Napisano 20 Kwiecień 200717 l Ostatnio wzięło mnie na zrobienie własnego pokoju.Jako że jestem początkujący to liczę na waszą pomoc/sugestie/krytykę.Póki co nie jest za dużo ale powoli będę dodawał rzeczy.
Napisano 20 Kwiecień 200717 l jasno - nie jasno mało ważne na tym etapie bierz miarkę do ręki, nie modeluj z głowy rozmieszczenie nóg pod stołem do poprawy - zbyt blisko środka
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Autor One (te nogi) takie są - efekt zamierzony tyle że rozchodzą się na zewnątrz trochę a tutaj zapomniałem tego zrobić...zmienię to zaraz jak skończę łóżko robić.Kupa roboty z kołdrą -żeby ją dobrze wymodelować :-)
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Może, żeby było porównanie, pokaż zdjęcia pokoju. Wtedy będzie można ocenić, na ile dobrze wszystko odwzorowałeś. Jak na razie troche tego mało, ale może wyjść coś całkiem dobrego :D trzymam kciuki i czekam na więcej renderów.
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Autor heh dzięki :-) postaram się jak najszybciej porobić zdjęcia pokoju i pokazać dla porównania. Dorobiłem kołdrę,koc i prześcieradło do łóżka.Ile ja się z tą kołdrą męczyłem- a itak nie wyszła mi dokładnie tak jak chciałem.Jak trochę od niej odpocznę to potem ją poprawię. PS. zapomniałem zmienić ustawienia nóg przy stole, ale to się zrobi.Pod kołdrą będzie poducha of course-dla tego część jest trochę uniesiona.:-)
Napisano 20 Kwiecień 200717 l czemu na tym forum co drugi temat to "mój pokój" ;p te pokoje są już trochę nudne. Dobra co do pokoju to chyba jest dobrze, tera to kwestia textur/materiałów i oświetlenia pzdr :)
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Autor teraz to kwestia dokończenia pokoju...czyli jeszcze duuużo roboty.Wiem że tematyka oklepana ale cóż poradzę -fjnie jest zrobić swój pokój....potem go przemeblowywać, malować itd. w max'ie ;-)
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Kołdra wygląda jak spulchniony naleśnik na patelni;) Spróbuj może soft selection - popatrz na oryginał i powyciągaj wierzchołki wg wzorca. Ja bym przynajmniej tak robił.
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Autor No i tu pojawia się problem-jestem początkujący i za bardzo nie wiem co do mnie mówicie :-) - co to jest chamfer, soft selection ?
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Nie chcę być wścibski, ale najprościej jak nacisniesz F1 w maxie i wpiszesz chamfer. Tam to jest najlepiej i najjaśniej wyjaśnione ;) Ewentualnie wikipedia
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Autor Dorobiłem kilka drobnych rzeczy (nie mam za bardzo w tym tygodniu czasu-egzaminy do liceum :-) ) ...z nogami od krzesła się bardzo męczyłem, ale już najgorsze mam za sobą. No i jeszcze dla porównania zdjątka mojego pokoju i wiecznie panującego tam bałaganu :-) PS.Tapetę poobgryzał królik.Możecie się przyjżeć tym budzącym wątpliwości nogom od stołu :-)
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Autor Mam pytanie ponieważ zamierzam poprawić tę kołdrę, czy istnieje jakiś mało skomplikowany sposób na robienie fałd na powierzchni ?? Czy po prostu będę musiał walnąć po 50 vertexów na dwie strony i ze 20 na jedną i spróbować to wymodelować ?? Nois jak coś mnie nie interesuje bo chcę panować nad wyglądem fałd.
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Wydaje mi się ze najprostszym sposobem było by zrobienie tych fałd za pomocą paint deformation w editable poly (dostępne od 7 wersji maxa chyba)
Napisano 22 Kwiecień 200717 l soft selection jest jedną z zakładek w editable poly Ale moim zdaniem nois(scale,frectal)+meshsmooth+textura z bumpem/displacement ma sporo możliwości kontroli pofałdowań, żeby ulepiń pożądną kołdrę
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Autor Kołdrą zajmuje się co jakiś czas - muszę dobrze poznać opcje. Ale jestem happy bo skończyłem (chyba-wasze uwagi o tym zadecydują) krzesło.Brzmi śmiesznie ale to dość skomplikowana konstrukcja (przynajmniej dla początkującego) Tak więc zamieszczam rendery i oceniajcie ! :-) Aha, jeszcze pytanko: dla czego te cienie - na podłodze i powierzchni siedzenia są takie do ,,tylnej części zadniej".Co zrobić żeby jakoś wyglądały przyzwoicie ?
Napisano 22 Kwiecień 200717 l czym to renderujesz nie masz GI (global illumination) ani AA (anitaliasing) używasz funkcji boolean ?
Napisano 23 Kwiecień 200717 l Autor mam aa i gi a boolean - nie wiem co to. Gdzie renderuje ? No właśnie nie wiem o co chodzi, kilkakrotnie zetknąłem się z tym, że ktoś mówił, że renderuje w v-rayu albo w czymś tam innym. To są jakieś programy czy w max'ie jakieś funkcje czy co ? J poprostu w max'ie klikam render->render i koniec.Ilość polygonów na powierzchni gdzie jest cień też ma znaczenie ? Proszę o rady dot. cieni-świateł :-)
Napisano 24 Kwiecień 200717 l Autor Dorobiłem kwietnik i wreszcie poprawiłem kołdrę (zrobiłem ją od nowa) dzięki za powiedzeni mi o edit poly - bardzo przydatne :-) usunąłem również to nieszczęsne światło. Już wiem co było nie tak - wystarczyło typ zmienić na area schadow i już cienie wyglądały przyzwoicie. Aha i jeszcze pierwszy test teksturek - narazie tylko łóżko. ...więc komentujcie ! :-D
Napisano 24 Kwiecień 200717 l mam aa i gi poprostu w max'ie klikam render->render i koniec To chyba nie masz GI:) Zajrzyj pod ten link http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?id=22 Chyba najlepszy tutek do Mental Ray'a, masz tam wszystko co potrzebne o oświetleniu. Pozdro
Napisano 25 Kwiecień 200717 l Autor Dzięki na pewno się przyda :-) Tymczasem dorobiłem kilka rzeczy - drzwi są jeszcze niedokończone, ale jest kolejny test teksturek.Zobaczymy czy Wam się spodobają. ( Jak człowiek tak długo bez przerwy nad czymś siedzi to już przestaje widzieć niektóre rzeczy)
Napisano 28 Kwiecień 200717 l Jest coraz lepiej ale fotoreal to jeszcze nie jest.Podoba mi się obraz.Mógł byś mi zapodać jakoś te konie w obrazie bo mi sie podobają?Dorób detali,włącz gi i zrób wszystkie sciany,sufit i wtedy zrenderuj.Efekt powinien być lepszy. ps tex podłogi do wymiany.Wez w lepszej roz. texturę załatw Pozdro
Napisano 29 Kwiecień 200717 l nie za duże te drzwi, jakieś takie nieproporcjonalne + jakieś shadery no i to co wyżej. A jak czegoś nie rozumiesz to polecam max'owego help'a, ja głównie na nim opieram swoją "naukę" :)
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor Nie,nie drzwi są na pewno dobre :-). Mam teraz mały problem mianowicie : ma ktoś na to pomysł ? Bo kompletnie nie wiem jak się za to zabrać tzn. jaką techniką zrobić ??
Napisano 5 Maj 200717 l Autor Next update-trudno nie zauważyć co doszło :-)...trochę się namęczyłem przy regale z teksturkami ale chyba są ok. Ponieważ powoli kończę umeblowanie pokoju a już niedługo zajmę się przedmiotami i wiedząc jakie problemy mnie czekają liczę na małą pomoc: -jak stworzyć materiał lustra -jak zrobić żeby np.od blatu odbijały się inne przedmioty - no i jeszcze jak zrobić ten %#$ klosz :-D Jak ktoś będzie miał chwilkę by odpowiedzieć na pytania to na priva albo na maila pisać ([email protected]) . Z góry dzięki ! Ps.narazie jest brak oświetlenia
Napisano 5 Maj 200717 l Proponowalbym rozrysowac sobie siatke cos na tej zasadzie tylko ladniej :P pozniej latac to poly zrobic taka jedna czesc nastepnie kopiowac i tak jak sie robi opony od auta kurde zagmatfalem sie sam... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce1f3c0da77fe9f8.html
Napisano 5 Maj 200717 l Lustro było wielokrotnie na formu: Po renderach mniemam iż standardowy renderer: zakładka material (M)-przycisk(standard)-raytrace-rozjaśniesz (reflect) Ten klosz: Z line zrób główny kształt -modyfikator lethe- obrót o 360/(ilość tych dużych zgrubień czy jak to tam się zwie). Powstanie ci część, którą na czerwono zaznaczył poprzednik. Teraz comvert to-poly. A reszta to bevel, extrude itd
Napisano 12 Maj 200717 l Autor Thx za pomoc. Tymczasem dodałem ścianę z oknem i pseudo balkonem :) może nie za szybko ją dorobiłem ale że jestem początkujący to ciągle się uczę i poznaje dopiero nowe techniki - więc to trwa. Ps. Te materiały które są na ścianie to dopiero próbne
Napisano 13 Maj 200717 l Autor Dodałem kaloryfer.Myśle że nieźle ale czekam na uwagi. Już powoli komp daje oznaki żułwiowania ale myślę że wytrzyma do dokończenia pracy :) ( już 600 000 face'ów)
Napisano 13 Maj 200717 l działaj dalej, zobaczymy jak ci to wyjdzie :) PS: taka sugestia wyrenderuj to cały pokoik z z włączonym GI jestem ciekawy efektu :D
Napisano 13 Maj 200717 l Autor Na wcześniejszych renderach jest cały pokoik...mogę to zrobić jak mi powiecie co to jest to GI i gdzie to włączyć ?? ( nie znam się za bardzo na renderingu)
Napisano 13 Maj 200717 l Też jestem początkujący i typu "Mój pokój" podobają mi sie i sam coś takiego planuje :D tylko muszę sie jeszcze podszkolić, a ten pokoik nawet fajnie powstaje :) czekam na efekcik końcowy ;)
Napisano 13 Maj 200717 l Pokoik zapowiada się fajnie. W modelingu jesteś całkiem niezły (ciekawe rozwiązania stosujesz), ale oświetlenie, texturki a szczególnie render to podstawa to foto-realistycznego efektu końcowego. Bez emisji fotonów (GI i kaustyki) ani rusz. Przerób kilka tutków o renderingu, zresztą osobiście polecam mental-raya. od chyba r6 jest w standardowo w maxie. mam 8 wiec za mentala nie płaciłem :P. Ogólnie zmierzasz w dobrą stronę! Pozdrawiam!
Napisano 13 Maj 200717 l Autor Dzięki - GI już kumam...narazie nie ma oświetlenia,( zrobie na sam koniec) A co do Custic to mam problem ponieważ nie wiem jak to włączyć :-/ Robię sobie np dzbanek daje mu materiał szkła czy jakiegoś chromu + przezroczystość klikam PPM ,,Properties" w zakładce mental ray zaznaczam ptacha przy ,,generate Caustic" a na renderze nie ma refleksów świetlnych. :-(
Napisano 28 Maj 200717 l Autor Trochę mnie ni było... najpierw czterodniowa wycieczka klasowa a potem jakoś mi się nie chciało nic w maxie robić, ale zmobilizowałem się i coś tam przez ostatnie 2 dni zrobiłem :) - pelemka ( moja pierwsza roślina w max'ie - kilka rzeczy do kaloryfera dodałem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto