Napisano 21 Kwiecień 200718 l Robię sobie wizke, narazie same początki. Ustawiłem światła, ustawiłem render i...nie ma (tzn. nie wygladają tak jak powinny) cieni. Jak to wyglada to widac na obrazku: Ustawienia + ustawienie światła: Wygląd sceny: Próbowałem już wielu ustawień ale nic nie skutkuje. Czy ktoś wie w czym tkwi problem ? Soft to: 3DS Max 9, Vray 1.5 RC3.
Napisano 21 Kwiecień 200718 l http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_interior.htm pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 200718 l Autor http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_interior.htm pozdrawiam Ten tutek przerabiałem już, przerobie jeszcze raz, ale dziwne troche bo porzednią wizkę robiłem i było wszystko ok. A tutaj jakoś nie bardzo :/ masz zblurowane gi, podnieś ustawienia Zmieniałem, podnosiłem - nic nie dało
Napisano 21 Kwiecień 200718 l zblurowany GI + duzo swiatlel dajacych bardzo rozmyte cienie na stosunkowo niskich subdivs to nic dziwnego, ze tak wychodzi. Masz tam po prostu sporo dosc rownomiernie rozlozonego swiatla i na dodatek duza czesc z tego swiatla jest zblurowana.
Napisano 21 Kwiecień 200718 l Ważny jest też stosunek jasności (multiplayera) area lightów/directa. Słońce jest zawsze duuuużo mocniejsze od skylighta. Niezłym sposobem na ustawienie prawidłowego oświetlenia jest użycie Vray sun + sky + vray physical camera oraz zastosowanie świateł area jako skylight portali.
Napisano 21 Kwiecień 200718 l A może to wina modelu wnętrza? Weź sprobuj postawić najzwyklejszego boxa pod całym modelem wnętrza (jakieś 0,001 cm :D) i zobacz czy się wtedy pojawiają cienie.
Napisano 22 Kwiecień 200718 l spróbuj w zakładce enviroment zaznaczyć opcje GI enviroment(skylight) i dać multiplier na 0,0
Napisano 22 Kwiecień 200718 l Autor Dziwna sprawa panowie. Ustawiając światła i render w scenie z light contest identycznie (identyczne ustawienia) nie mam zadnych problemow. Sprobowałem wyrenderowac scene bez GI. Cienie są, natomiast z GI, wyglada to tak jak wyglada :/ Myslałem ze to moze sprawka VRayPhysicalCamera, ale renderowałem na zwykłej i było to samo. W scenie mam Vray sun, ale jest wyłaczony @Chalek Ustawienia Gi poprawiłem, zrobiłem podobne jak w tutku wyżej i dalej to samo... @MaGuu Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym boxem :P Zamieszczam scene, być może ktoś bedzie miał czas i zobaczy co tu nie gra jadalnia.rar
Napisano 22 Kwiecień 200718 l Ale tu nie ma co rozwijać, bo wątek o oświetlaniu wnętrz jest wałkowany w kilku różnych tematach dosyc intensywnie (również to co opisałem pobieżnie). Co do scenki - Jeżeli masz kolor biały (255,255,255) w difuse, to ja bym go zjechał w dół dość poważnie, bo takie coś w przyrodzie (w połączeniu z e^x color mapping) raczej nie występuje.
Napisano 22 Kwiecień 200718 l Autor hmm smieszna sprawa. W ustawieniach świateł -> exclude, nastepnie includowałem (Shadow Casting) wszystko oprocz jednego boxa. Dziwnym trafem obiekty teraz daja cień :| Box na sole po lewej jest tym którego nie includowałem. Wydaje mi się ze roziwzałem problem. Zobaczymy jak to dalej pójdzie...
Napisano 22 Kwiecień 200718 l nie czytałem wszystkiego ale: jeśli masz vraylighty w oknach to niezależnie od GI one i tak powinny rzucać cień obiektów bo to światło samplowane (w odróżnieniu od światła z vraymtl. oraz skylighta i innych niesamplowanych źródeł światła. Chyba że włączył byś vralightom opcję Store with irr. map). Problem tkwi tu w parametrze Shadow bias który masz ustawiony na strasznie dużym zakresie. zmniejsz do 0,1 cm
Napisano 22 Kwiecień 200718 l Autor @Marcin: zmniejszyłem juz to ustawienie. Na renderze wyżej jest Shadow bias = 0.1
Napisano 22 Kwiecień 200718 l tak OT: ustawiaj w evoirment (maxa, nie vraya) biały background. Nadaje to zawsze większy realizm i poczucie sceny niż czarny. O wiele więcej wtedy "widać"
Napisano 22 Kwiecień 200718 l Autor @Marcin wiesz moze dlaczego musze robić takie cyrki z vraylight'ami ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto