odnetniN Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Witam ,mam problem odnosnie modelowania postaci ktora pozniej bede znimowal ,czyli bedzie wykonywac rozne ruchy,zwykle i bardziej skomplikowane , otoz moj problem polega obracaniu np.reki nogi itp ,niewiem jak wymodelowac ta czesc ciala ktora bedzie sie obracac zeby nie powstalo takie cos ;] jak widac reka jest podniesiona w gore i jest dziwnie przekrecona;/ model byl rigowany w takiej pozycji Model jest w low poly
Kamael Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Hmm, z tego co widzę to sciany pod pacha masz jakies takie wielokątne. Osobiście nie animowałem żadnej postaci ale gdzieś czytalem że aby all było ok, to miejsca na kolanach, łokciach, okolice pachy, ramion i takie tam, to że "oczka" siatki powinny być jak najbardziej zbliżone do kwadratu. Gdzieniegdzie to zachowujesz, a gdzieniegdzie - nie.
ca mel Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 Przede wszystkim modeluj (i riguj !!) postaci w T-pose - z rozlozonymi rekami i najlepiej rekami(wlasciwie X-pose, ciekawe czemu nikt tak tego nie nazwal ;/). Juz podczas modelowania zazwyczaj widac wtedy co jest nie tak i latwiej tworzyc petle czworokatow wokol konczyn. Dodatkowo jesli rece i nogi sa daleko od siebie duzo latwiej zaklada sie pozniej skore, wierzcholki z brzucha nie zlewaja ci sie z dlonmi itp, ale to tylko dodatkowy plus. Zeby skora ladnie sie ksztaltowala musisz zrobic wiecej podzialow miedzy konczynami a tulowiem. Reka, noga nie sa przyczepione, wychodza miesniami daleko w tulow. Dlatego wlasnie przemodeluj najlepiej postac tak zeby miala rozlozone rece i nogi i dopiero probuj. Pozdr.
odnetniN Napisano 5 Maj 2007 Autor Napisano 5 Maj 2007 Dzieki za rady ,ale nadal nie udalo mi sie odpowiednio to poprawic ,jak ktos potrafi i znalazl by chwile zeby to poprawic ,bylbym wdzieczny dzieki temu moglbym to przeanalizowac i zobaczyc wrescie jak to powinno wygladac . z gory thx http://www.badongo.com/file/2959258
vv3k70r Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 na dobry poczatek warto miec mesz tam gdzie powinien byc wzgledem kosci, po stworzeniu szkilete snapszocik i konwersja w mesze i juz mamy ladne boxy do modelowania tam gdzie sa potrzebne, kilka bridgeow, teselatow, push tu i owdzie i jestesmy w szczegolach, a potem to tak jak robisz, rpzy czym wtedy jzu nei ma sie co rozjechac :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się