Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Robię sobie wizke, narazie same początki. Ustawiłem światła, ustawiłem render i...nie ma (tzn. nie wygladają tak jak powinny) cieni. Jak to wyglada to widac na obrazku:

02mt9.jpg

Ustawienia + ustawienie światła:

screenshoot000is4.jpgscreenshoot004qt5.jpg

Wygląd sceny:

screenshoot003py6.jpg

 

Próbowałem już wielu ustawień ale nic nie skutkuje. Czy ktoś wie w czym tkwi problem ?

Soft to: 3DS Max 9, Vray 1.5 RC3.

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zblurowany GI + duzo swiatlel dajacych bardzo rozmyte cienie na stosunkowo niskich subdivs to nic dziwnego, ze tak wychodzi. Masz tam po prostu sporo dosc rownomiernie rozlozonego swiatla i na dodatek duza czesc z tego swiatla jest zblurowana.

Napisano

Ważny jest też stosunek jasności (multiplayera) area lightów/directa. Słońce jest zawsze duuuużo mocniejsze od skylighta. Niezłym sposobem na ustawienie prawidłowego oświetlenia jest użycie Vray sun + sky + vray physical camera oraz zastosowanie świateł area jako skylight portali.

Napisano

A może to wina modelu wnętrza? Weź sprobuj postawić najzwyklejszego boxa pod całym modelem wnętrza (jakieś 0,001 cm :D) i zobacz czy się wtedy pojawiają cienie.

Napisano

Dziwna sprawa panowie. Ustawiając światła i render w scenie z light contest identycznie (identyczne ustawienia) nie mam zadnych problemow.

Sprobowałem wyrenderowac scene bez GI.

blehi5.jpg

Cienie są, natomiast z GI, wyglada to tak jak wyglada :/ Myslałem ze to moze sprawka VRayPhysicalCamera, ale renderowałem na zwykłej i było to samo. W scenie mam Vray sun, ale jest wyłaczony

@Chalek Ustawienia Gi poprawiłem, zrobiłem podobne jak w tutku wyżej i dalej to samo...

@MaGuu Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym boxem :P

 

Zamieszczam scene, być może ktoś bedzie miał czas i zobaczy co tu nie gra

jadalnia.rar

Napisano

Ale tu nie ma co rozwijać, bo wątek o oświetlaniu wnętrz jest wałkowany w kilku różnych tematach dosyc intensywnie (również to co opisałem pobieżnie). Co do scenki - Jeżeli masz kolor biały (255,255,255) w difuse, to ja bym go zjechał w dół dość poważnie, bo takie coś w przyrodzie (w połączeniu z e^x color mapping) raczej nie występuje.

Napisano

hmm smieszna sprawa. W ustawieniach świateł -> exclude, nastepnie includowałem (Shadow Casting) wszystko oprocz jednego boxa. Dziwnym trafem obiekty teraz daja cień :|

02hmwr3.jpg

Box na sole po lewej jest tym którego nie includowałem.

Wydaje mi się ze roziwzałem problem. Zobaczymy jak to dalej pójdzie...

Napisano

nie czytałem wszystkiego ale:

 

jeśli masz vraylighty w oknach to niezależnie od GI one i tak powinny rzucać cień obiektów bo to światło samplowane (w odróżnieniu od światła z vraymtl. oraz skylighta i innych niesamplowanych źródeł światła. Chyba że włączył byś vralightom opcję Store with irr. map).

 

Problem tkwi tu w parametrze Shadow bias który masz ustawiony na strasznie dużym zakresie. zmniejsz do 0,1 cm

Napisano

tak OT:

 

ustawiaj w evoirment (maxa, nie vraya) biały background. Nadaje to zawsze większy realizm i poczucie sceny niż czarny. O wiele więcej wtedy "widać"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności