makbol Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 Robię sobie wizke, narazie same początki. Ustawiłem światła, ustawiłem render i...nie ma (tzn. nie wygladają tak jak powinny) cieni. Jak to wyglada to widac na obrazku: Ustawienia + ustawienie światła: Wygląd sceny: Próbowałem już wielu ustawień ale nic nie skutkuje. Czy ktoś wie w czym tkwi problem ? Soft to: 3DS Max 9, Vray 1.5 RC3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick sheep Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_interior.htm pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Georgas Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 masz zblurowane gi, podnieś ustawienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makbol Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2007 http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_interior.htm pozdrawiam Ten tutek przerabiałem już, przerobie jeszcze raz, ale dziwne troche bo porzednią wizkę robiłem i było wszystko ok. A tutaj jakoś nie bardzo :/ masz zblurowane gi, podnieś ustawienia Zmieniałem, podnosiłem - nic nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 zblurowany GI + duzo swiatlel dajacych bardzo rozmyte cienie na stosunkowo niskich subdivs to nic dziwnego, ze tak wychodzi. Masz tam po prostu sporo dosc rownomiernie rozlozonego swiatla i na dodatek duza czesc z tego swiatla jest zblurowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 Ważny jest też stosunek jasności (multiplayera) area lightów/directa. Słońce jest zawsze duuuużo mocniejsze od skylighta. Niezłym sposobem na ustawienie prawidłowego oświetlenia jest użycie Vray sun + sky + vray physical camera oraz zastosowanie świateł area jako skylight portali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 A może to wina modelu wnętrza? Weź sprobuj postawić najzwyklejszego boxa pod całym modelem wnętrza (jakieś 0,001 cm :D) i zobacz czy się wtedy pojawiają cienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pioootras Napisano 22 Kwiecień 2007 Share Napisano 22 Kwiecień 2007 spróbuj w zakładce enviroment zaznaczyć opcje GI enviroment(skylight) i dać multiplier na 0,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makbol Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2007 Dziwna sprawa panowie. Ustawiając światła i render w scenie z light contest identycznie (identyczne ustawienia) nie mam zadnych problemow. Sprobowałem wyrenderowac scene bez GI. Cienie są, natomiast z GI, wyglada to tak jak wyglada :/ Myslałem ze to moze sprawka VRayPhysicalCamera, ale renderowałem na zwykłej i było to samo. W scenie mam Vray sun, ale jest wyłaczony @Chalek Ustawienia Gi poprawiłem, zrobiłem podobne jak w tutku wyżej i dalej to samo... @MaGuu Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym boxem :P Zamieszczam scene, być może ktoś bedzie miał czas i zobaczy co tu nie gra jadalnia.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbychowaty Napisano 22 Kwiecień 2007 Share Napisano 22 Kwiecień 2007 Hynol a wez to rozwin jakos po polsku;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 22 Kwiecień 2007 Share Napisano 22 Kwiecień 2007 Ale tu nie ma co rozwijać, bo wątek o oświetlaniu wnętrz jest wałkowany w kilku różnych tematach dosyc intensywnie (również to co opisałem pobieżnie). Co do scenki - Jeżeli masz kolor biały (255,255,255) w difuse, to ja bym go zjechał w dół dość poważnie, bo takie coś w przyrodzie (w połączeniu z e^x color mapping) raczej nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makbol Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2007 hmm smieszna sprawa. W ustawieniach świateł -> exclude, nastepnie includowałem (Shadow Casting) wszystko oprocz jednego boxa. Dziwnym trafem obiekty teraz daja cień :| Box na sole po lewej jest tym którego nie includowałem. Wydaje mi się ze roziwzałem problem. Zobaczymy jak to dalej pójdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 22 Kwiecień 2007 Share Napisano 22 Kwiecień 2007 nie czytałem wszystkiego ale: jeśli masz vraylighty w oknach to niezależnie od GI one i tak powinny rzucać cień obiektów bo to światło samplowane (w odróżnieniu od światła z vraymtl. oraz skylighta i innych niesamplowanych źródeł światła. Chyba że włączył byś vralightom opcję Store with irr. map). Problem tkwi tu w parametrze Shadow bias który masz ustawiony na strasznie dużym zakresie. zmniejsz do 0,1 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makbol Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2007 @Marcin: zmniejszyłem juz to ustawienie. Na renderze wyżej jest Shadow bias = 0.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 22 Kwiecień 2007 Share Napisano 22 Kwiecień 2007 tak OT: ustawiaj w evoirment (maxa, nie vraya) biały background. Nadaje to zawsze większy realizm i poczucie sceny niż czarny. O wiele więcej wtedy "widać" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makbol Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2007 @Marcin wiesz moze dlaczego musze robić takie cyrki z vraylight'ami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się