maxa chyba) 1
gregorjan Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 soft selection jest jedną z zakładek w editable poly Ale moim zdaniem nois(scale,frectal)+meshsmooth+textura z bumpem/displacement ma sporo możliwości kontroli pofałdowań, żeby ulepiń pożądną kołdrę
QbisieQ Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Napisano 22 Kwiecień 2007 Kołdrą zajmuje się co jakiś czas - muszę dobrze poznać opcje. Ale jestem happy bo skończyłem (chyba-wasze uwagi o tym zadecydują) krzesło.Brzmi śmiesznie ale to dość skomplikowana konstrukcja (przynajmniej dla początkującego) Tak więc zamieszczam rendery i oceniajcie ! :-) Aha, jeszcze pytanko: dla czego te cienie - na podłodze i powierzchni siedzenia są takie do ,,tylnej części zadniej".Co zrobić żeby jakoś wyglądały przyzwoicie ?
piksar Napisano 22 Kwiecień 2007 Napisano 22 Kwiecień 2007 czym to renderujesz nie masz GI (global illumination) ani AA (anitaliasing) używasz funkcji boolean ?
QbisieQ Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 mam aa i gi a boolean - nie wiem co to. Gdzie renderuje ? No właśnie nie wiem o co chodzi, kilkakrotnie zetknąłem się z tym, że ktoś mówił, że renderuje w v-rayu albo w czymś tam innym. To są jakieś programy czy w max'ie jakieś funkcje czy co ? J poprostu w max'ie klikam render->render i koniec.Ilość polygonów na powierzchni gdzie jest cień też ma znaczenie ? Proszę o rady dot. cieni-świateł :-)
QbisieQ Napisano 24 Kwiecień 2007 Autor Napisano 24 Kwiecień 2007 Dorobiłem kwietnik i wreszcie poprawiłem kołdrę (zrobiłem ją od nowa) dzięki za powiedzeni mi o edit poly - bardzo przydatne :-) usunąłem również to nieszczęsne światło. Już wiem co było nie tak - wystarczyło typ zmienić na area schadow i już cienie wyglądały przyzwoicie. Aha i jeszcze pierwszy test teksturek - narazie tylko łóżko. ...więc komentujcie ! :-D
SimonM Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 mam aa i gi poprostu w max'ie klikam render->render i koniec To chyba nie masz GI:) Zajrzyj pod ten link http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=22 Chyba najlepszy tutek do Mental Ray'a, masz tam wszystko co potrzebne o oświetleniu. Pozdro 1
QbisieQ Napisano 25 Kwiecień 2007 Autor Napisano 25 Kwiecień 2007 Dzięki na pewno się przyda :-) Tymczasem dorobiłem kilka rzeczy - drzwi są jeszcze niedokończone, ale jest kolejny test teksturek.Zobaczymy czy Wam się spodobają. ( Jak człowiek tak długo bez przerwy nad czymś siedzi to już przestaje widzieć niektóre rzeczy)
Yaro16 Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 Jest coraz lepiej ale fotoreal to jeszcze nie jest.Podoba mi się obraz.Mógł byś mi zapodać jakoś te konie w obrazie bo mi sie podobają?Dorób detali,włącz gi i zrób wszystkie sciany,sufit i wtedy zrenderuj.Efekt powinien być lepszy. ps tex podłogi do wymiany.Wez w lepszej roz. texturę załatw Pozdro
misiold Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 nie za duże te drzwi, jakieś takie nieproporcjonalne + jakieś shadery no i to co wyżej. A jak czegoś nie rozumiesz to polecam max'owego help'a, ja głównie na nim opieram swoją "naukę" :)
QbisieQ Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Napisano 29 Kwiecień 2007 Nie,nie drzwi są na pewno dobre :-). Mam teraz mały problem mianowicie : ma ktoś na to pomysł ? Bo kompletnie nie wiem jak się za to zabrać tzn. jaką techniką zrobić ??
QbisieQ Napisano 5 Maj 2007 Autor Napisano 5 Maj 2007 Next update-trudno nie zauważyć co doszło :-)...trochę się namęczyłem przy regale z teksturkami ale chyba są ok. Ponieważ powoli kończę umeblowanie pokoju a już niedługo zajmę się przedmiotami i wiedząc jakie problemy mnie czekają liczę na małą pomoc: -jak stworzyć materiał lustra -jak zrobić żeby np.od blatu odbijały się inne przedmioty - no i jeszcze jak zrobić ten %#$ klosz :-D Jak ktoś będzie miał chwilkę by odpowiedzieć na pytania to na priva albo na maila pisać ([email protected]) . Z góry dzięki ! Ps.narazie jest brak oświetlenia
CzarnyLord Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Proponowalbym rozrysowac sobie siatke cos na tej zasadzie tylko ladniej :P pozniej latac to poly zrobic taka jedna czesc nastepnie kopiowac i tak jak sie robi opony od auta kurde zagmatfalem sie sam... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce1f3c0da77fe9f8.html
gregorjan Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Lustro było wielokrotnie na formu: Po renderach mniemam iż standardowy renderer: zakładka material (M)-przycisk(standard)-raytrace-rozjaśniesz (reflect) Ten klosz: Z line zrób główny kształt -modyfikator lethe- obrót o 360/(ilość tych dużych zgrubień czy jak to tam się zwie). Powstanie ci część, którą na czerwono zaznaczył poprzednik. Teraz comvert to-poly. A reszta to bevel, extrude itd 1
QbisieQ Napisano 12 Maj 2007 Autor Napisano 12 Maj 2007 Thx za pomoc. Tymczasem dodałem ścianę z oknem i pseudo balkonem :) może nie za szybko ją dorobiłem ale że jestem początkujący to ciągle się uczę i poznaje dopiero nowe techniki - więc to trwa. Ps. Te materiały które są na ścianie to dopiero próbne
QbisieQ Napisano 13 Maj 2007 Autor Napisano 13 Maj 2007 Dodałem kaloryfer.Myśle że nieźle ale czekam na uwagi. Już powoli komp daje oznaki żułwiowania ale myślę że wytrzyma do dokończenia pracy :) ( już 600 000 face'ów)
Fargate Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 działaj dalej, zobaczymy jak ci to wyjdzie :) PS: taka sugestia wyrenderuj to cały pokoik z z włączonym GI jestem ciekawy efektu :D
QbisieQ Napisano 13 Maj 2007 Autor Napisano 13 Maj 2007 Na wcześniejszych renderach jest cały pokoik...mogę to zrobić jak mi powiecie co to jest to GI i gdzie to włączyć ?? ( nie znam się za bardzo na renderingu)
makler Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 Też jestem początkujący i typu "Mój pokój" podobają mi sie i sam coś takiego planuje :D tylko muszę sie jeszcze podszkolić, a ten pokoik nawet fajnie powstaje :) czekam na efekcik końcowy ;)
JackVasi Napisano 13 Maj 2007 Napisano 13 Maj 2007 Pokoik zapowiada się fajnie. W modelingu jesteś całkiem niezły (ciekawe rozwiązania stosujesz), ale oświetlenie, texturki a szczególnie render to podstawa to foto-realistycznego efektu końcowego. Bez emisji fotonów (GI i kaustyki) ani rusz. Przerób kilka tutków o renderingu, zresztą osobiście polecam mental-raya. od chyba r6 jest w standardowo w maxie. mam 8 wiec za mentala nie płaciłem :P. Ogólnie zmierzasz w dobrą stronę! Pozdrawiam!
QbisieQ Napisano 13 Maj 2007 Autor Napisano 13 Maj 2007 Dzięki - GI już kumam...narazie nie ma oświetlenia,( zrobie na sam koniec) A co do Custic to mam problem ponieważ nie wiem jak to włączyć :-/ Robię sobie np dzbanek daje mu materiał szkła czy jakiegoś chromu + przezroczystość klikam PPM ,,Properties" w zakładce mental ray zaznaczam ptacha przy ,,generate Caustic" a na renderze nie ma refleksów świetlnych. :-(
makler Napisano 15 Maj 2007 Napisano 15 Maj 2007 Jak tam pokoik ?:> bo czekamy na kolejne update'y :p ?
QbisieQ Napisano 28 Maj 2007 Autor Napisano 28 Maj 2007 Trochę mnie ni było... najpierw czterodniowa wycieczka klasowa a potem jakoś mi się nie chciało nic w maxie robić, ale zmobilizowałem się i coś tam przez ostatnie 2 dni zrobiłem :) - pelemka ( moja pierwsza roślina w max'ie - kilka rzeczy do kaloryfera dodałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się