Skocz do zawartości

Jak prawidlowo wymodelowac postac do animacji/?


odnetniN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam problem odnosnie modelowania postaci ktora pozniej bede znimowal ,czyli bedzie wykonywac rozne ruchy,zwykle i bardziej skomplikowane , otoz moj problem polega obracaniu np.reki nogi itp ,niewiem jak wymodelowac ta czesc ciala ktora bedzie sie obracac zeby nie powstalo takie cos ;]

rekawgorzeaf3.th.jpg

jak widac reka jest podniesiona w gore i jest dziwnie przekrecona;/

model byl rigowany w takiej pozycji

standartfm9.th.jpg

Model jest w low poly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hmm, z tego co widzę to sciany pod pacha masz jakies takie wielokątne. Osobiście nie animowałem żadnej postaci ale gdzieś czytalem że aby all było ok, to miejsca na kolanach, łokciach, okolice pachy, ramion i takie tam, to że "oczka" siatki powinny być jak najbardziej zbliżone do kwadratu. Gdzieniegdzie to zachowujesz, a gdzieniegdzie - nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim modeluj (i riguj !!) postaci w T-pose - z rozlozonymi rekami i najlepiej rekami(wlasciwie X-pose, ciekawe czemu nikt tak tego nie nazwal ;/).

Juz podczas modelowania zazwyczaj widac wtedy co jest nie tak i latwiej tworzyc petle czworokatow wokol konczyn.

Dodatkowo jesli rece i nogi sa daleko od siebie duzo latwiej zaklada sie pozniej skore, wierzcholki z brzucha nie zlewaja ci sie z dlonmi itp, ale to tylko dodatkowy plus.

Zeby skora ladnie sie ksztaltowala musisz zrobic wiecej podzialow miedzy konczynami a tulowiem. Reka, noga nie sa przyczepione, wychodza miesniami daleko w tulow. Dlatego wlasnie przemodeluj najlepiej postac tak zeby miala rozlozone rece i nogi i dopiero probuj.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dobry poczatek warto miec mesz tam gdzie powinien byc wzgledem kosci, po stworzeniu szkilete snapszocik i konwersja w mesze i juz mamy ladne boxy do modelowania tam gdzie sa potrzebne, kilka bridgeow, teselatow, push tu i owdzie i jestesmy w szczegolach, a potem to tak jak robisz, rpzy czym wtedy jzu nei ma sie co rozjechac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności