Napisano 5 Maj 200717 l jak to zrobić np takie coś ??? czy tylko textura o tym decyduje??? jak najlepiej sie wziaść za takie coś???
Napisano 5 Maj 200717 l proste - wytłumacze tak z grubsza jak to działa - masz trzy teksturki, jedna to ten złoty kolor, druga to ta rdza, trzecia to mapka alpha która tworzy rożnice - potem jest to złożone w edytorze - zalezy w czym renderujesz :]
Napisano 5 Maj 200717 l Autor niedokładnie o to mi chodziło - chodzi mi o ten brud w rogach na krawedziach itp
Napisano 5 Maj 200717 l w ten sposób - a ta czarna mapka jest tworzona za pomoca programów którymi mozesz sobie malowac ze tak napisze po modelu w czasaie rzeczywistym i tworzysz zadrapania i brud w miejscach własnie które sobie wybierzesz
Napisano 5 Maj 200717 l eee tam lepsz :). Jak się używa dirta z proceduralną mapą dodatkowo to wychodzi bardzo ładnie. Tutaj przykład mapy typu dirt oraz noise do mapowania zabrudzeń oraz przetarć.
Napisano 5 Maj 200717 l Owszem - wiadomo że dirt pracuje na krawędziach i załamaniach tylko (ale taki był też temat wątku). Idealne jest połączenie technik proceduralnych (wymagają mało wysiłku) oraz tradycyjnego mapowania (gdy potrzebujemy charakterystycznego układu zabrudzeń lub pojawienia się na powierzchniach bez załamań). Tak więc wszystko zależy od potrzeb i rodzaju materiałów/zabrudzeń jakie chcemy uzyskać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto